Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Jag använder ett ord. 10 personer, som alla har fel, hoppar på mig. Då blir det så.
Jag använder lite mer än tio ord jag, men här har du den rätta definitionen utav vad DU har försökt kalla för annat än vad det är. Som sagt - när du inte har en jävla aning om vad som gäller och ännu mindre har använt ett regnställ de senaste 40 åren i ditt liv så kanske du inte skall sitta och klandra ANDRA för att inte veta vad de pratar om. Du är EXTREMT respektlös i ditt jävla gnagande om eventuella eventualiteter.
Faktum är att de ALLA faller inom den exakta definierade ramen utav vad som internationellt och enligt den enda betydande stadgan satt gällande legosoldat kontra reg soldat. ALLA i Wagner är betalda utav just Wagners organiserade konto och deras lön är förhandlad utanför någon som helst statlig (rysk) standard. Organisationen förhandlar först med uppdragsgivaren, efter det sker interna löneanspråk per person. Exakt vad som är definitionen utav en legosoldat. BW (blackwater) är exakt samma eftersom att de förhandlar utanför landets militära stadgar, och sedan finns det enskilda personer som gör det samma.
MEN, när man tar rekrytering i en arme' som reguljär soldat samt blir avlönad enligt den stadgan gällandes varje soldat, är man part av systemet och till skillnad från LS utan några som helst möjligheter att agera utanför befäls order. Det du och så många andra inte verkar förstå är att som legoknekt står det dig fortfarande fritt att agera på eget bevåg eftersom att du per automatik inte lyder under krigets lagar. Varken i beskydd utav dem eller som hänvisning till ordergivet agerande. Det man som legoknekt gör är att man säljer sig för någons agenda och sedan agerar utefter den eller inte, och detta kan inte ens uppdragsgivaren sätta sig emot förutom att ställa in betalningar.
De som tagit anställning i Ukrainas, eller Rysslands, reguljära trupper i kriget är INTE legosoldater eftersom att de är tvungna att förhålla sig till militärt regelverk och efter detta behandlas. Att soldater på bägge sidor bryter mot dessa är självklart, men sådant är också faktumet att de behandlas efter både egna (tillhörighet/land) såsom internationella regler. Med andra ord har ingen utav de soldater som hittills blivit POW varit legosoldater eftersom att de behandlas som soldater utav Bägge sidor.
En legosoldat blir ALDRIG åtalad för krigsbrott utefter tillhörighet utan endast som en privatperson som brutit begått brott.
Genevekonvensionens definition utav legosoldat är kristallklar och den ENDA som gäller i både domstol som i fält. Hur många andra definitioner utav själva uttrycket legosoldat som du vill försöka få det till att handla om, är fullständigt ointressant i situationen utav att DU och ANDRA påstår att där är legosoldater i Ukrainas arme.
Där finns ingen gräns för hur inbilskt korkat du kan knyta en knut på dig själv för att försvara dina ännu mer korkade funderingar om hur saker hade varit om om inte funnits och kanske hade varit det som definierar GÅRDAGENS relativa händelser. SIGH