2022-11-12, 00:09
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket vackert foto men också mycket tragiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Så fin bild på dem 💔

Ja ett verkligt vackert foto på paret.

Samtidigt så tragiskt när vi vet vad som hände henne.
Citera
2022-11-12, 00:09
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Gå in och lyssna på Gw i onsdags så säger han det
Kopierat från Grevens eminenta sammanställning:
Måndag 7 november::
- Förundersökningen om människorov omfattar nu även misstanke om mord och gravfridsbrott.

Följaktligen fick åklagaren preliminärsvaret under måndagen 7/11.
Citera
2022-11-12, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Finns väl uppgifter i media om att hon skulle ha lett cykeln. Kanske för att slippa cykla i cirklar runt sin antagonist eller i promenadtakt vilket även är svårt som nykterist eller absolutist.
Men cykeln har skador på höger sida så hon kan ju ha ramlat åt det hållet om hon, även nykter, snavat på något på vägen. Inräknat MGM i den hypotesen då.
Jag tror i tråden att T ledde cykel där ifrån Nöjet, o varför började T cykla helt plötsligt.
Jag tänker så här om det var planerat, så en gatsten i bakhuvudet så far cykeln rakt fram utan förare, o den tar skador. Jag tror det är min teori.
Citera
2022-11-12, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sungods
Kan detta vara Toves?

https://www.pinterest.se/tovetnnies/?eq=tovetonnies&etslf=7229

Vi borde fokusera på varför Tove blev mördad, tankar om det...

https://www.laget.se/VetlandaDam/Troop/1774434/Tove-Tonnies

Kan det vara så att Tove letade efter någon från sitt fotbollslag på Nöjet?

https://www.student.liu.se/nyhetsarkiv/1.800936?l=sv

https://skidresultat.se/?cat=skier&id=103901

Satt också och spånade igår, alternativa stavningar av namn på involverade, smeknamn, dejtingsajter kanske, det finns väldigt mycket på internet, måste finnas mer material därute, video och annat man inte hittat ännu som kan ge pusselbitar. Vet inte hur dagens ungdom använder internet, den silverfärgade skåpbilen, följde man lite trådar där så hamnade man på twitter, men hittade inget av värde i detta...
Citera
2022-11-12, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viva-t
Tack för feedback 😊
Ja exakt, är på samma linje med dig där, gällande MH. Hon har ju även mått psykiskt dåligt (skrevs i en artikel som hon intervjuades i). Hon känns även skör i det man sett och hört och precis som du säger, hon blir sedan inkluderad och sedd i JJs tuffare gäng och det leder tex till att hon struntar i handbollen mm. Jag har dock tänkt att hon tyckt om TT, men har kanske behövt / tvingats välja sida.
Jag noterade att hon hade i princip inga personer alls som interagerade med hennes videor på TikTok. Kanske inte är så vanligt men knappt några likes och nästan inga kommentarer, känns som hon varit rätt ensam. Hennes sista video är från januari-21. Tror det är runt samma tid hon och J börjar bli nära vänner, hon lär känna T då också. Men efter konflikten mellan T och J, så har M nog känt sig tvungen att välja sida. Tror J har hjärntvättat henne, omedvetet eller ej, men hon har gett M det hon söker efter (någonstans hon verkligen ”hör hemma”) så därför ser hon J som sin egen familj och offrar nog sitt eget liv för henne.
Citera
2022-11-12, 00:20
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Kopierat från Grevens eminenta sammanställning:
Måndag 7 november::
- Förundersökningen om människorov omfattar nu även misstanke om mord och gravfridsbrott.

Följaktligen fick åklagaren preliminärsvaret under måndagen 7/11.

