2022-11-11, 19:42
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Jag har under en lång tid nu (1 år) fått kommentarer på mina matlådor av mina kollegor. Jag skulle nu vilja ändra detta och istället imponera på de att jag faktiskt kan laga mat.

Jag värmer fiskpinnar eller färdiga köttbullar från mama scans.

Detta hör till mina matlådor på jobbet att de ser ut så här men hemma på helger eller kvällar så lagar jag annan mat.

Har ni tips på vad som är riktigt enkelt lagat men som ser avancerat ut?
Citera
2022-11-11, 19:46
Medlem
OneTaps avatar
kör nåt veganskt o trendigt. lins gryta kanske =)
Citera
2022-11-11, 19:48
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
kör nåt veganskt o trendigt. lins gryta kanske =)

Bra idé!
Ärtsoppa är också bra eller kanske surkål om man vill kunna stoltsera med riktigt feta brakskitar.
Fisk i micro är också ett fiffigt sätt att bli poppis på kontor!
Citera
2022-11-11, 19:49
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaajj2.0
Kör surströmming.

Eller Pitepalt…
Citera
2022-11-11, 19:49
Medlem
VoktorDodkas avatar
Kyckling med ris och currysås, det fyller hela lunchrummet med underbar lukt, dessutom lätt att göra i storkok och frysa in till lunchlådor att värma i micro.

Biff stroganoff är lite samma.
Citera
2022-11-11, 19:50
Medlem
MuntertMongos avatar
Du kanske kan prova att röra ihop lite pulvermos till fiskpinnarna i veckan som kommer. Köp ett packe från Lidl och ta med en påse till jobbet, värm vatten i vattenkokaren (om ni inte har det på jobbet så funkar det med varmvatten), och rör ihop. Voila, en hel rätt, som kommer imponera i lunchrummet!

För att verkligen imponera tar du med en kruka färsk dill som du klipper en kvist av och dekorerar med. Behåll krukan demonstrativt på bordet som dekoration.
Citera
2022-11-11, 19:57
Medlem
tastass avatar
Hasselbackspotatis är ganska enkelt, men ser ut som man lagt en massa jobb på det.
Komplettera med en köttbit och en smaskig såsklick.
Citera
2022-11-11, 20:13
Medlem
ArgusOnes avatar
Poke bowl, hemgjord sushi, teriyaki kyckling, satayspett, röd/grön curry.

Eller varför inte göra en köttbit, duchesspotatis och en burk bea, kör på planka i micron och se minerna när de äter ur plastlåda.
Citera
2022-11-11, 20:14
Medlem
Timoteuss avatar
Äh, bara lägg en hummer i en skokartong och börja glufsa, då tystnar de nog.
Citera
2022-11-11, 20:14
Medlem
exoticspices avatar
Köp en av Dafgårds frysta rätter, lägg över maten i din lunchlåda på kvällen och sätt in den kylen så den hinner tina till lunchen dagen efter. Den här doftar gott i lunchrummet och ser avancerad ut.

Köp till en burk gelé att ha på bordet också.

Örtmarinerad kycklingfilé, gräddsås, svartvinbärsgelé serveras med klyftpotatis och grönsaker.

https://www.dafgards.se/sortiment-/ugnsrostad-kyckling-2/
Senast redigerad av exoticspice 2022-11-11 kl. 20:17.
Citera
2022-11-11, 20:16
Medlem
ABBORREs avatar
Slå till på blodpudding , bacon, lingonsylt
Skulle du även ta med strimlad vitkål + apelsinjuice
Så kommer arbetskamraterna se på dig med andra ögon
Citera
2022-11-11, 20:23
Medlem
Skit i vad de säger och ta vad du gillar själv. Om du vill låtsas som att du ansträngt dig utan att jobba på rikitigt kan du köpa "hemlagade" rätter som de brukar ha i charken på en mer välsorterad affär. Typ sallader, grantänger kött eller fisk grejer som de lagar i äffaren så det ser hemlagat ut. Sen kan du ta det ur förpackningen och lägga det i någon burk eller ungnsform hemmifrån. Om du tex köper av någon stek eller rostbiff så ska det vara tjocka skivor så det ser ut som att du kört söndagsstek i ugnen hemma och skurit själv, inte som tunna jämna skivor kallskuret från charken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in