2022-11-11, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag följer den här mycket aktiva tråden så gott jag kan.

Har kanske framkommit tidigare men jag undrar om dessa båda kvinnor CS och LS också bor i Vetlanda? Går det att se några foton då JJ och LH gjorde roadtrippen med dessa båda?

Har uppfattat det som att dom är från Vetlanda. Foton på roadtrippen är på MHs Instagram. Men jag vet inte vilka som är med på fotona eller om det var CS och LS som var med på trippen. Men kolla bakåt på den person jag först svarade så framgår det nog om det stämmer.
Citera
2022-11-11, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawlin
Går det få en skärmdump på detta? Har inte insta
Tog lite skärmdumpar av kommentarerna men det är fler, dessutom ”bråkar” man med de som påstår hon är oskyldig tills motsats bevisat, samt så har man gått in och börjat kommentera folks jättegamla kommentarer (som skrevs när inlägget postades för lång tid sedan) och riktar sig in på dem också vilket jag upplever är riktigt lågt. Inte som att andra utomstående hade kunnat veta MH skulle vara involverad i mordet av en kompis 1,5 år senare.

https://www.bildtagg.se/bild/n4i6zx7w7fspn4avc5zm66t2
https://www.bildtagg.se/bild/t6yh2m189i40ebc4hoad0y1f
https://www.bildtagg.se/bild/aekvppkxl1szjncv5495kdui
https://www.bildtagg.se/bild/e14qrnea21awztbtpo8r06h
Citera
2022-11-11, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Inte dåligt. Av dig att hitta dem och dem att kunna förse polisen med allt material. Förhoppningsvis finns då fler vinklar, bilder som tex. kan konstatera reg.nummer och / eller hur många som syns i bilen.

Här lite mer redogörelse hur det bekräftades att det var denna kamera.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2022-11-11, 13:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det låter också som en rimlig förklaring. MH gör det utan tanke på vilka spår det lämnar efter sig.

Jag tror att det är panik, grannen har redan varit framme och undrat. Morgonen närmar sig.

Någon kommer att sakna Tove snart, någon kanske kommer att undra var MH är?

Om MH skulle ha någon diagnos (NPD? stämde det?), då blir det svårt med både planering, stress och att hålla många bllar i luften samtidigt.

JJ verkar (?) som att klara av att var lite kallar, kan åka till Donken med grannen, snacka med kompisar, lägga ut annonser dagen efter, liten ridtur lite för nära fyndplatsen... Hon kanske håller i hela planeringen?
Citera
2022-11-11, 13:46
Medlem
Tidig söndag morgon den 16 oktober observeras J och M parkerad med en bil vid Illharjen, parkeringen där kattfotenshem ligger.

Här finns 3 skribenter i tråden som uppgett detta, även att någon skulle mött Johannas far då han promenerade i området.

Min fråga är..vad menar ni med tidig morgon? Var det i gryningen eller hade solen gått upp?
Eller var det fortfarande mörkt ute?

Hur tidigt brukar folk i Vetlanda ta sina morgonpromenader just i detta område?
Citera
2022-11-11, 13:47
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Först och främst så ska det väl bli intressant att se om åtal kommer väckas..

Känns ganska givet.
Citera
2022-11-11, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Tidig söndag morgon den 16 oktober observeras J och M parkerad med en bil vid Illharjen, parkeringen där kattfotenshem ligger.

Här finns 3 skribenter i tråden som uppgett detta, även att någon skulle mött Johannas far då han promenerade i området.

Min fråga är..vad menar ni med tidig morgon? Var det i gryningen eller hade solen gått upp?
Eller var det fortfarande mörkt ute?

Hur tidigt brukar folk i Vetlanda ta sina morgonpromenader just i detta område?

Bilen var väl filmad tillbaka till Vetlanda sen, stämmer det med tiden?
Citera
2022-11-11, 13:48
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Nja. Här i Vetlanda är det absolut inget ovanligt att man umgås i alla åldrar, snarare regel än undantag faktiskt.

CS och LS avskyr droger & de har absolut inget att göra med pingstkyrkan.
De jobbar inte heller på samma ställen.

Polisen har säkert pratat med dessa 30-åringar för att bilda sig en uppfattning om JJ och MH:s umgängeskrets.
Citera
2022-11-11, 13:52
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, just det tack.

Det var också under hösten.

Nu är det stor skillnad på hur en kropp håller beroende på omständigheter som kläder, fukt från mark, regn, djur osv.

Men om vi har tur, kan det finnas goda chanser till att kroppen kan avslöja en del. Om det är strypning kan ju som det skrivits också ibland finnas brott på skelettdelar som tungben också.

Jag tror på det bästa faktiskt!
Ju mer kläder som täckt kroppen, desto större chans att kunna utläsa vad hon utsatts för och tidsbestämma. Beatas "vintermundering" och täckningen, som skyddade kroppen, gjorde att de kunde få fram en hel del, trots att hon legat så länge.
Citera
2022-11-11, 13:53
Medlem
skogslugnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Är jag den enda som lägger upp en möjlighet att Tove kanske blivit mördad av någon helt annan person när hon var på väg hem från MGM,s lägenhet? Lite misstänkt är det ju att Toves telefon följde med den ena tjejen när hon åkte fram och tillbaks till mcdonalds. Men kan ju finnas mängder av förklaringar till detta.

Nej, du är inte den enda. Det har varit några andra tidigare som försökt spåra ur tråden med liknande teorier. All information som kommit ut hittills talar dock för att de är de två häktade kvinnorna som är gärningsmän. Det finns därmed ingen anledning till att komma med alternativa teorier, som dessutom måste ge den ena fantastiska förklaringen efter den andra över hur det minsann kan ha varit någon annan som är skyldig.
Citera
2022-11-11, 13:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ju mer kläder som täckt kroppen, desto större chans att kunna utläsa vad hon utsatts för och tidsbestämma. Beatas "vintermundering" och täckningen, som skyddade kroppen, gjorde att de kunde få fram en hel del, trots att hon legat så länge.

Ja, precis, det var det jag tänkte på. Gällde även Lena W.

Kroppsdelar som ligger öppet i luften bryts lättare ner av syre och av olika djur/insekter. Kroppöppningar är känsliga ställen.

Men ju senare på året, desto kallare. Nu har det dessvärre regnat mycket.

Men jag hoppas vekligen och tror faktiskt.
Citera
2022-11-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Är jag den enda som lägger upp en möjlighet att Tove kanske blivit mördad av någon helt annan person när hon var på väg hem från MGM,s lägenhet? Lite misstänkt är det ju att Toves telefon följde med den ena tjejen när hon åkte fram och tillbaks till mcdonalds. Men kan ju finnas mängder av förklaringar till detta.

Du är nog inte den ända som tänkt i den banan men med allt man vet i nuläget så är det inte mycket som tyder på att det skulle vara så. Den okända gärningsmannen har isf lämnat noll spår vad det verkar och de som nu sitter häktade har en ofantlig otur bara.

Mängder av förklaringar kanske det finns ifall man ser till den enskilda lilla händelsen att JJ har TT telefon men med tanke på att TT hittats död och alla andra omständigheter kring detta så kommer jag inte på så många ”naturliga” förklaringar till att hon har den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in