Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelcore
Ja JJ var väl ifos noga med att sprida rykte dagen efter till sin vän för att få alibi, den där som blev intervjuad. Så man vet aldrig hur hon tänker. Men det låter otroligt dumt att ta kontakt på natten för att berätta vart hon var. En sak som också var konstig när kompisen blev intervjuad var att hon sa typ, jag kommer inte ihåg vem som ringde vem men.... Det är väl klart hon gör, eller. Måste nästan varit JJ som aktivt ringde upp henne.
Jag tror inte heller det varit noggrant planerat. Utan att polisen bara lyckats hålla tätt, kanske omedvetet lättare eftersom det handlar om två tidigare odömda tjejer.
Hoppas och tror dom är rökta. Känns så otroligt tragiskt alltihop.
Jag tänker faktiskt också att det kan ha varit JJ som ringde. Det kan hända att kompisen inte minns exakt, men har i minnet hur Stefan Davidsson aktivt tog kontakt med grannar och vänner efter mordet för att sprida sin version. Det gjorde han till den grad att grannar reagerade på det; att det kändes konstigt.
Undrar om det kan handla om gemensamma drag hos en viss typ av personlighet som karakteriseras av vana att styra och kontrollera sin omgivning?
Jag försöker själv tänka mig in i situationen att jag har "råkat" göra något så fruktansvärt. Inte skulle jag ha i sinnet att börja ringa runt til kompisar och grannar för att berätta något tillrättalagt då.
Vi kommer med all sannolihet att en dag se vem som ringde vem. Och om flera har kontaktats i samm sysfte, eller om det enbrt var denna kvinna som fått versionen om att de blivit sams, och att Tove cyklat hem.