2022-11-11, 11:58
Medlem
SloppySecondss avatar
TomWaits - Misery is the River of the World.. grips
Tömde de sjön ?
Citera
2022-11-11, 12:01
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBOLL
Finns det bild på den häktade och negern ?

Här är den omaskade versionen av bilden som figurerar i media.
https://www.instagram.com/p/CKCHXuwnSyF/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

EDIT: Svep en bild i sidled...
Citera
2022-11-11, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, av reportaget framkommer det ju inte vilken av kvinnorna det handlar om.

Det kan alltså som du säger faktiskt vara MH, vars föräldrar ser t ex att hon är vid Nye på te x Snapkartan och undrar vad hon gör där, det är ju enligt P4 Jönköping på natten.

Då förklrar hon att hon besöker JJs pappa?

Att JJ själv skulle skriva till någon kompis under natten att hon är i Nye??
Eller vem skulle fråga JJ var hon är eller varför hon är i Nye under natten?

Vi får se, men det låter väl som att din teori skulle kunna vara en logisk förklaring, säeskilt som mordet inte verkar ha varit ett noggrant planerat mord.

Jag tror de är rökta.

Ja JJ var väl ifos noga med att sprida rykte dagen efter till sin vän för att få alibi, den där som blev intervjuad. Så man vet aldrig hur hon tänker. Men det låter otroligt dumt att ta kontakt på natten för att berätta vart hon var. En sak som också var konstig när kompisen blev intervjuad var att hon sa typ, jag kommer inte ihåg vem som ringde vem men.... Det är väl klart hon gör, eller. Måste nästan varit JJ som aktivt ringde upp henne.

Jag tror inte heller det varit noggrant planerat. Utan att polisen bara lyckats hålla tätt, kanske omedvetet lättare eftersom det handlar om två tidigare odömda tjejer.

Hoppas och tror dom är rökta. Känns så otroligt tragiskt alltihop.
Citera
2022-11-11, 12:02
Medlem
Pythia_88s avatar
Hur kommer det sig att två så pass unga tjejer som JJ och MH partar loss med två tjejer i 30-årsåldern, LS och CS en augustidag i år?
Kan i och för sig vara käckt att hänga med två äldre tjejer som har skåpbil på en roadtrip till Göteborg (MH: Instagram) men ändå?
Väldigt många fordon reggade på gården där JJ och MH:s kompis CS bor.
Citera
2022-11-11, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Rökt är man ju inte eftersom det inte till 100% innebär skuld, men sannolikheten är ju hög.

Vad exakt är det som har skrivits och vad? Det låter ju som antingen oerhörd brist på verklighetsförankring (insikt om hur ens handlingar tolkas av omgivningen) eller helt enkelt arrogans/högmod att själv placera sig i området för ett brott man själv har begått.

Vem av de två gäller det?

Blir för övrigt mer och mer övertygad om att de ändå har lämnat mer spår än vad man tror efter sig. Offrets mobil i fickan till McD, skriver ut på sociala medier vart man har varit, säljer lite udda nog en grep samma morgon man eventuellt dumpat kroppen, osv... Allt det här vittnar ändå om brist på strategisk struktur, och det i sin tur gör att det låter helt otroligt om de inte har lämnat andra spår efter eventuellt dåd och bortforsling i huset samt fordon.

Bra resonemang.

Gäller tydligen JJ
Citera
2022-11-11, 12:09
Medlem
Skumt som fan att ej grannarna hör tjafs eller bråk utan endast höga dunsar och spring i trappen, detta förbryllar en...blir ju mkt intressant att läsa FUP en när den väl släpps för allmänheten.

GW säger ju på Tv 4 s nyhetsmorgon i onsdags att dom blånekar ju helt ännu och att det är väldigt märkligt efter så länge på häktet. Dom måste ju ha snackat ihop sig att tiga så länge som möjligt...nå personligen tror jag någon kommer erkänna/prata tids nog här men jag är också väldigt förvånad att dom håller masken så här lång tid.
Citera
2022-11-11, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Hur kommer det sig att två så pass unga tjejer som JJ och MH partar loss med två tjejer i 30-årsåldern, LS och CS en augustidag i år?
Kan i och för sig vara käckt att hänga med två äldre tjejer som har skåpbil på en roadtrip till Göteborg (MH: Instagram) men ändå?
Väldigt många fordon reggade på gården där JJ och MH:s kompis CS bor.

