2022-11-11, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Stod ju igår på P4 Jönköping att den ena kvinnan inte nekar längre. Kan ju innebära att hon berättat något, eller slutat svara på frågorna helt.

Och den advokaten som uttalade sig om det var ju MHs.

Nej det stod inte att den ena kvinnan inte nekar . Det var hennes advokat som inte ville uttala sig
Citera
2022-11-11, 23:13
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Vet inte varför ni inte hör "en av kvinnorna" och även missar "vi har tidigare berättat", ni verkar höra precis vad ni vill. Det finns inget utpekande av JJ i den ljudfilen, helt uppenbart har ni kognitiva svårigheter.
Med tanke på dina tidigare inlägg förstår jag att du kan skriva vad som helst. OK minikrimmare Haldane har bestämt att SR: s text är fel (och ljud), JJ var därmed inte på McDonalds. Du säger också att M.H är harmlös.
Vem är mördaren då ? Är det fortfarande enligt dig den okände som körde på henne på Gränsgatan när hon cyklade och tog med henne mot Ljungby?.
Citera
2022-11-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
En random. Men när jag gick in på profilen nu såg jag att man kunde se att han/hon varit aktiv i fler trådar. Skulle kollat upp mer noggrant innan jag delade. Sorry.
Hur många inlägg har kontot skrivit? Det kan vara så att ifall det är för många inom kort tid så hålls vissa trådar (speciellt inom ABoK) "fridlysta", dvs man kan inte posta i dem.
Citera
2022-11-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Tror mer att du vill vara med och skapa sensation, om jag har en ungdom som har blivit mördad vid 21års ålder, så hade jag spottat ut det, hade skitit om hela världen hade varit emot mig. Så lägg av med ditt troll. Ursäkta jag tror att det är så. Jag börjar bli irriterad

Har själv en nära vän i den åldern som blev mördad för några år sedan och folk som trollade om hennes en sån här tråd. Skulle aldrig göra samma sak. Jag vill inte skapa nåt drama eller så. håller väl tyst i fortsättningen om folk blir arga.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Ja GW sa väl redan i onsdags att svaret hade kommit i hans reportage.
Det minns jag inte, men när preliminärsvaret kommit ändrades utredningsrubriken till mord och brott mot gravfriden. Den slutliga rapporten tar ett par veckor att sammanställa, så den har åklagaren inte fått än, precis som han sa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Men Mange! I flera dagar är det enda du har bidragit med ”dom kommer släppas/dom är oskyldiga” . Vi har förstått att du anser detta nu. Många av oss andra tvivlade också till en början. Men efter allt som har framkommit är det svårt att se en annan möjlighet. Vad ser du som alternativt kunnat hända om dessa två är oskyldiga?
Tycker bara det är konstigt allting. Varför skulle inte någon eller flera kunna va inblandade?
Citera
2022-11-11, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Någon som känner igen platsen/bron/spången?

Koordinaterna i länken visar mitt i Illharjen. Men 23/10 när jag testade länken i map.snapchat.com genom att öppna Snapchat och zooma in Vetlanda så ställde sig det ”blå molnet” som visar var Snap är på kartan ovanför Illharjens parkering och inte ute vid denna koordinat:

https://www.bildtagg.se/bild/77r86dc4r4re92za0y11esve

Nu ska vi inte dra vilda växlar på att detta är MGM som Snapat i Illharjen men mest som ett litet tankeexperiment tills det klarnar vilken typ av spår de lämnat efter sig.

Alltså kan vara från lördagen. Kan vara random fågelskådare också. Kan vara MGM. Eller från TT’s mobil.

Om jag inte är helt fel ute så är det i närheten av bron i den nordöstra delen. Vill minnas att det där finns en spång som går längs med Emån och som sedan delas upp så man kan gå över bron eller vika av höger till en parkeringsplats.

https://www.google.com/maps/@57.4130026,15.0990127,17z

I så fall kommer man ut här om man fortsätter till höger:
https://goo.gl/maps/LiPbpJFZh8vsDSr57
Citera
2022-11-11, 23:17
Medlem
SayWhatAgains avatar
Vad lack jag blir om poddskaparen eventuellt har kontaminerad och förstörd en för polisen intressant plats.
Samtidigt så kan jag tycka det är märkligt att det tog 3 veckor för polisen att gå ut med material de är intresserade av..
Det har säkert sin förklaring, som vi får läsa i FUP.

Att skapa en podd och snacka o snoka lite, visst.. men jag förstår ändå inte vitsen med att knalla runt i huset med den mediakåta grannen.
Citera
2022-11-11, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det känns nästan som att hon blivit flyttad, enligt flera skribenter så ska hundarna kunna få upp spår redan efter 15min efter att döden har inträffat. och eftersom det var flera dagar efter så borde dom fått upp spår på rätt stor yta om dom varit nära fyndplatsen.
OM det nu är så att hon har flyttats, vem skulle ha gjort det och varför? kan det ha varit någons pappa som bor i närheten som sett att dom sökt där och tänkt att "nu har dom sökt där så där kommer dom nog inte söka igen-perfekt ställe"?

Vet inte var de sökt eftersom Missing People jobbar ”tajt” med den infon för att få söka på sina egna premisser.

Men i runda slängar söker en hund av 1 hektar på runt 30 min. Väder, vind, etc etc. Tar 20 personer 4 tim att leta lika ”noggrannt”. Alltså inte att hitta men att leta noggrannt.

3 km från pappans gård (om utgångspunkt för tidigare sök innan ”spetskompetensen” gav specifik (unik) plats som föranledde riktad insats) gav alltså ett potentiellt sökområde på 1000-2000ha. Radie, kvadrat, Pi etc. Om inte mer.

Sen är det bara att räkna matte hur lång tid det skulle ha tagit att söka runt hela gården utan att ha fått ”kartläggningen”.
Citera
2022-11-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Nej den ena bor i ökna. Det är 2 mil utanför Vetlanda mot Kvillsfors & även mot nye om man inte tar gamla vägen
Det stämmer men jag räknade med att ökna ingår i vetlanda 🙂
Citera
2022-11-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
En person skrev detta till mig idag: Hej. Jag kan inte skriva i tråden än och vet inte varför. Skapade ett konto för att kunna säga vad jag hört. Så testar skriva till dig. Jag har fått höra av en vän till en anhörig till TT, anledningen till varför det inspelade meddelandet var oroväckande och enligt hen så var det pga att det inte lät som Tove själv hade pratat in meddelandet. Utan det lät som en av de misstänkta. Vet inte om man får dela detta då det inte är helt 100 att det är sant.

Men jag tänker att kan inte den här personen skriva samma sak till till exempel Greven och att ni ihop sedan bekräftar att ni fått samma meddelande från samma person. Även om det inte styrker påståendet så styrker det att det har sagts, och kan bibehållas som en trådsanning. Eller är jag korkad.
Citera
2022-11-11, 23:22
Medlem
thevowwws avatar
Hittade en fin bild på Tove och vad jag tror är AW tillsammans. 😔
https://ibb.co/dt6qHHv

Lades upp av en släkting till AW (samma efternamn) på FB för en dag sedan.

Tragiskt slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in