2022-11-11, 17:54
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag följer och försöker katalogisera Bögimperiets förluster i det orättfärdiga kriget. Igår gissade på 760 befriade bögar men det stannade vid 710.

Räkna med skadade och se hur detta fortsätter dag efter dag. Det kan inte hålla för Bögimperiet, det var ett historiskt misstag att starta en invasion, dessutom ett otroligt fult misstag.

I övrigt ganska bra förluster med 10 utslagna tanks och 14 förstörda bepansrade stridsfordon. Bästa siffran är 12 förstörda artilleripjäser, det tar hårt på bögarna.

Jag förutser ganska bra siffror i morgon också. Magkänslan ger 680 befriade HBTQ-soldater för det förekommer hårda strider i Donetsk och Luhansk.

Det bästa idag är det hårda slaget mot Bögunionens självkänsla.
10 tanks om dagen blir 300 i månaden. Man förstår varför man nu rullar in T-62 or!

De lär ju även de vara slut innan årsskiftet i den här takten...
Citera
2022-11-11, 18:00
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
10 tanks om dagen blir 300 i månaden. Man förstår varför man nu rullar in T-62 or!

De lär ju även de vara slut innan årsskiftet i den här takten...

Sen lär ju likviderade öka lavinartat så fort kylan verkligen kommer.

Och att dom använder/uppgradera t-62, visar ju hur kraftiga deras egna strv förluster är.

Dock så lär dom ha kvar tanks, sen om dom går att starta, köra eller skjuta. Ja, det är en helt annan fråga.
Citera
2022-11-11, 18:00
Medlem
X3treams avatar
1000 tals videos kommer ut på TikTok nu av befrielsen av Cherson, man förstår hur Ukrainarna känner sig, det är precis som judarna kände när befrielsen kom 1945.
Citera
2022-11-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Programledarna i rysk TV försöker släta över reträtten från Kherson men en av gästerna håller inte med riktigt haha.

https://twitter.com/francis_scarr/status/1591095148142022658
Rape-aura på den grabben. Obehaglig.
Tyvärr spelar det nog inte så stor roll, folket i Ryssland har det inte i sig att stå upp mot Putin. Dom gör nog exakt så, håller tyst och låtsas som inget är fel.
Citera
2022-11-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
En mycket troligare utveckling är att Ryssland tvingas återlämna allt ockuperat territorium inklusive Krim och att Ukraina både blir medlem i NATO och skaffar kärnvapen. Det här kriget har bara försämrat Rysslands strategiska läge på alla fronter. Inte minst häruppe i norr..

Med tanke på hur Ryssarna hotat med kärnvapen till höger och vänster är nog kärnvapenfria zoner det sista några länder i närheten av Ryssland kommer att eftersträva.

Så länge svinen lämnar Ukraina så är allt bra.
Kärnvapen är ingen biggie. USA kan nå vart dom vill ända från Nord-Amerika. Så den diskussionen förstår jag inte alls...
Citera
2022-11-11, 18:05
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jo fast min poäng från början var att ryssarna drar tillbaka trupperna från Ukraina och sen börjar panga kärnvapen.
Då har ju inte usa nåt för att bomba i Ukraina om det inte finns rysk trupp kvar där.

De har ju även förklarat att ryssen svarta havsflotta då förintas. Det är ju då inte otänkbart att även Kaliningrad försvinner från kartan.

Ryssjävlarna kommer ju att bli helt inringade av Nato och luftrummet långt in på rysk mark kommer ju att behärskas av Nato. Inget ryskt flyg kommer att kunna lyfta i närheten av nåt Europeiskt land
Citera
2022-11-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Tror siffran är lite högre imorgon. Tippar 750+ och vågar slå till med 16 förstörda tanks. (Tanks är svårt, för dom kan ju nu "hitta"/se flera som dom innan inte kunnat verifiera.

Dock borde verkligen UAF ta tag i Bakhmut, så att ens egna förluster minskar där. 🙂

Håller med om att det kan vara svårt att verifiera förlusterna av tanks. Det skall bli intressant att se vem som har bäst magkänsla, jag säger 680 (vilket inte kan överklagas... ...) Du säger 750.

I detta tragiska onödiga krig får man försöka att inte deppa ned sig.

Jag tror att Bakhmut och området däromkring är en fälla för Bögunionen.
Citera
2022-11-11, 18:07
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Hur går det för clown armen idag? Börjar de närma sig Kiev? tagit 9 månader nu. de verkar värdelös..
Ja det är nog så att de för varje dag närmar sig den ryska gränsen!

Om dom bara kan hålla sig där så kommer de slippa få mer bögstryk!
Citera
2022-11-11, 18:09
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Well det är ju ändå fredag:
https://twitter.com/saintjavelin/status/1590749996567396353?s=20&t=QCPViUZ_bjquoKlj6wsUiQ

Bland det roligaste jag sätt på länge.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
1000 tals videos kommer ut på TikTok nu av befrielsen av Cherson, man förstår hur Ukrainarna känner sig, det är precis som judarna kände när befrielsen kom 1945.
Här är en från rådhusplatsen;
https://twitter.com/geoconfirmed/status/1591075426348462080?s=46&t=9vfmTYjker1ucN_GuGchJQ
Ser ut som några ”ryssar” missade memot om att evakuera söderut.
Citera
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
En reporter på fyran sade just att de hade sett övergivna ryska ställningar med materiel och förnödenheter kvar, utbrända fordon och döingar på vägarna.

Det var nog inte en så väldigt ordnad reträtt.

Hm, fast nu sade ryssarnas pressofficer att inget hade lämnats och att alla hade tagit sig över floden... Kan reportern ha sett fel?

Ja tydligen hade de inte ens tagit hand om liken av soldater som dödades för över en vecka sen?

Det måste ju har varit rena armageddonstämning där länge?
Citera
2022-11-11, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Röda Armén förbereder sig på att försöka hålla Krym men tillåt mig att vara tveksam över om det kommer att lyckas??

https://twitter.com/Rinegati/status/1591109916613378048

Jag "tror" att Ukrainas strateger kommer att vända sig mot Melitopol först. Omringa Melitopol för att få Ryssland att ge upp detta område.

Sedan går nog delar av Luhansk och Donetsk före på "låt göra listan". Men är inte kriget slut till nästa sommar "tror" jag det kommer en push mot Krim. Vi får återkomma i denna fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in