2022-01-12, 10:50
Medlem
spoilers avatar
"Fem båtar skadades i branden i Limhamns småbåtshamn på tisdagskvällen. Polisen utreder händelsen som mordbrand. Det finns ingen misstänkt gripen för branden.

/.../

Totalt fem båtar skadades i branden, två av dem är helt utbrända och på onsdagen meddelade polisen att man rubricerar branden som mordbrand."

https://www.skd.se/2022/01/11/flera-batar-i-brand-efter-explosion/
https://www.pppress.se/nyhet/explosion-och-brand-i-tre-upplagda-batar-i-limhamns-smabatshamn/

Hur ser det ut i området nuförtiden?
Citera
2022-06-17, 05:33
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
I dagsläget med så pass låg politikernivå så ska hon kanske ha eloge för att hon iaf förstör sitt eget område snarare än någon annans som alla andra politikerpatrask då Märta bor som jag har förstått det själv i Limhamn.

Citat:
Ursprungligen postat av chunkeymonkey
Gör hon det fortfarande då?

Hon har dold adress numera. Blev kanske för mycket med bilarna mm. Hon lever inte som hon lär.

(FB) Märta Stenevi (MP) har tre BMW i hushållet via sin mans företag - förmånsskattar de?
Senast redigerad av Zicksack 2022-06-17 kl. 06:07.
Citera
2022-06-18, 13:54
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Alla områden runt omkring Malmö är dömda. Det spelar ingen roll vart du än flyttar. Faktum är att det också är pga alla dessa flyttar som svenskar inte riktigt inser vad det är som sker, då de bara isolerar sig från alla problem och sedan lever deras barn i liten bubbla där SD är rasister. Jag har bott i Malmö i hela mitt liv, 37 år, och en positiv sak med detta är att du ser verkligheten för vad den är. Det går därför inte att gå in i förnekelse.

Om du nu ska flytta, så ska du flytta till ett område långt ifrån Malmö, där det endast finns köpes-bostäder. Men även där kommer det till slut att bli problem, då politikerna hela tiden gör om köpes-bostäder till hyres för att få dit en massa människor som har flyttat hit från MENA.

Jag är tyvärr ledsen att behöva säga detta, men att flytta inom Sverige kommer inte att lösa något långsiktigt. Det är i så fall bättre att undersöka dina möjligheter att flytta till ett annat land, som tex Danmark, Norge, Polen eller Ungern.
Citera
2022-06-18, 15:02
Medlem
Malmö är helt kört. Vill du bilda familj eller starta företag här. - Glöm det. Att bo ensam eller studera genus på högskolan funkar. Men familj och ha barn i en skola i Malmö. Glöm det. - Det är faktiskt direkt oansvarigt som förälder. Arabiseringen är så total och Stockholm pressar in araber dagligen i Malmö. Stockholm tänker inte sluta pressa in araber i Malmö.

Malmö har uppnått osmos-stadiet. Likt vatten som rör sig i ett tyg. Allt skall/kommer bli lika blött. Det 'är falktiosdl bara en tidsfråga innan Danmark stänger bron för persontrafik. De talar redan om att upplösa passunionen i korridorerna i Köpenhamn. Innan 2030 är bron reglerad. 100% - Danskarna vill inte ha kriminella ghetton så nära. Malmö ligger bara 15 minuter bort.
Citera
2022-06-18, 15:04
Medlem
Varje stadsdel i Malmö är till antalet boende, som en egen kommun, d.v.s. det finns befolkningsunderlag för att de själva skulle kunna ha egna kommunfullmäktige, nämnder etc., MEN S insåg att de bara hade majoritet inom vissa områden, men sammantaget med befolkningen i sin helhet kunde de få makt över områden de annars INTE hade kunnat styra över som t.ex. Västra hamnen, Limhamn-Bunkeflo och de centrala delarna inne i staden.

Därför krävde S att när stadsdelarna upprättades att INGEN enskild stadsdel skulle få egna nämnder i sin helhet inom alla områden utan varje stadsdel fick ansvar för en viss nämnd över hela Malmö för att på så sätt kunna utsträcka S-hegemonin över hela området inklusive de delar som S normalt INTE har något politiskt inflytande över.

