Citat:
Ursprungligen postat av
LibBell
Efter beslutet och en bra stund innan dess av Shoigu att retirera från Cherson så har inte Putin setts till.
För 1,5 månad sedan deklarerade Putin att Cherson var del av Ryssland för evigt.
Nu bestämmer ÖB och försvarsminister att retirera från Cherson. Det borde de ju givetvis gjort för länge sedan. Hur förklarar Putin att hans arme drar sig ur ett område som han deklaretat som ryskt för evigt?
Jag kanske läser in för mycket här. Jag ser bara inte hur Putin kan komma ur detta med ansiktet i behåll. Alla runtom borde se samma.
Det måste förberedas för Svansjön nu, eller? Ge mig lite goda skäl emot?
Fler än en har spekulerat kring det där.
Citat:
Vem är det som kör egentligen?
Det kan vara så att Putin har förlorat i makt som resultat av den misslyckade invasionen.
Problemet är väl att det är svårt att se vem som kan ta över. Det är inte precis som om det finns någon Zhukov, och hur skall det gå med alla polistrupper?
Om det blir en kupp tror jag vi kan komma att få se strider i Ryssland, men vem vet. Kanske den fascistiska polisen lägger sig platt om det dyker upp arméförband.
Det är ju ändå en stor skillnad mellan att bura in protesterande damer, och att slåss mot stridsvagnar.