2022-11-11, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Ja det gör dom

Bor de inte i ökna ? Det är ju 2 mil utanför Vetlanda mot Kvillsfors . Inte i Vetlanda som JJ och tt gjorde .
Citera
2022-11-11, 21:07
Medlem
Viva-ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Jag är nästan säker på att JJ och TT varit osams om en gammal partner . Och JJ kanske har försökt göra igen och stöta på AW och få TT arg, men misslyckats! Och blivit ännu mer ratad. Och denna kväll fick hon nog. Hon klarar nog inte av att bli förnedrad och utskälld inför alla folk. JJ alltså .

Ja men precis, nått av detta slaget tror jag också att det är. JJ måste ha känt sig i underkant och kränkt.
Citera
2022-11-11, 21:08
Medlem
Hoppades sååååå mycket att vi skulle få veta resultatet av obduktionen idag :/ och få en klarare bild.

Hoppas det kommer snart. Tänker på Tove varje dag och vill veta vilket öde hon gick till mötes.

Har trott strypning/kvävning sen dag 1.
Citera
2022-11-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Det är ju sant, tänkte inte själv på det. Frågan blir ju detta är vad svt också ville syfta på, eller ifall det bara blev en vag formulering när det passerade redaktionen. Kan det vara så att svt får mer information än vad de skriver i sina artiklar? Har svårt att tänka mig att polisen hade svarat på frågan ifall man ber de förtydliga vilken kvinna som postade på sina sociala medier.

Ja det är ju info som man inte hört någon annanstans i alla fall om att hon ska ha skrivit ut på sociala medier att hon befunnit sig vid det aktuella området.

Ska bli otroligt spännande att läsa fup sen.
Citera
2022-11-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bostäderna ligger åt samma håll. Kan ha slagit följe. Sen grälades och enades det att göra upp hemma hos JJ.
Långsökt så kan misshandel ha börjat redan de kom fram. Nåt med cykeln skaver fortfarande. Familjen lär ju kunna bekräfta skicket före den här natten. Rubriceringen människorov (kidnappning) kan ha börjat innan de kom fram till JJ’s lgh alltså. Rubricering mord i lgh och gravfridsbrott vid trp från bostaden till skogen.

Vi får sen hur det rubriceras framåt i utredningen. Jag menar att hålla någon i lgh är människorov men att baka ihop det med mord kräver nån form av bevis att de höll henne där mot sin egen vilja?

Ja du har nog rätt. Jag tror på dig redan sen första dagen du kommenterade. Du är inte ute efter att såga och göra narr av andra och påstå saker om andras teorier. Du är saklig kunnig och intelligent 👍🏻
Citera
2022-11-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Ändå, vem vill vänta i 4 dagar med vetskapen att ha en död människa i sitt hem?
Du har rätt, jag menade mest bara att man absolut inte behöver stressa så mycket innan lukten kommer.

Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Jag hade en bekant som tog livet av sig och det luktade rejält i hans lägenhet efter 1-2 dagar. Detta var inomhus och i november förra året . Så ett lik luktar även efter två dagar också 🤢
Jag beklagar. Kanske kan det bero på hur personen dog, ifall det finns stora mängder alkohol i blodet (alkohol jäser väl?) osv.. ingen aning, jag kollade bara upp lite snabbt när lukten kommer.
Citera
2022-11-11, 21:11
Medlem
Citat:
Jag lyssnade nyss på podden där grannen sa att ljudet var från badrummet och han hade dragit den slutsatsen utifrån att planlösningen är nästan identiska, men jag får fortfarande inte ihop det. Hur kan planlösningen vara identisk mellan en liten etta och en lägenhet där 5 personer bor. Överallt där jag bott så har ettorna varit identiska med ettor, tvåorna identiska med tvåorna osv.

Tänkte skrivit det innan. Att det är konstigt att det kan vara samma planlösning. Inte ens säkert att badrummen är över varandra som han sa. Låter konstigt om de har samma planlösning när det skiljer enormt på kvadratmeter
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror inte att JJ:s pappa är inblandad av två anledningar; dels att han inte blivit misstänkt överhuvudtaget, men också att han arbetade som lantmätare och tycks vara bekant med sitt område. Av vad jag läst i tråden om fyndplatsen så var det en riktigt kass sådan, får bara känslan att JJ:s pappa med lång livserfarenhet, ev. militär utbildning och lantmätare inte skulle göra en sådan tabbe alternativt låta sin dotter begå en sådan tabbe.

Jag har sett planlösningar av lägenhetshuset postat i denna tråd (orkar inte leta) så du hade kunnat få svar på din fråga ifall du hittar den.

Vart finns det att läsa om att han jobbade som lantmätare? har bara läst att han jobbade med något vattenrelaterat. jag tycker det känns konstigt att han skulle ha synts vid den tidpunkten utan att ha ett finger med i spelet. håller även med om att pappan borde gjort det snyggare om han varit inblandad. men å andra sidan så gjorde ju mannen i artikeln jag länkade tabben att ringa sin släkting som han uppenbarligen litade så pass mycket på, som i sin tur ringde polisen.
kanske var det så att det var lite "panikdumpning" och han gick igenom spåren och bedömde att "det här kan dom aldrig spåra till oss ändå". Israel har nog inte samma begåvade polisstyrka som Sverige har. Tror inte Israel bryr sig så mycket om en mördad kvinna för den delen heller och har man det tänket så är man kanske inte så noga med bevis eller plats att dumpa en kropp på.
Citera
Avstängd
Det kan ju vara så att när Tove pratade med sin pojkvän och sade att hon var på väg hem så satt de häktade bredvid och instruerande henne om att inte säga att hon var hotad eller liknande…
Citera
2022-11-11, 21:12
Medlem
Citat:
Jag lyssnade nyss på podden där grannen sa att ljudet var från badrummet och han hade dragit den slutsatsen utifrån att planlösningen är nästan identiska, men jag får fortfarande inte ihop det. Hur kan planlösningen vara identisk mellan en liten etta och en lägenhet där 5 personer bor. Överallt där jag bott så har ettorna varit identiska med ettor, tvåorna identiska med tvåorna osv.

Jag har faktiskt inte heller fått ihop det, för kollar man på planlösningen så ser det inte alls ut som att det är samma planlösning alls.
Citera
2022-11-11, 21:13
Medlem
Citat:
Du har rätt, jag menade mest bara att man absolut inte behöver stressa så mycket innan lukten kommer.

Jag beklagar. Kanske kan det bero på hur personen dog, ifall det finns stora mängder alkohol i blodet (alkohol jäser väl?) osv.. ingen aning, jag kollade bara upp lite snabbt när lukten kommer.

Det var mycket alkohol och han hade problem med det . Så kan nog bero på det.
Citera
2022-11-11, 21:13
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorvenkorven123
Bilen som beslagtogs på måndagmorgonen ute på Ekenässjöns skola är det. Var den rosaröd?
Den är röd enligt reg papper
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in