2022-11-11, 12:53
Medlem
crawlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkLazarus
Råder rena lynchstämningen på MH:s instagram.
Går det få en skärmdump på detta? Har inte insta
Citera
2022-11-11, 12:57
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag tror att då skriker man åååååh på väg ner mot marken, jag har för mig att det har framkommit redan att vittnen sett de gå ifrån Nöjet tillsammans. 👍
Jag menade direkt utanför lägenhetshuset där JJ bor. Dunsar och konstiga ca ljud från lägenheten kan ha varit M och J som har panik/bråkar el dyl. Tycker det är helskumt att det inte (iaf som vi känner till) vittnas om röster/skrik.

Angående skrik när man ramlar med en cykel så går det så fort att man på sin höjd hinner dra efter andan. Jag har sett många vurpa illa med cykel, och gjort det själv också, men det har aldrig ropats något i själva fallet. Man hinner inte.

Som alla andra här inne spekulerar jag givetvis.
Citera
2022-11-11, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Ska bli intressant att se vad de får för straff, sjukt om de får en massa straffreduktion för att de är kvinnor och unga.

Kvinnor får generellt lägre straff. Det som kan tippa över till livstid är om det var planerat, hur utdraget och plågsamt förloppet var för offret, om dom i samförstånd haft ihjäl henne samt att dom försvårat utredningen med att placera villospår och gömt kroppen.

När det är 2 gm blir det lite klurigare att lista ut vem som gjort vad. Troligen kommer det landa i 2 olika utsagor som står mot den tekniska bevisningen.
Citera
2022-11-11, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Är det samma grep? Hur menar du att grepen skulle ha använts innan den las ut till försäljning? Om du dödar någon med kniv. Vad blir då din första tanke? Att göra dig av med kniven eller lägga ut den till försäljning på Blocket?

Hon kanske inte la ut den till försäljning i förhoppning av att någon ska köpa den och på så vis gjort sig av med bevis. Utan hon la it den för att ha en förklaring om pappan t.ex. frågar efter den. Då kan hon säga att den blivit såld. Fast hon egentligen har dumpat den i sjön

Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Jag förstår inte varför folk tror den där grepen har använts. Har JJ haft den i lägenheten i stan? Har de varit och hämtat den först hos pappan och sedan använt den på något vis som gör att den ska säljas? Slängas i en sjö?

Tror inte grepen använts i mordet. Kanske för att täcka över kroppen med löv eftersom kroppen visade sig hittas i närheten av pappans gård

Citat:
Ursprungligen postat av Melbie
Har inte lagt så mkt fokus på grepen utan tänkt att annonsen mest är en anledning att åka till Nye.

Men om man nu hittat en grep på botten i sjön fick jag plötsligt en annan teori.

Vet inte hur grepen egentligen kommer in i sammanhanget (eftersom mordet troligen skedde i lgh) men säg att den har använts på något sett (kanske för att täcka över kroppen med löv m.m.) och de behöver göra sig av med den. (Kanske råkade den komma i kontakt med kroppen och fick blod på sig)

Då kanske hon lagt ut den till försäljning för att sedan kunna säga att hon sålt den om t.ex. pappa frågar efter den. Fast dem har kastat den i sjön

Långsökt jag vet och kanske är grepen bara ett villospår egentligen.
Senast redigerad av Melbie 2022-11-11 kl. 13:02.
Citera
2022-11-11, 13:01
Medlem
Är det någon som vet om podden försvunnen del 4 kommer ut idag ?
Citera
2022-11-11, 13:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Tror inte heller att dessa MGM har lyckats med det perfekta mordet, de har helt enkelt inte den erfarenhet som krävs.

Angående strypvåld ses ofta s.k Petekier i ögonvitorna och i ansiktshuden, små blodkärl som har brustit och även hematom kring halsen. I vissa fall är tungbenet skadat.

MGM kan mycket väl ha utfört strypvåld (armlås runt halsen) mot Tove men jag misstänker att de även har misshandlat henne svårt, ev. stampat och slagit.
Vi får helt enkelt se då mer information släpps av utredarna.

Små underhuds/slemhineblödningar kanske kan vara svåra att se efter så här lång tid, men vi kan alltid hoppas på både svar på dödsorsak och hur kroppen legat/förflyttats efter döden.

