2022-11-12, 00:43
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vi noterade det och förstod det! Därav inga kommentarer.
Jag förstod också det men blev sur ändå att man kan skriva fel!! Men efter 8 långa månader så är Gammalsvenskby äntligen tillbaka hos allierade till moder Svea igen. Skål på det!!
Citera
2022-11-12, 00:47
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
>>>Hej fyllot, Ukraina kommer inte gå mer söder ut från Kherson. De är befriat och på samma sätt som du skriver kommer inte Ryssland att kunna gå norr ut där. Så, vara kommer Ukraina slå till nu?

Däremot kommer Kherson bli en utmärkt plattform att slå mot försörjningsleden från Krim.

Ja du är ett fyllo utan substans, förutom här då. Där du kan skriva och fylla ditt tomrum.

Du inbillar dig att Ukraina kommer att ta Krim? Har du rökt på eller tagit svampar? Det mest bekymrande med ryssarnas taktiska reträtt från Kherson är att vägen ner till Odessa stängs alltmer. Det kommer en rysk offensiv inom kort. Den blir intressant att se.
Citera
2022-11-12, 00:49
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Snälle lilla pöjk. Att du ens lägger så stor energi på en betydelselös person som jag.... Tja, min kommentar om den ryska reträtten från Kherson är följande:

1) Ja, det är ett politiskt, men inte militärt svaghetstecken från Ryssland.
2) Att försvara territoriet öster om Dnepr blir betydligt enklare.
3) Logistiken är omöjlig över floden från öst till väst. Samma sak gäller i motsatt riktning ska påpekas.
Ryss. Vad menar du med politiskt svaghetstecken?
Börjar nu även du, som många andra mer extrema Ryss-nationalister, ifrågasätta Putin?
Senast redigerad av Enterprise 2022-11-12 kl. 00:51.
Citera
2022-11-12, 00:53
Medlem
Citat:
Snälle lilla pöjk. Att du ens lägger så stor energi på en betydelselös person som jag.... Tja, min kommentar om den ryska reträtten från Kherson är följande:

1) Ja, det är ett politiskt, men inte militärt svaghetstecken från Ryssland.
2) Att försvara territoriet öster om Dnepr blir betydligt enklare.
3) Logistiken är omöjlig över floden från öst till väst. Samma sak gäller i motsatt riktning ska påpekas.

1. Klart det är ett militärt svaghetstecken. De hade förstås hellre kunnat hålla Kherson i lugn och ro, men kan det alltså inte. Herregud... Positionerna i det här flyttas snabbare än man orkar.
Citera
2022-11-12, 00:55
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ryss. Vad menar du med politiskt svaghetstecken?
Börjar nu även du, som många andra med extrema Ryss-nationalister, ifrågasätta Putin?

Haha! Varför ska jag ifrågasätta Putin? Att strategiskt dra sig ur en så pass stor stad som Kherson måste givetis motiveras inför den inhemska befolkningen. Där har Putin och den flintige generalen lyckats. De har goda argument.
Citera
2022-11-12, 00:56
Medlem
Citat:
Du inbillar dig att Ukraina kommer att ta Krim? Har du rökt på eller tagit svampar? Det mest bekymrande med ryssarnas taktiska reträtt från Kherson är att vägen ner till Odessa stängs alltmer. Det kommer en rysk offensiv inom kort. Den blir intressant att se.

Det tror du? Med mobiliserade? Det kommer kosta i så fall.
Citera
2022-11-12, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vi skiter i om de lämnar frivilligt eller ej, det som gäller är att frivilligt gå hem till ryssland, alternativet är en ond bråd död eller bli kastad i svarta havet - valfritt.

Långt kvar innan vi är framme på Krim. Visa tålamod.
Citera
2022-11-12, 00:58
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
1. Klart det är ett militärt svaghetstecken. De hade förstås hellre kunnat hålla Kherson i lugn och ro, men kan det alltså inte. Herregud... Positionerna i det här flyttas snabbare än man orkar.

Nej, det är tvärtom ett militärt styrketecken. De flyttade inte positioner på grund att de drevs ut ur staden, utan på grund av strategiska övervägenden.
Citera
2022-11-12, 00:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Haha! Varför ska jag ifrågasätta Putin? Att strategiskt dra sig ur en så pass stor stad som Kherson måste givetis motiveras inför den inhemska befolkningen. Där har Putin och den flintige generalen lyckats. De har goda argument.
Du vill nog inte egentligen att jag och övriga frihetliga rapar upp alla otaliga skäl att ifrågasätta Putin.
Så jag nöjer mig med att upprepa frågan vad du menar att reträtten är ett "politiskt" svaghetstecken. Vem visar svaghet, om inte Putin?
Citera
2022-11-12, 01:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641

Fyllot är efterbliven.

Hela reträtten bygger på militära problem för ryssarna.

Man får förmoda att Ukraina har fixat det här genom långskjutande artilleri och missiler.
Citera
2022-11-12, 01:04
Medlem
Citat:

Kriget går dåligt för er ryssvänner nu. Har ni några nya planer på att smida i er trollfabrik?

Ni är slut.
Citera
2022-11-12, 01:04
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Nej, det är tvärtom ett militärt styrketecken. De flyttade inte positioner på grund att de drevs ut ur staden, utan på grund av strategiska övervägenden.
Det "strategiska" (och geniala) övervägandet var att Ryssarna riskerar en jävla slakt om de stannar på grund av oförmåga att ens på kort sikt försvara sin position. Enbart med dubbeltänk och nyspråk är detta ett militärt styrketecken. Din Orwell du kan, unge Jedi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in