Flashback bygger pepparkakshus!
2022-11-11, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Nej, det har de inte. Under morgondagen får vi se vad åklagaren väljer att göra.

Tre personer har nu begärts häktade misstänkta för mordet på en 20-årig man på Bäckby i förra veckan.
Det var den 1 november som en 20-årig man sköts ihjäl på Bäckby på Västerås. Nu har tre personer begärts häktade misstänkta för mord.

De tre som nu begärs häktade är tre tonåringar, mellan 16 och 18 år gamla.

De misstänkta anhölls sin frånvaro den 7 november och greps den 8 november. Gripanden skedde vid sextiden på morgonen.

Tidigare har två kvinnor suttit anhållna i utredningen. De är inte längre frihetsberövade, men är fortsatt misstänkta.

Ytterligare två män har även de varit misstänkta i utredningen. Dock har de inte begärts häktade i nuläget.

Häktningsförhandlingar mot de tre mordmisstänkta, hålls under fredagen.
Citera
2022-11-11, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildsyrenen
Tre personer har nu begärts häktade misstänkta för mordet på en 20-årig man på Bäckby i förra veckan.
Det var den 1 november som en 20-årig man sköts ihjäl på Bäckby på Västerås. Nu har tre personer begärts häktade misstänkta för mord.

De misstänkta anhölls sin frånvaro den 7 november och greps den 8 november. Gripanden skedde vid sextiden på morgonen.

Tidigare har två kvinnor suttit anhållna i utredningen. De är inte längre frihetsberövade, men är fortsatt misstänkta.

Ytterligare två män har även de varit misstänkta i utredningen. Dock har de inte begärts häktade i nuläget.

Amir som har blivit släppt då, förväntat, låter de yngre göra skitjobbet.
Citera
2022-11-11, 09:46
Medlem
Citat:

De som begärts häktade är 17-årige Jafar Al Tamimi, 18-årige Mohamed Al-amedi och 16-årige Saleh Arkan Saleh Ahmad.
Citera
2022-11-11, 12:01
Medlem
Häktningsframställan

https://gofile.io/d/ZN998m

.
Citera
2022-11-11, 12:27
Medlem
Saleh Arkan Saleh Ahmad är bror till Firas Ismail Jihad som nyligen har börjat synas på Bäckby igen efter att ha suttit inne ett tag för förberedelse till mord nere i Lund år 2019.
Redan 2014 står Saleh och leker tuff med någon "pistol" och pengar på sin Twitter, det ska börjas tidigt i åldern..
Citera
2022-11-11, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sharkbitemiracle
Saleh Arkan Saleh Ahmad är bror till Firas Ismail Jihad som nyligen har börjat synas på Bäckby igen efter att ha suttit inne ett tag för förberedelse till mord nere i Lund år 2019.
Redan 2014 står Saleh och leker tuff med någon "pistol" och pengar på sin Twitter, det ska börjas tidigt i åldern..

En sak tycker jag verkar konstigt, Dom som blev häktade är bara det för medhjälp till mord. Dom äldre är ännu inte begärda häktade. Vem är det som kommer begäras häktad för själva mordet då? Allt verkar rörigt tycker i alla fall jag.
Citera
2022-11-11, 13:18
Medlem
StefanRoefvens avatar
Citat:
En sak tycker jag verkar konstigt, Dom som blev häktade är bara det för medhjälp till mord. Dom äldre är ännu inte begärda häktade. Vem är det som kommer begäras häktad för själva mordet då? Allt verkar rörigt tycker i alla fall jag.
Nu är jag ju inte jurist, men kan det vara att man inte vet vem av pensionsräddarna som sköt och för att de inte ska komma undan genom att skylla på varandra så kör åklagaren på medhjälp/gemensamt och i sammråd?
Citera
2022-11-11, 13:19
Medlem
StefanRoefvens avatar
Citat:

Somalier?! Det hade man ALDRIG kunnat gissa?!!
(citerade fel inlägg, ber om ursäkt )
Citera
2022-11-11, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanRoefven
Somalier?! Det hade man ALDRIG kunnat gissa?!!
Dessa 2 är inte somalier
Citera
2022-11-11, 13:20
Medlem
Citat:
Ja tycker detsamma, slutar väl med att alla blir släppta i slutändan, väldigt rörigt.
Citera
2022-11-11, 13:21
Medlem
StefanRoefvens avatar
Citat:
Dessa 2 är inte somalier

Jag ber om ursäkt, citerade fel inlägg - jag tänkte på de tre häktade, namnen pekar åt Östafrika till?
Citera
2022-11-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ohaaaj. Ser man på. Är det annan pappa som bazz mamman eftersom dom inte har samma efternamn?
Amir var även misstänkt tillsammans med någon 25-åring. Kan det ha varit Firas som greps men försattes på fri fot då tillsammans med amir? Vet att dom umgås i samma kretsar.

Hört att dom har krig med bjurhovda människorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in