Om Tove dog innan McD, då har hon legat en stund i lgh innan hon förflyttas till bilen och sedan lagts på fyndplatsen. Detta kommer att synas förmodligen.

Då kommer det inte behövas bindas exakt till lägenheten, utan tidslinjen med dunsar, mobil i fickan, tjejernas rörelser som avslöjar fyndplatsen kommer att ge en fin tight tidslinje som inte kan inkludera en random gubbe.
Citera
2022-11-11, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mingoarnes
Nu vart jag lite osäker på den frågan, men stort tack för vänligheten av svaret...
Tror de har rätt till TV med tv-spel som även kan spela dvd filmer. Men inte någon antenn som kan användas till tv sändningar. Tror även ett par hörlurar för att lyssna på musik.
Men efter domstol o en dom, så släpps alla restriktioner förum en har för mig, o det är att man inte får umgås med de som väntar på rättegångar. Tror jag... Alltså i väntan på kriminalvårdens transport till riktiga kåken.
Om mordet är synnerligen rått, så tror jag att de hamnar hos de finaste flickorna i Ystad....
Citera
2022-11-11, 13:08
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Kvinnor får generellt lägre straff. Det som kan tippa över till livstid är om det var planerat, hur utdraget och plågsamt förloppet var för offret, om dom i samförstånd haft ihjäl henne samt att dom försvårat utredningen med att placera villospår och gömt kroppen.

När det är 2 gm blir det lite klurigare att lista ut vem som gjort vad. Troligen kommer det landa i 2 olika utsagor som står mot den tekniska bevisningen.

Jag vet men det är knäppt att det är så. Det här är värre än gangstrar som skjuter varandra. De har i vart fall medvetet valt den livsstilen med vad det medför.
Citera
2022-11-11, 13:08
Avslutad
Skulle vi inte få svar från obduktionen idag?
Citera
2022-11-11, 13:09
Medlem
urgentmessages avatar
Är jag den enda som lägger upp en möjlighet att Tove kanske blivit mördad av någon helt annan person när hon var på väg hem från MGM,s lägenhet? Lite misstänkt är det ju att Toves telefon följde med den ena tjejen när hon åkte fram och tillbaks till mcdonalds. Men kan ju finnas mängder av förklaringar till detta.
Citera
2022-11-11, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Här är den omaskade versionen av bilden som figurerar i media.
https://www.instagram.com/p/CKCHXuwnSyF/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

EDIT: Svep en bild i sidled...

Kommentarer under bilden, någon påstå sig ha hört från en bekants son att JJ kunde stå och skrika på barnen utan anledning. Kan vara ett falskt rykte men delar ändå.

Edit: glömde lägga in länken på kommentarerna jag menade
https://www.bildtagg.se/bild/w6h3l2syb9ym2mdfenv8eqt0

Sedan kollade jag igenom MH:s Instagram lite. Detta är baserad utifrån likes och kommentarer så ta det med en nypa salt. Men det verkar som att hon inte kände JJ eller TT sommaren 2020. Första gång man ser aktivitet från dem är Januari 2021 är där både TT och JJ har gillat bilden, JJ har även kommenterat då hon är med på bilden. Eftersom T har gillat bilden där M står och poserar med J, tolkar jag det som att allt ändå var okej där mellan alla tre.

Men ett halvår senare, sommaren 2021, varken gillar eller kommenterar T hennes födelsedagsinlägg. Däremot skriver J ”Grattis Bert” (hennes smeknamn för M). Så någon gång där mellan har vänskapen gått isär mellan dessa tre, där J har fortsatt vara nära med M, men T syns inte till. Obs. T:s tvillingsyster gratulerar M här men hon kanske inte alls är involverad i konflikten.

Sedan verkar det som att M och T har löst någonting för hon kommenterar och gillar hennes födelsedagsinlägg detta året. Hon har dock inte gillat eller kommenterat bilden en månad senare, på M och J med kompisar i Göteborg.

M känns hela tiden som en person mittemellan J och T. Jag vet inte om det har någon relevans alls, men bara det jag noterade.
Citera
2022-11-11, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melbie
Hon kanske inte la ut den till försäljning i förhoppning av att någon ska köpa den och på så vis gjort sig av med bevis. Utan hon la it den för att ha en förklaring om pappan t.ex. frågar efter den.

Rätt säker på att pappan la ut grepen för försäljning först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in