2022-11-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Ja precis så hette området, tack!
Undrar vem som hade "sett" dom där och varför det blev så tyst? kan det vara så att dom har varit på förhör och har yppandeförbud för att kunna vittna i ett senare skede?
Det finns ju mycket vatten och skog där i området och eftersom han jobbar med det han gör och är nära hans arbetsplats så kanske hon skulle flyttats dit? eller rentav var där först och sedan flyttades till nya stället i efterhand? många är ju misstänksamma mot att det har varit sök väldigt nära fyndplatsen utan att göra fynd(ja jag vet att skog är tät och riktigt svårt att hitta i, men den stackars hundkraken borde fått vittring om dom var så pass nära men inte "exakt" rätt.) kanske för att hon inte låg där från början? sorry för väldigt mycket funderingar men känner på mig att det är något mysko med den mannen som inte stämmer.

På tal om Illharjen.
Det finns inte så många öppna Snaps på Snapkartan från Vetlanda men den här är från Illharjen.
(Ofta är det små barn som leker med Snapchat utan kunna funktionerna eller ett fåtal personer per vecka i Vetlanda som läggerut helt öppet så här så det hamnar på map.snapchat.com)

https://map.snapchat.com/ttp/snap/W7_EDlXWTBiXAEEniNoMPwAAYeXR3bGVqdmduAYPhg5V8AYPhg 25aAAAAAA/@57.409659,15.102044,12.00z

Finns inte kvar på riktiga Snapkartan utan det är en Snap jag fångade och sparade länken till 23 oktober strax efter midnatt. Då stod det att det var för ”6 dagar sedan”.

Har inte riktigt koll på när Snapchat ”byter” dag om det är UTC tid, ”servertid” eller lokal tid och alltså då vid midnatt.

Ska kolla nu vid midnatt om en annan Snap byter ”antal dagar” för att kanske få bekräftat om Snapen i länken då kan vara från söndagen 16/10.

Någon som känner igen platsen/bron/spången?

Koordinaterna i länken visar mitt i Illharjen. Men 23/10 när jag testade länken i map.snapchat.com genom att öppna Snapchat och zooma in Vetlanda så ställde sig det ”blå molnet” som visar var Snap är på kartan ovanför Illharjens parkering och inte ute vid denna koordinat:

https://www.bildtagg.se/bild/77r86dc4r4re92za0y11esve

Nu ska vi inte dra vilda växlar på att detta är MGM som Snapat i Illharjen men mest som ett litet tankeexperiment tills det klarnar vilken typ av spår de lämnat efter sig.

Alltså kan vara från lördagen. Kan vara random fågelskådare också. Kan vara MGM. Eller från TT’s mobil.
Citera
2022-11-11, 23:01
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Ny artikel i Aftonbladet för 36 minuter sedan. Åklagaren har inte fått svar från rättsmedicin än.
Nja. Han sa att rapporten tar några veckor. Preliminärsvar som visade att T mördats har han fått.
Citera
2022-11-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Håller verkligen med om att det är konstigt, jag är lika frustrerad som alla andra här. Lite OT men är inte så säker på att det främst är den åldern som hänger här, det borde väl vara lite högre ålder (får jag känslan av iallafall).

Haft en annan fundering idag och såg någon reflektera kring detta tidigare idag: om dödsorsaken är fastställd (vilket den borde vara by now), är anledningen till att man inte går ut med dödsorsaken att MGM har tillgång till nyhetsmedier?

Kan mycket väl stämma. De kan ju inte gå ut med saker som kan påverka givetvis. Dem kan ju läsa alla nyheter .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Jag hade inte heller gått en meter med någon jag är ovän med sen länge och dessutom blivit värre med under kvällen. Finns ingen anledning. Så jag förstår inte varför hon hängde med.

Kanske var det rent av så att T inte alls hängde med JJ och MH. Det kanske var T som hängde efter de två mgm ?

Hur som helst så stängde Nöjet kl 01. Vilket inte måste betyda att TT,JJ och MH lämnade precis då. Det är fullt möjligt att dricka ur först eller snacka en stund efter 01. Det finns dessutom tid att stå utanför en stund innan hemgång. Bråket och tjafsandet kanske höll på utanför Nöjet och TT hängde efter JJ och MH. Bråk och tjafs fortsatte på vägen hem. Vid kyrkan kan det mycket väl ha stannats till och bråkats.

