2022-11-11, 18:33
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag "tror" att Ukrainas strateger kommer att vända sig mot Melitopol först. Omringa Melitopol för att få Ryssland att ge upp detta område.

Sedan går nog delar av Luhansk och Donetsk före på "låt göra listan". Men är inte kriget slut till nästa sommar "tror" jag det kommer en push mot Krim. Vi får återkomma i denna fråga.
Ja det kanske man gör? Men Himars kan slå ut alla ryska militärbaser på Krym. Så situationen blir då helt ohållbar för ryssen där. Men man får se vad som händer? Grymt lerigt i Ukraina just nu så mest infanteri som strider nu.
Citera
2022-11-11, 18:33
Medlem
Men, men, men våra kloka ryssvänner på forumet har ju lovat att Ukrainas armé skulle kollapsa vilken dag som helst... för 6 månader sedan... De hävdar säkert samma sak fortfarande
Citera
2022-11-11, 18:34
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Putin är en makthavare med enormt ansvar och som försöker spela sina kort precis som alla andra makthavare med enormt ansvar.
Bara människor som stöder kriget stöder massmord.
Zelenskyj är en kontrollerad skådespelare och pajas.
putin är bara sjuk i huvet och pinsam i allt han gör vilket normala stackars oskyldiga människor får lida för
Citera
2022-11-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Sjögående drönare är nog avsedda för att angripa krigsfartyg som skjuter missiler. Sänder man en svärm av sådana tror jag det är svårt att bekämpa dom, drönarna alltså.

Vad gäller långdistansmissiler från USA eller Himars med längre räckvidd håller nog USA igen just nu.
Ja de vi såg senast i Sevastopol var det ju lågbyggda farkoster med vattenjetdrivning som är svåra att upptäcka i lite sjö. Det kom ju bevisligen så nära att de skadade flera fartyg.

Med en större laddning och lägre profil och eldrift med annan drivning kan nog en sån lätt sänka Korvetter och andra fartyg i den storleken om man träffar rätt!
Citera
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja det kanske man gör? Men Himars kan slå ut alla ryska militärbaser på Krym. Så situationen blir då helt ohållbar för ryssen där. Men man får se vad som händer? Grymt lerigt i Ukraina just nu så mest infanteri som strider nu.

Riktigt så långt når väl ändå inte den version av HIMARS som Ukraina fått? 80 km hittar jag någonstans, då når de bara de allra nordligaste delarna av Krim-halvön från Kherson.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Har dom verkligen sagt att den förintas?

Fast det kan ju också i så fall sluta att en del av Usa/ Europa förintas.

Nato är i mångt en papptiger. Tror inte erdogan kommer godkänna en sån operation mot sina kompisar i Kreml.

Det blir usa som får köra själv i så fall.

Nu låter du som en dålig förlorare. Varför måste ni rySStroll hela tiden dra in NATO? Satan så rädd ni är för en försvarsallians. NATO är ingen anfallsallians. USA och vissa andra länder kan sänka hela rySSnaZZarnas flotta om dom vill för detta så behöver inte NATO vara inblandad. Läs på för helvete om NATO och USA och vad skillnaden är innan du skämmer ut dig helt. Men det är klart ni tappar greppet om Ukraina och måste nu spela på att det är NATO som ligger bakom alla förluster för eran pajas arme.

Erdogan behöver inte tillfrågas om tillstånd för att sänka svartahavsflottan.
Citera
2022-11-11, 18:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
Ja tydligen hade de inte ens tagit hand om liken av soldater som dödades för över en vecka sen?
Det måste ju har varit rena armageddonstämning där länge?

Jag tänker på filmen "Appocalypse Now" när jag ser de ryska skyttegravarna. All disciplin och allt hopp borta. Sprit och droger bland sopor och lik.
Citera
2022-11-11, 18:42
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Riktigt så långt når väl ändå inte den version av HIMARS som Ukraina fått? 80 km hittar jag någonstans, då når de bara de allra nordligaste delarna av Krim-halvön från Kherson.
UAF måste ju stå vid gränsen till Krym för att kunna attackera. Himars "sämsta" raketer når 110km, täcker in nästan hela Krym då med de. Finns raketer som når 160km och då når man Kerch-bron också. Räknat från gränsen till Krym då alltså.
Citera
2022-11-11, 18:45
Medlem
Thelonegunmans avatar
Jag ägnar en liten tanke åt Rysslands ambassadör Viktor Tararintsev som utropade "Jag är överlycklig" när Ryssland annekterade Kherson i slutet av september.

https://www.expressen.se/nyheter/ryske-ambassadoren-efter-annekteringen-overlycklig/

Är han olycklig ikväll den korta tjocka arroganta skräpryssen?
I krigets början förklarade han att "ursäkta språket men vi skiter i västs sanktioner".
Några månader senare skickar han om uppskov till regeringen angående möjligheter att betala ambassadens räkningar för bl a el.
Citera
2022-11-11, 18:45
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
putin är bara sjuk i huvet och pinsam i allt han gör vilket normala stackars oskyldiga människor får lida för
Putte ville bli den nye Peter the Great, men det bidde putte the Destroyer of Russia! Pinsamt men han kommer i alla fall bli ihågkommen.
Putte ska inte ha Ukraina, putte ska ha en banan...
Citera
2022-11-11, 18:50
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Finns inga rysstroll, endast en massa MSB-troll här.
Vad menar du ens med "MSB-troll". Obegripligt...

Citat:
Om du med rysstroll menar de som har en mer realistisk och vuxen syn på situationen gissar jag att de tröttnat på den låga nivån i tråden. Dessa användare har ju minskat succesivt i flera månader nu ju mer ni fördummar tråden. Det går inte att vinna argument mot idioter.

Ja det känns tryggt att du är kvar, du som har en "realistisk" syn på situationen.
Här kan du få en reality-check fråga:
Hur stor andel i Kherson-oblast utgjordes av ryssar innan kriget?

Citat:
Putin eller Ryssland har ingen ambition ockupera/annektera ukrainska territorier där ryssarna utgör minoritet. Det funkar inte 2022 att ockupera fientligt inställda civilbefolkningar. Detta tankesätt hör till det förflutna. Det är Ryssarna väl medvetna om.
Citera
2022-11-11, 18:53
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Putin eller Ryssland har ingen ambition ockupera/annektera ukrainska territorier där ryssarna utgör minoritet. Det funkar inte 2022 att ockupera fientligt inställda civilbefolkningar. Detta tankesätt hör till det förflutna. Det är Ryssarna väl medvetna om.

Vad fan gör ni då i Ukraina? Har ni brister med förståelse i Kreml?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in