2022-11-11, 13:21
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
Min erfarenhet av iranier är minst sagt dålig. En del är intelligenta och trevliga på ytan men de skyr inga medel för att tillskansa sig pengar/resurser. De går över lik. Dessa två iranier verkar inte vara ideologiskt motiverade, det stämmer väl med de iranier jag träffat, de är oftast inte vare sig religiöst eller politiskt orienterade men sjukt kåta på pengar och status.

Har också träffat några sluga iranier som är riktigt kåta på pengar. Upplever de som intelligenta men med låg empati.

Inte bröliga och impulsiva som de flesta andra babbar, utan de är väldigt kalkylerande och kalla. Som du säger stämmer det mycket bra på dessa 2 spion-iranier också.

Låt oss hoppas att SÄPO m.fl. inte anställer iranier igen. Det är en jävla risk.
Citera
2022-11-11, 13:32
Medlem
Ja dom verkar anställa vem fan som helst där.

Slår vad om att 41-åringens personlighetsprofil är energisk, bestämd och trevlig. (extrovert och disagreeable)

Narcissist, där både pengar och att vara spion uppfyller hans starka illusion om att vara viktig.
Citera
2022-11-11, 13:34
Medlem
Begriper inte varför de anställer människor med utländsk bakgrund på positioner med inflytande eller där man har insyn i den svenska staten. MENA-människor använder det för egennytta, inte allmännytta. När ska de lära sig att MENA:iter har en annan syn på Sveriges väl och ve än vad vi har.
Citera
2022-11-11, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Iran. Båda har dubbelt medborgarskap, vad jag förstår (kan ha fel).
Iran har väl en regel att neka avsägandet av medborgarskap?
Citera
2022-11-11, 14:02
Medlem
Hur fan tänker de när de anställer utlänningar på sådana poster och låter de tillhandahålla så pass känsliga uppgifter? Och iranier dessutom. Jävla naiva och hjärndöda hencuckar som sitter och styr det här landet.
Citera
2022-11-11, 14:06
Medlem
Hur ser deras CV ut? Vilka har agerat referenser till dessa? Hoppas man tittar noggrant på vilka som agerat hävstänger i deras karriärer.
Citera
2022-11-11, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det skedde för länge sen. Var utsuddat redan när den äldre häktades.

tycker det är märkligt detta. drar ju åt sig än mer uppmärksamhet...
vill man vara anonym, smält för helvete in oh stick inte ut.
Citera
2022-11-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
"Den äldre brodern anhölls i sin frånvaro på förmiddagen den 15 september förra året och greps fem dagar senare för att ytterligare tre dagar senare häktats misstänkt för grovt spioneri."

Shit. Häktade i 13 månader redan. Borde snart röra sig om rekord? Det är väl bara Johan Falk som varit på dessa nivåer?

Jonas Falk.
Johan Falk är ju snut
Citera
2022-11-11, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Skulle inte förvåna mig det minsta om dessa bröder också bryter kraftigt. Verkar ju vara en merit att bryta kraftigt. Ju värre brytning desto högre post.

Bryter inte alls skulle jag säga.
Den äldre pratar mycket bra svenska.
Skriver troligtvis bättre än många andra här på forumet.
Med det sagt får jag ändå ta tillbaka det jag tidigare trott, att dom är oskyldiga.
Bevisen pekar onekligen inte åt det hållet.
Citera
2022-11-11, 14:16
Medlem
Dom är landsmän till en minister i vår nuvarande reging

https://samnytt.se/atal-forsvarsmakt...e-at-ryssland/
Citera
2022-11-11, 14:16
Medlem
Detta är ju naturligtivis för j-ligt. Men har inte alla länder spioner? Sverige har väl troligen en och annan i Ryssland och Kina, eller?
Citera
2022-11-11, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Detta är ju naturligtivis för j-ligt. Men har inte alla länder spioner? Sverige har väl troligen en och annan i Ryssland och Kina, eller?
Men, problemet är ju att man medvetet öppnar för dylika incidenter när man släpper in folkfrämmande människor på ledande eller betydelsefull position. Det är ju ett självskadebeteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in