2022-11-11, 12:28
Medlem
Tercios avatar
Ska bli intressant att se vad de får för straff, sjukt om de får en massa straffreduktion för att de är kvinnor och unga.
Citera
2022-11-11, 12:32
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Ska bli intressant att se vad de får för straff, sjukt om de får en massa straffreduktion för att de är kvinnor och unga.

Först och främst så ska det väl bli intressant att se om åtal kommer väckas.

Fällande domar ligger långt bort i tiden, så kanske inte så lönt att spekulera om straff i nuläget.
Citera
2022-11-11, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
Eller så blev hon puttad när hon satt på cykeln utanför huset, slog huvudet illa och släpades ned i källaren 🤷‍♀️
Jag tror att då skriker man åååååh på väg ner mot marken, jag har för mig att det har framkommit redan att vittnen sett de gå ifrån Nöjet tillsammans. 👍
Citera
2022-11-11, 12:41
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio

Ungdomsrabatt skulle inte förvåna mig, men får dem könsrabatt så kan vi bara tvärsäkra på att hela Sverige har spårat ur...
Citera
2022-11-11, 12:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det tog 2 månader innan Beata återfanns. Så länge teg hennes baneman om platsen.

Ja, just det tack.

Det var också under hösten.

Nu är det stor skillnad på hur en kropp håller beroende på omständigheter som kläder, fukt från mark, regn, djur osv.

Men om vi har tur, kan det finnas goda chanser till att kroppen kan avslöja en del. Om det är strypning kan ju som det skrivits också ibland finnas brott på skelettdelar som tungben också.

Jag tror på det bästa faktiskt!
Citera
2022-11-11, 12:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
De här dunsarna… kan faktiskt vara vad som helst. Tre brudar på efterfest. Det kan vara ljud av en kamp, likaväl som det kan vara tre tjejer som dansar eller flyttar en soffa.

Men de öppnar inte. Ingar röster, ingen musik.
Och det är inte så JJ förklarar ljuden.
Citera
2022-11-11, 12:44
Medlem
En av de två misstänka har "all lives matter" på sin Instagram...
Citera
2022-11-11, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
I kombination med kvävning eller strypning då, annars borde hon väl skrikit?

Kan vara. Det är dock inte min spontana tanke. Har dom strypt ihop eller har en isåfall passivt kollat på och vinkat hejdå?

Jag tror det är ett olyckligt slag eller fall orsakat utav en av dom. Man har väl fått känslan av JJ isåfall. Ett slag som Tove inte varit beredd att skydda sig ifrån.

Att strypa någon är att aktivt mörda någon. Och borde isåfall ha skett i samförstånd mellan båda MGM. Har fått känslan genom trådens gång att MH ”enbart” råkat hamna i positionen efter att Tove dog.

MEN JAG VET INTE (:
Citera
2022-11-11, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Kanske inte så märkligt då att hon även försökte sälja den berömda
grepen på Marketplace

sen hittades en grep på botten efter sänkning av vattennivån
hur många kastar sin grep i sjön???

Hm…

Har inte lagt så mkt fokus på grepen utan tänkt att annonsen mest är en anledning att åka till Nye.

Men om man nu hittat en grep på botten i sjön fick jag plötsligt en annan teori.

Vet inte hur grepen egentligen kommer in i sammanhanget (eftersom mordet troligen skedde i lgh) men säg att den har använts på något sett (kanske för att täcka över kroppen med löv m.m.) och de behöver göra sig av med den. (Kanske råkade den komma i kontakt med kroppen och fick blod på sig)

Då kanske hon lagt ut den till försäljning för att sedan kunna säga att hon sålt den om t.ex. pappa frågar efter den. Fast dem har kastat den i sjön

Långsökt jag vet och kanske är grepen bara ett villospår egentligen.
Citera
2022-11-11, 12:48
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Strypning med snara kan också ge halvmåneformade sår på halsen, då offret försöker ta bort snaran. Det kan också bli hudavskrap afrån offrets egen hud under naglarna.

I fallet Beata fanns spår från misshandel, dvs två större blåmärken. Hon hade legat länge ute innan hon hittades (nu blandar jag ihop tiderna, men längre än Tove iaf). Det ger mig hopp om att det kan finnas mycket bevisning på kroppen som visar hur hon har dött.

Tjejerna måste ha tagit grejor som funnits i lägenheten, så det kan finnas fibrer, och mycket annat på kroppen som binder dom till brottet. Hårstårn som följt med från kläder, och kanske även annat som DNA.

Jag tror inte att det här är det perfekta mordet.
Tror inte heller att dessa MGM har lyckats med det perfekta mordet, de har helt enkelt inte den erfarenhet som krävs.

Angående strypvåld ses ofta s.k Petekier i ögonvitorna och i ansiktshuden, små blodkärl som har brustit och även hematom kring halsen. I vissa fall är tungbenet skadat.

MGM kan mycket väl ha utfört strypvåld (armlås runt halsen) mot Tove men jag misstänker att de även har misshandlat henne svårt, ev. stampat och slagit.
Vi får helt enkelt se då mer information släpps av utredarna.
Citera
2022-11-11, 12:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Ja JJ var väl ifos noga med att sprida rykte dagen efter till sin vän för att få alibi, den där som blev intervjuad. Så man vet aldrig hur hon tänker. Men det låter otroligt dumt att ta kontakt på natten för att berätta vart hon var. En sak som också var konstig när kompisen blev intervjuad var att hon sa typ, jag kommer inte ihåg vem som ringde vem men.... Det är väl klart hon gör, eller. Måste nästan varit JJ som aktivt ringde upp henne.

Jag tror inte heller det varit noggrant planerat. Utan att polisen bara lyckats hålla tätt, kanske omedvetet lättare eftersom det handlar om två tidigare odömda tjejer.

Hoppas och tror dom är rökta. Känns så otroligt tragiskt alltihop.

Jag tänker faktiskt också att det kan ha varit JJ som ringde. Det kan hända att kompisen inte minns exakt, men har i minnet hur Stefan Davidsson aktivt tog kontakt med grannar och vänner efter mordet för att sprida sin version. Det gjorde han till den grad att grannar reagerade på det; att det kändes konstigt.

Undrar om det kan handla om gemensamma drag hos en viss typ av personlighet som karakteriseras av vana att styra och kontrollera sin omgivning?

Jag försöker själv tänka mig in i situationen att jag har "råkat" göra något så fruktansvärt. Inte skulle jag ha i sinnet att börja ringa runt til kompisar och grannar för att berätta något tillrättalagt då.

Vi kommer med all sannolihet att en dag se vem som ringde vem. Och om flera har kontaktats i samm sysfte, eller om det enbrt var denna kvinna som fått versionen om att de blivit sams, och att Tove cyklat hem.
Citera
2022-11-11, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Tänker att det handlar om gemensamma intressen när man umgås med äldre/yngre.

Så antingen droger eller träffats via jobbet och pratat tex. då musik. Eller så är det MHs vänner genom församlingen.

Nja. Här i Vetlanda är det absolut inget ovanligt att man umgås i alla åldrar, snarare regel än undantag faktiskt.

CS och LS avskyr droger & de har absolut inget att göra med pingstkyrkan.
De jobbar inte heller på samma ställen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in