Det visar sig nu när S försöker se till att kolonisera även de rikare områdena och se till att muslimparasiterna även får fot i dessa områdena. Varje vidrig muslim måste kunna få parasitera och begå brott även där. Ingen får gå säker. S ser till att cementera sitt maktinnehav och ger muslimen det de innerst inne vill ha, oinskränkt tillgång till brottsoffer och socialbidrag.
Citera
2022-11-10, 11:48
Medlem
-GGs avatar
Citat:
De två bröderna är djupt inblandade i dödliga gängkonflikter. Nu försöker hyresvärden, Malmös kommunala bostadsbolag MKB, kasta ut föräldrarna från lägenheten i Limhamns sjöstad. Grannar i kvarteret vittnar om att de är livrädda. “Jag är allvarligt bekymrad över min familjs säkerhet“, skriver en av dem till bostadsbolaget.

https://www.hemhyra.se/nyheter/hyresvarden-vill-vraka-gangbroders-foraldrar-bombdad-och-skjutningar-risk-for-grannarna/
Citera
2022-11-10, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Alla områden runt omkring Malmö är dömda. Det spelar ingen roll vart du än flyttar. Faktum är att det också är pga alla dessa flyttar som svenskar inte riktigt inser vad det är som sker, då de bara isolerar sig från alla problem och sedan lever deras barn i liten bubbla där SD är rasister. Jag har bott i Malmö i hela mitt liv, 37 år, och en positiv sak med detta är att du ser verkligheten för vad den är. Det går därför inte att gå in i förnekelse.

Om du nu ska flytta, så ska du flytta till ett område långt ifrån Malmö, där det endast finns köpes-bostäder. Men även där kommer det till slut att bli problem, då politikerna hela tiden gör om köpes-bostäder till hyres för att få dit en massa människor som har flyttat hit från MENA.

Jag är tyvärr ledsen att behöva säga detta, men att flytta inom Sverige kommer inte att lösa något långsiktigt. Det är i så fall bättre att undersöka dina möjligheter att flytta till ett annat land, som tex Danmark, Norge, Polen eller Ungern.

Du har helt rätt. Har samma syn på saken.
Citera
2022-11-10, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Malmö är helt kört. Vill du bilda familj eller starta företag här. - Glöm det. Att bo ensam eller studera genus på högskolan funkar. Men familj och ha barn i en skola i Malmö. Glöm det. - Det är faktiskt direkt oansvarigt som förälder. Arabiseringen är så total och Stockholm pressar in araber dagligen i Malmö. Stockholm tänker inte sluta pressa in araber i Malmö.

Malmö har uppnått osmos-stadiet. Likt vatten som rör sig i ett tyg. Allt skall/kommer bli lika blött. Det 'är falktiosdl bara en tidsfråga innan Danmark stänger bron för persontrafik. De talar redan om att upplösa passunionen i korridorerna i Köpenhamn. Innan 2030 är bron reglerad. 100% - Danskarna vill inte ha kriminella ghetton så nära. Malmö ligger bara 15 minuter bort.

Gillar liknelsen med osmos. Är det en etablerad samhällsvetenskaplig liknelse? Om inte så borde det vara det.
Citera
2022-11-10, 13:15
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Grattis, detta är resultatet av att tillhöra Sverige istället för Danmark. Och nu är det för sent. Danmark vill knappast absorbera Skåne längre ens om de blir erbjudna det.
Jag är skåning, och jag förbannar den dagen Sverige tog över Skåne. Jag förbannar den!!! Jag hade mycket mycket hellre velat tillhöra Danmark som det ser ut idag.
Citera
2022-11-10, 13:27
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Ja dagens kristen dom i Sverige handlar om att hjälpa afghaner o blattar till att få det bättre ställt än svenskar, var ju inte så länge sen en präst kärring smugglade in en afghansk ”pojke ” som hon skulle ha som knulldocka sedan antar jag.

