Citat:
Ursprungligen postat av
KlorinSatan
Folk fåt väl tolka som de vill - men jag tänkte på ensamhet i betydelsen att man inte har ett nätverk av vänner och bekanta,
Att inte ha en partner tycker jag är mindre stigmatiserat än att inte ha vänner .
Är du singel men har vänner och bekanta är du ändå rätt ”normal” i andras ögon.
Har du en partner så väger det upp tillräckligt för avsaknad av vänner utanför relationen.
Håller med.
Att vara singel betyder bara att man inte hittat den man söker.
Att inte ha vänner är värre. Mycket värre.
Ribban man sätter för att ha en partner är mycket högre än ribban för vänner.
Ribban för vänner sitter mycket lägre.
Att ingen vill ha en som vän är så mycket värre.
Jag levde med en narcissist i många år, blev itutad att jag inte hade något värde och jag var i princip personal som skötte hemmet, huset, trädgården, fick inte ta hem folk och fick inte åka nånstans och de jag råkade lära känna blev jag tillsagd var inget att ha..
Jag fick luft och lämnade. Tog ettt djupt andetag och stack.
Då fick narcissisten totalknas och hotade mig dygnet runt, ömsom hotade ömsom bönade att jag skulle komma tillbaka!!
Ett av hoten var att jag skulle svartmålas så alla hatade mig.
Vederbörande gick in stenhårt för det. Åh vilka lögner och vilken skit som hittades på så det såg ut som om narcissisten lämnat mig och inte jag lämnat.
Jag har en partner sen flera år men inga vänner alls.
Som vuxen är det mycket svårare att få vänner.
Jag försöker ibland men folk har svårt att släppa nya in på sig.
Jag bor på en annan ort i dag där ingen känner mig mera än till namnet, men ingen som typ säger: kom över och grilla eller vill du haka på när vi ska till.........
Det finns folk i mitt liv men som bor väldigt långt borta, såna människor som jag träffat efter narcissisten, som vet vem jag är och inte släpper mig men så långt borta geografiskt.
Försöker ibland att bjuda på mig själv men folk verkar ha fullt i sin krets så de har inte tid.