Och preliminärsvaret obduktion den 7/11 har med säkerhet stärkt misstanke om mord och gravfridsbrott:
”-Misstankarna gäller fortfarande båda kvinnorna. Inget har framkommit som försvagat misstankarna, tvärtom” skriver åklagare Adam Rullman i ett mejl till Aftonbladet.
Citera
2022-11-12, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Nä men nu var det ju observationer ifrån grannarna att dom hade sökt i just det området vid 3 tillfällen?
därför tror jag att hon har flyttats dit i ett senare tillfälle.
Källa:
https://www.expressen.se/nyheter/dod-person-hittad-i-vetlanda/

Samtidigt menade väl ansvariga poliser efter pressträffen på raka frågor om varför inte hittad tidigare att sök inte skett i det specifika området. Länkade till det härom dan.
Citera
2022-11-12, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Skadar inte att citera lite innan artikeln låses:

"”Misstankarna gäller fortfarande båda kvinnorna. Inget har framkommit som försvagat misstankarna, tvärtom” skriver åklagare Adam Rullman i ett mejl till Aftonbladet."
//
"– Anledningen till att man håller en intressant plats avspärrad är för att man ska kunna komma tillbaka om det framkommer saker som behöver kontrolleras. Tekniker kan ju komma tillbaka flera gånger. [...]"
Rullman säger också att det av erfarenhet tar flera veckor innan rapporten från den rättsmedicinska undersökningen är klar. Den har ännu inte kommit (idag fredag).

Enligt Rullman är det "helt i sin ordning" att teknikerna återvänder till en avspärrad plats och att han själv besökte lägenheten för att få en uppfattning om hur den ser ut.

Jag tycker detta känns nytt:
Citat:
Åklagaren säger att det har genomförts nya förhör med de misstänkta kvinnorna under veckan men vill inte kommentera vad som framkommit.
Förr har det väl stått rätt tydligt att båda nekar till anklagelserna?
Citera
2022-11-12, 00:30
Medlem
Tror svaret är väldigt enkelt Jj sneade ur helt när hon trodde att M kunde välja att vara Ts vän och ”försvinna från henne. Ett bråk som går över styr. M inser att hon kan förlora bägge och hjälper J. Skulle tro att meningen var att T och M skulle lämna J och slå följe hem. J känner sig bortvald att nu när T är hemma igen så kan M vända sig mer till T än henne.
Citera
2022-11-12, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Var kommer det fotot ifrån? Den där husväggen liknar inte JJ:s byggnad, däremot så är den mycket lik det närliggande huset Ös*ra Sl*ttsgatan 2. På Google Street så kan jag dock inte avgöra hur man kommer fram där med bilen, och det verkar ju dessutom vara en enfamiljsvilla.

Den kommer från mitt arkiv.

Du anar det lilla nätstaketet mellan fastigheterna på bilden.
Citera
2022-11-12, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Jag tycker detta känns nytt:

Förr har det väl stått rätt tydligt att båda nekar till anklagelserna?
Ifall de nu fortfarande skulle neka så kanske det inte är något som nämns, eftersom att det inte är ny information. Jag tror personligen att åtminstone JJ kommer knipa snattran tills att hon får läsa FUP:en, först då kommer hon vilja "berätta" detaljerat vad som hände. Strategiskt.
Citera
2022-11-12, 00:35
Medlem
Flera saker som tyder på att det var planerat, tror hon blivit lurad till lägenheten.
Hela grejen är konstig med att TT går till nöjet själv, hon verkar inte sluta upp med något sällskap inte vara där för att dricka och ha roligt, utan letar oroligt efter en tjej som hon sett befinna sig där på snapkartan men som inte finns där, bartendern uttalar sig om att han talat med TT och hon visat bilder, han nämner inte något om att TT skulle vara berusad, superkonstigt att hon sen helt skulle sadla om och följa med JJ och MH hem när hon kommit till nöjet av helt andra orsaker, dessutom efter ett bråk med dessa på nöjet, tror den här tjejen hon var orolig för är lockbetet på nåt sätt å man fått med sig TT, att dom sen lyckas döda henne utan skrik och annat väsen tyder på att hon blivit överaskad, för ett tjejbråk som uppstår i stundens hetta bara innehåller massa skrik och väsen och TT bör då även fotbollstjej som hon är komma loss ett flertal gånger, det tyder på att det gått fort för att det funnits en plan där man haft ett övertag för TT har varit ovetandes, om det stämmer att nån av gärningsmännen talat in på TTs pojkväns mobil att hon ska hem och det är därför polisen häktat dom så snabbt för människorov så kan TT varit död innan dunsarna, och dunsarna är för att man lägger in henne i något som man kan flytta till källaren utan att det ser misstänkt ut. Vet inte hur det gått till men planlöst tror jag inte att det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in