2022-11-11, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Det framgår inte vem av de två som gjorde tabben, men: https://sverigesradio.se/artikel/sa-kan-polisen-knyta-misstankta-kvinnan-till-omradet-dar-tove-hittades

Det låter som det skulle vara JJ som gjort det av att bara läsa texten (har inte lyssnat om annat sägs där).
Iom att de skriver om "den ena misstänka" och lite längre ner "i kvinnans lägenhet". Det låter därmed som att det ska handla om samma kvinna.
Citera
2022-11-11, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Ja, det tror jag också den "värsta" hamnar nog i Ystad, å där kommer dom lära henne hur man använder en dynggrep
Jag tror att dessa familjeflickor vill mer än än så om de är skyldiga, de är inte dömda ännu.
Men om så är det inte någon av dem man skulle sova över hos utanför jail.
Citera
2022-11-11, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
OBS! Detta är obekräftade uppgifter men om det ligger någon sanning i det så förbryllar det mig enormt.

Fundering!
Har klurat ett tag på det här med att MH och JJ skulle ha setts i en bil med immiga rutor i det där friluftsområdet, och det som förbryllar mig är att man även skulle ha sett JJs far i området vid den aktuella tiden.
Frågor
det skapar extremt många frågor hos mig, varav dom viktigaste är:
Vad gjorde dom där? rekade? lugnade ner sig och planerade flykt/alibi?
vad gjorde han där? hur kom han dit? har man sett hans bil?
Är han skyldig till brott mot griftefriden? hur och varför isåfall?

Min teori
Funderar på om det mycket väl kan vara så att JJs far är inblandad i "efterarbetet" för att rädda sin dotter ur skiten.
Vi vet att han är från Israel och det har framkommit uppgifter att han har militär utbildning(obekräftat), i flertalet instagrambilder som länkats i tråden så har JJs far militärkläder på sig och riktiga militärskor osv när dom ska ut på enkel utflykt med familjen.
han verkar alltså inte avsky det militära utan mer eller mindre se upp till den stilen.
I Israel så har dom flesta ett helt annat tänk vad gäller heder, t.ex begås det ett brott i Israel så kan man välja om man vill ha en statlig eller religiös domstol och då är det den som gäller. många gånger så väljer man den religiösa när det gäller hedersmord eller grov våld mot kvinnor eftersom dom anser att det är OK för att upprätthålla familjens heder.

Tänker framförallt på ett fall ifrån 2017 där pappan i familjen beställer ett dubbelmord på sin dotters kompisar för att dom "har dåligt inflytande på henne". Pappan i fråga frias sedan för att BO inte visste om att dom kanske skulle bli mördade.

Källa:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/man-som-misstanks-ha-bestallt-mord-frias
Edit:Källan på att det eventuellt skulle vara hedersrelaterat.
https://sverigesradio.se/artikel/6657289
OBS att detta är tankar och idéer och observationerna är som sagt obekräftade!
Jag tror inte att JJ:s pappa är inblandad av två anledningar; dels att han inte blivit misstänkt överhuvudtaget, men också att han arbetade som lantmätare och tycks vara bekant med sitt område. Av vad jag läst i tråden om fyndplatsen så var det en riktigt kass sådan, får bara känslan att JJ:s pappa med lång livserfarenhet, ev. militär utbildning och lantmätare inte skulle göra en sådan tabbe alternativt låta sin dotter begå en sådan tabbe.

Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Jättekonstigt i så fall att det hörs i en lägenhet under där 5 personer bor.
Jag har sett planlösningar av lägenhetshuset postat i denna tråd (orkar inte leta) så du hade kunnat få svar på din fråga ifall du hittar den.
Citera
2022-11-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Menar du nuvarande kille?
Eller någon längre tillbaka?

Jag trodde det var nuvarande & det trodde nog källan också. Men jag tror mer på hennes kille innan AW. Den killen som JJ tände på en dörr för att han dumpade henne. Troligtvis för tt.
Men håller det inte otroligt att JJ skulle försökt stöta på AW för att göra igen att TT tog hennes ex.
Men hur eller hur så har JJ varit ihop med TTs ex . Och troligtvis inte AW då hade fler skrivit det.
Citera
2022-11-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den-Randiga-Zebran
Nej stämmer inte TT letade inte efter MH för det första.
Det var en ren slump att de träffades på Nöjet.
okej hur vet du det?
Citera
2022-11-11, 21:02
Medlem
Citat:
En kropp börjar inte lukta så pass snabbt, de hade gott kunnat vänta i ett par dagar ifall det bara hängde på det. Först kring dag 4 (kortare ifall det är varmt) så börjar kroppen avge sig gaser som ger den berömda liklukten.

