Citat:
Ja precis så hette området, tack!
Undrar vem som hade "sett" dom där och varför det blev så tyst? kan det vara så att dom har varit på förhör och har yppandeförbud för att kunna vittna i ett senare skede?
Det finns ju mycket vatten och skog där i området och eftersom han jobbar med det han gör och är nära hans arbetsplats så kanske hon skulle flyttats dit? eller rentav var där först och sedan flyttades till nya stället i efterhand? många är ju misstänksamma mot att det har varit sök väldigt nära fyndplatsen utan att göra fynd(ja jag vet att skog är tät och riktigt svårt att hitta i, men den stackars hundkraken borde fått vittring om dom var så pass nära men inte "exakt" rätt.) kanske för att hon inte låg där från början? sorry för väldigt mycket funderingar men känner på mig att det är något mysko med den mannen som inte stämmer.
Undrar vem som hade "sett" dom där och varför det blev så tyst? kan det vara så att dom har varit på förhör och har yppandeförbud för att kunna vittna i ett senare skede?
Det finns ju mycket vatten och skog där i området och eftersom han jobbar med det han gör och är nära hans arbetsplats så kanske hon skulle flyttats dit? eller rentav var där först och sedan flyttades till nya stället i efterhand? många är ju misstänksamma mot att det har varit sök väldigt nära fyndplatsen utan att göra fynd(ja jag vet att skog är tät och riktigt svårt att hitta i, men den stackars hundkraken borde fått vittring om dom var så pass nära men inte "exakt" rätt.) kanske för att hon inte låg där från början? sorry för väldigt mycket funderingar men känner på mig att det är något mysko med den mannen som inte stämmer.
På tal om Illharjen.
Det finns inte så många öppna Snaps på Snapkartan från Vetlanda men den här är från Illharjen.
(Ofta är det små barn som leker med Snapchat utan kunna funktionerna eller ett fåtal personer per vecka i Vetlanda som läggerut helt öppet så här så det hamnar på map.snapchat.com)
https://map.snapchat.com/ttp/snap/W7_EDlXWTBiXAEEniNoMPwAAYeXR3bGVqdmduAYPhg5V8AYPhg 25aAAAAAA/@57.409659,15.102044,12.00z
Finns inte kvar på riktiga Snapkartan utan det är en Snap jag fångade och sparade länken till 23 oktober strax efter midnatt. Då stod det att det var för ”6 dagar sedan”.
Har inte riktigt koll på när Snapchat ”byter” dag om det är UTC tid, ”servertid” eller lokal tid och alltså då vid midnatt.
Ska kolla nu vid midnatt om en annan Snap byter ”antal dagar” för att kanske få bekräftat om Snapen i länken då kan vara från söndagen 16/10.
Någon som känner igen platsen/bron/spången?
Koordinaterna i länken visar mitt i Illharjen. Men 23/10 när jag testade länken i map.snapchat.com genom att öppna Snapchat och zooma in Vetlanda så ställde sig det ”blå molnet” som visar var Snap är på kartan ovanför Illharjens parkering och inte ute vid denna koordinat:
https://www.bildtagg.se/bild/77r86dc4r4re92za0y11esve
Nu ska vi inte dra vilda växlar på att detta är MGM som Snapat i Illharjen men mest som ett litet tankeexperiment tills det klarnar vilken typ av spår de lämnat efter sig.
Alltså kan vara från lördagen. Kan vara random fågelskådare också. Kan vara MGM. Eller från TT’s mobil.