Tänker att det handlar om gemensamma intressen när man umgås med äldre/yngre.

Så antingen droger eller träffats via jobbet och pratat tex. då musik. Eller så är det MHs vänner genom församlingen.
Citera
2022-11-11, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Är grepen verkligen hittad?

Ingen aning om det är två grepar det handlar om,
eller samma?

den som JJ lagt in för försäljning o

den som hittades på botten när dom tömde dammen
Citera
2022-11-11, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
https://www.tv4.se/klipp/va/13800920/nya-brottsmisstankar-i-
tove-fallet-forbryllar-gw-tva-saker-stor

Länken funkar inte?
Citera
2022-11-11, 12:23
Medlem
KirkLazaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingoarnes
Dom ska ju ha tillgång till media i häktet just nu, man undrar ju varför dom ej stängt av sin Fb, instragram och Tiktok? Förmodar att dom har restriktioner kvar iaf när det kommer till dessa plattformar då iaf. Ursäkta om detta nämnts tidigare.

Råder rena lynchstämningen på MH:s instagram. Måste dock tyvärr logga in för att se kommentarerna. Folk har verkligen gått lösa, någon skrev något i stil med att "dom är inte dömda än" osv och fick typ 5 svar med "käften!" "ta ditt godhetsknarkande och kör upp i stolgången!" etc.. på hennes bild om BLM så har folk skrivit "white lives matter". Som att bevittna någon slags modern version av en lynchmobb med högafflar och facklor.
Typ såhär, vid 0:58;
https://www.youtube.com/watch?v=xVANxG9gI6g

Den känslan.

Pinsamt om hon blir frikänd
Senast redigerad av KirkLazarus 2022-11-11 kl. 12:50.
Citera
2022-11-11, 12:23
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Så är det.

JJ har strösslat spår efter sig. Bilen på övervakningskameror. Mobilen i området kring fyndet av kroppen. McDonalds-besöket....

Jag minns hur folk skrev tidigare i tråden om att detta måste vara smarta tjejer som måste ha begått det "perfekta brottet, utan spår och allt..." Vilket jag starkt motsatte mig. Indicierna och bevisen lär vara mycket, mycket starka mot tjejerna.

Medhåll!

Varken JJ eller MH tycks vara raketforskarmaterial med tanke på hur många indicier som pekar mot dem.

Förhoppningsvis leder alla indicier till ett åtal -- sen är det en helt annan fråga om de räcker till fällande domar.

För fällande dom krävs mer konkret bevisning.
Citera
2022-11-11, 12:26
Medlem
Man blir ju inte klok på detta fall. Nästan så att man blir mer förvirrad varje gång info släpps i media eftersom det på nåt vis blir ännu mer frågetecken för varje detalj man får reda på. Min första tanke när jag läste att en av kvinnorna via sociala medier kunnat kopplas till fyndplatsen under natten var att de tabbat sig och att någon råkat vara inne på Snapchat under tiden så att deras bitmoji visat sig på kartan, men att de faktiskt ska ha sagt att de varit i närheten under natten för att hälsa på någon är ju ännu mer hjärndött.

Lite OT kanske men att följa detta fall påminner mig om när jag följde mordet på Peter Plax i Sollentuna där den unga gärningsmannen själv ringde in till polisen och berättade allt i förhör för att sedan, helt iskall, svara på alla frågor under rättegången med ”nej tack, jag vill helst inte svara på det” efter att han yxmördat sin bästa vän. Två helt olika fall men lika iskalla båda två.

En annan fråga, vet att det är många här som har bra koll på hur det funkar att sitta häktad osv, hur fungerar det rent praktiskt för MGM och att följa nyheter? De sitter ju mer eller mindre helt isolerade som jag tolkar det, får de varsin tv på rummet där de kan bläddra mellan kanaler? Får de dagsfärska tidningar till rummet varje dag eller hur funkar det? Man föreställer ju sig hur svårt det måste vara för MH som är nyligen fyllda 18 och fortfarande bor hemma osv att sitta häktad speciellt med det psyke hon verkar ha. Speciellt om hon fått veta att hennes far fått en hjärtinfarkt och modern hamnat på psyk (om den uppgiften stämmer, vill säga).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in