Jag hade en bekant som tog livet av sig och det luktade rejält i hans lägenhet efter 1-2 dagar. Detta var inomhus och i november förra året . Så ett lik luktar även efter två dagar också 🤢
Citera
2022-11-11, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
okej hur vet du det?

Läs tråden från början
Citera
2022-11-11, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Det låter som det skulle vara JJ som gjort det av att bara läsa texten (har inte lyssnat om annat sägs där).
Iom att de skriver om "den ena misstänka" och lite längre ner "i kvinnans lägenhet". Det låter därmed som att det ska handla om samma kvinna.
Det är ju sant, tänkte inte själv på det. Frågan blir ju detta är vad svt också ville syfta på, eller ifall det bara blev en vag formulering när det passerade redaktionen. Kan det vara så att svt får mer information än vad de skriver i sina artiklar? Har svårt att tänka mig att polisen hade svarat på frågan ifall man ber de förtydliga vilken kvinna som postade på sina sociala medier.
Citera
2022-11-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för den uppgiften.

Då är de båda systrar samt att de bor i Vetlanda.
Ja det gör dom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Det jag tycker är märkligt är att TT valde att följa med JJ hem efter nöjet då dem var osams redan innan.
Antingen litade TT på MH. Eller så ville JJ visa någonting som fanns i lägenheten ( hittade på )
Eller så ville tt försöka att lösa konflikten då dem bor i samma stad. Och JJ låtsades vilja lösa det men hade andra planer. Eller varför tror ni hon hängde med JJ hem?

Bostäderna ligger åt samma håll. Kan ha slagit följe. Sen grälades och enades det att göra upp hemma hos JJ.
Långsökt så kan misshandel ha börjat redan de kom fram. Nåt med cykeln skaver fortfarande. Familjen lär ju kunna bekräfta skicket före den här natten. Rubriceringen människorov (kidnappning) kan ha börjat innan de kom fram till JJ’s lgh alltså. Rubricering mord i lgh och gravfridsbrott vid trp från bostaden till skogen.

Vi får sen hur det rubriceras framåt i utredningen. Jag menar att hålla någon i lgh är människorov men att baka ihop det med mord kräver nån form av bevis att de höll henne där mot sin egen vilja?
Citera
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Jag tror inte att JJ:s pappa är inblandad av två anledningar; dels att han inte blivit misstänkt överhuvudtaget, men också att han arbetade som lantmätare och tycks vara bekant med sitt område. Av vad jag läst i tråden om fyndplatsen så var det en riktigt kass sådan, får bara känslan att JJ:s pappa med lång livserfarenhet, ev. militär utbildning och lantmätare inte skulle göra en sådan tabbe alternativt låta sin dotter begå en sådan tabbe.

Jag har sett planlösningar av lägenhetshuset postat i denna tråd (orkar inte leta) så du hade kunnat få svar på din fråga ifall du hittar den.

Jag lyssnade nyss på podden där grannen sa att ljudet var från badrummet och han hade dragit den slutsatsen utifrån att planlösningen är nästan identiska, men jag får fortfarande inte ihop det. Hur kan planlösningen vara identisk mellan en liten etta och en lägenhet där 5 personer bor. Överallt där jag bott så har ettorna varit identiska med ettor, tvåorna identiska med tvåorna osv.
Citera
2022-11-11, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den-Randiga-Zebran
Nej stämmer inte TT letade inte efter MH för det första.
Det var en ren slump att de träffades på Nöjet.

Ja tt letade efter en tjej som inte brukar vara ute då barchefen inte kände igen henne eller sett henne ute. Så måste ha varit nån annan.
MH och JJ verkar festa var och varannan helg. Det verkade inte TT göra och kanske inte tjejen hon var orolig för heller. Kan det ha varit en tjej till som JJ var svartsjuk på, eller psyko mot som hon var mot TT. En tjej som kanske träffar nån som JJ är kär i & TT vet vad hon är kapabel till.
Tt måste vetat om att JJ och MH ska vara på nöjet .
Och var därför orolig för denna tjej .
Enligt vissa i tråden visade inte TT upp en bild.
Men jag tycker det är konstigt att barchefen säger att han inte sett personen om han INTE fick se bild på personen. Varför kan inte barchefen säga vem TT letade efter OM hon visade en bild?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in