Dagens präster och kyrkligt anställda progagerar för homo och trans sexuella och deras riktiga roll har helt fallerat.. ingen har förtroende för dem, de är som vilka människor som helst nobodys

Vi behöver något som islam fast för vanliga vita civiliserade människor med samma värderingar och vilja att leva sitt liv på.. gemenskap att känna och förstå att vi bor med likasinnade ger i sig massa trygghet i samhället

Vi behöver kristendomen fast på anabola steroider typ
Helt riktigt. Kristendomen i Sverige är det ingen som tar seriöst. Det är kommunister som tror på Gud, typ. Om du är tolerant mot allt, då har du inga värderingar, och din organisation är i det stora hela irrelevant. Visst, de bjuder på gratis frukost och lite annat, vilket är nice. Men det är ju knappast någon som går till kyrkan för att praktisera Kristendomen på något sätt. Jag tror på Gud, och känner faktiskt mer igen mig inom Islam än inom Kristendomen. När du blandar en tro på Gud med könsbyten, feminism osv, blir det riktigt skevt.
Citera
2022-11-11, 13:29
Medlem
Skrattlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
https://www.hemhyra.se/nyheter/hyresvarden-vill-vraka-gangbroders-foraldrar-bombdad-och-skjutningar-risk-for-grannarna/
Farsen fortsätter. Problemet hade enbart kunnat lösas vid gränsen genom att inte släppa in dem i landet. Att flytta dem gör enbart livet outhärdligt för hyresgäster någon annanstans.
Vid en av MKB:s fastigheter i Limhamns sjöstad har det skjutits, placerats en bomb och gjorts ett kidnappningsförsök. Nu vill bostadsbolaget vräka en familj vars vuxna söner är djupt inblandade i Malmös dödliga gängvåld.

https://www.sydsvenskan.se/2022-11-11/mkb-vill-vraka-foraldrar-till-gangmedlemmar-i-limhamns-sjostad
Kanske Göteborg lyckas bättre?
Citat:
https://www.dn.se/sverige/socialtjansten-ska-hyra-fler-bostader-i-rika-stadsdelar/

De rödgröna partierna i Göteborg vill minska segregationen med hjälp av tvingande regler. En är att nyanlända personer ska anvisas bostäder i stadsdelar med hög socioekonomisk status.
Senast redigerad av Skrattler 2022-11-11 kl. 13:36.
Citera
2022-11-11, 14:01
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattler
Farsen fortsätter. Problemet hade enbart kunnat lösas vid gränsen genom att inte släppa in dem i landet. Att flytta dem gör enbart livet outhärdligt för hyresgäster någon annanstans.
Vid en av MKB:s fastigheter i Limhamns sjöstad har det skjutits, placerats en bomb och gjorts ett kidnappningsförsök. Nu vill bostadsbolaget vräka en familj vars vuxna söner är djupt inblandade i Malmös dödliga gängvåld.

https://www.sydsvenskan.se/2022-11-11/mkb-vill-vraka-foraldrar-till-gangmedlemmar-i-limhamns-sjostad
Kanske Göteborg lyckas bättre?

Du har så rätt. De ska inte släppas in över huvud taget.

Detta är vad medelklassen, som nu är livrädda för bomber och granater, indirekt får med sin jävla gruppsociala godhet och att det blir utom kontroll.

Passande nog såg jag en film tidigare i dag med ett citat som fastnade:

Om du tar bort en arts naturliga fiende, förökar den sig utom kontroll.

När man har monterat ned gränser och försvar, revir gjorts fult, motstånd straffas juridiskt, överlevnad inte ligger i dig själv längre utan hur "god" du är, och intalas att accepteras vad som helst på grund av att socioekonomiska faktorer styr - ja då får man dessa våldsparasiter som är över hela områden och stadsdelar. "Förökar sig" på alla sätt.

De ska hållas ute och tvingas eller testas med sin världssyn när bara de själva kan drabbas av följderna. Det är det enda som kan skapa tryck för någorlunda intelligens hos dem, också.
Senast redigerad av -GG 2022-11-11 kl. 14:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in