Tiderna 01:49 och 02:30 är tider för TT för samtal med eller till pojkvän. Mycket kan hända mellan dessa tider och strax därefter. Ingen tycks veta tiden när JJ kom hem, oavsett om det var med eller utan TT. Inte heller hur länge TT i så fall var i lägenheten innan dunsarna hördes
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
En person skrev detta till mig idag: Hej. Jag kan inte skriva i tråden än och vet inte varför. Skapade ett konto för att kunna säga vad jag hört. Så testar skriva till dig. Jag har fått höra av en vän till en anhörig till TT, anledningen till varför det inspelade meddelandet var oroväckande och enligt hen så var det pga att det inte lät som Tove själv hade pratat in meddelandet. Utan det lät som en av de misstänkta. Vet inte om man får dela detta då det inte är helt 100 att det är sant.

Väldigt intressant information!
finns det några delar som vi kan bekräfta är helt sanna?
t.ex att det verkligen varit ett röstmeddelande? eller kan det ha varit ett telefonsamtal?
Citera
2022-11-11, 23:03
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Tror helt enkelt att dom lurade henne, lockade dit henne på krogen med anledning om att bli sams. Ett bakhåll

Det tror jag också. Ett bakhåll. Förberett från början.
Men läget eskalerade, kanske p.g.a verbala ordväxlingar, sedan gick det överstyr.

Det var kanske det inte var meningen att döda, men som sagt, det gick överstyr.

Det gick över i panik, vad gör vi nu...

Fan också, nu måste vi lösa detta så vi inte torskar på mord!
Citera
Medlem
Citat:
En person skrev detta till mig idag: Hej. Jag kan inte skriva i tråden än och vet inte varför. Skapade ett konto för att kunna säga vad jag hört. Så testar skriva till dig. Jag har fått höra av en vän till en anhörig till TT, anledningen till varför det inspelade meddelandet var oroväckande och enligt hen så var det pga att det inte lät som Tove själv hade pratat in meddelandet. Utan det lät som en av de misstänkta. Vet inte om man får dela detta då det inte är helt 100 att det är sant.

Det är just denna typen av info som man absolut inte ska tro på.
Hörde av en vän som hört det av en annan vän etc.

Den info som har framkommit är att det var ett vanligt telefonsamtal från TT och allt var ok.
Citera
Medlem
Citat:
Ok kanske bara trollar då

Öh va?? Men du vet väl vem personen var som skrev?
Citera
2022-11-11, 23:04
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Jag pratar om det lilla haket som ligger mitt emot gamla netto .
Vid tunneln mitt i stan.
Det vet jag inge om har aldig sett att det är ett "hak" där
Citera
Medlem
OK70s avatar
Enligt podden finns det djupa avtryck i marken som om något tungt stått eller tappats i marken.
Citera
Medlem
thevowwws avatar
Citat:

Om det här skulle stämma så är det verkligen obehagligt. Spekulerats om det här med.
Då kan vi säga att det rör sig inom samma tidsspann som när JJ åkte med grannen till donken och tillbaka.

JJ hade hennes mobiltelefon, och gjorde samtalet för att få det att se ut som att Tove cyklat hem. Grannen kom på henne mitt under akten.

Antagligen därför rubriceringen ”människorov” kommer från start. För att JJ gjorde samtalet och polisen trodde TT ”var gömd”.

Såvida du inte trollar.
Citera
2022-11-11, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Cykeln är en gåta vilket vittne har sett Toves cykel där? är det grannen under han som skjutsade och enbart honom.
Jag har själv ingen koll vilka cyklar som står på min gård skulle aldrig tänka på hur de ser ut.

Så varför frågade han Johanna om den som att det skulle vara helt självklart att hon skulle veta det i ett hus som många bor i

Har inte lyssnat på podden så har lite dålig koll på vad grannen sagt om cykeln förutom det som andra har rapporterat efter att ha lyssnat.

Jag har varit på plats och det är väldigt bilburna grannar i det huset. Tror de direkt ser en cykel som avviker. Speciellt om ”konstigt” parkerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in