2022-11-11, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drevet
Partiledaren för partierna bli automatiskt statsministerkandidater sen att det ofta bara är två som har en rimlig chans är en annan sak.
Men jag har då aldrig röstat på en statsminister. Antingen röstar jag på ett parti eller på en person som jag vill ska sitta i riksdagen dvs vi röstar till riksdagen inte regeringen.

Om nu det kommer fram att Bodil har handlat fel borde samtliga inblandade politiker ställa sina platser till förfogande då de tydligen inte heller har agerat

Exakt! De är troligast så att Bodil blivit tillsagd att vara tyst om detta.
Citera
2022-11-11, 09:27
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldlord
Är du tappad, insyn har du ju då inte. P*ter C är sen länga avpoliterad ifrån Skifu och väntar på stundande rättegång mot honom. Bodil däremot är sjukskriven sen detta kom ut, och media gräver värre än dödgrävaren på kyrkogården. De pratas Säpo inblandning i ärendet och jävsitutation, de är flera tjänstemän i kommunstyrelsen som gjort fel ifrån start eftersom dom vetat om detta. Självklart håller man käft om det iom valet och den stora upphandlingen om Torsboda. De är milt uttryckt inte bra för Socialdemokraterna att detta kommit fram.

Får Bodil verkligen sjukpenning för att hon har ångest för att hon har knullat någon?
Citera
2022-11-11, 09:28
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Får Bodil verkligen sjukpenning för att hon har ångest för att hon har knullat någon?
Helt sjukt..

Så en korrupt politiker som bedrar sin partner får nu ångest för att allmänheten fått reda på vad hon gjort - och då ska vi betala för det?
Senast redigerad av Bajslukt 2022-11-11 kl. 09:31.
Citera
2022-11-11, 10:06
Medlem
Homo-fils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
”Hemlig affär”

Vad fan menas? Behöver man utlysa sina fredagsknull i Post- och Inrikes Tidningar?

Ja. När du äntligen blir av med oskulden so 50 åring, så kan du ringa tidningarna.

Skärpning. Det är nepotism och all annan skit i det här. 0
Citera
2022-11-11, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick

Snarare ångest för att det blev publikt avslöjat
Citera
2022-11-11, 11:06
Medlem
Drevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldlord
Exakt! De är troligast så att Bodil blivit tillsagd att vara tyst om detta.

Tror först och främst att hon själv har hållit det hemligt. När sen hon inte orkade hålla det inom sig berättade hon för S. Vilka valde även de att hålla det hemligt och inte göra något.

Ska Bodil avgå ska även Niklas Säwen göra det samma. Han har visat samma bristande omdöme om inte sämre.
Citera
2022-11-11, 11:17
Medlem
Analretendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBarrel
Snarare ångest för att det blev publikt avslöjat

Fortfarande helt hennes eget fel och som man bäddar får man ligga. Hon får fan ta mig masa sig till jobbet som oss andra. Hon skulle kanske tänkt på konsekvenserna innan hon fläkte upp lingongrottan för VD:n.

Tycker mest synd om hennes sambo mitt i detta, han borde få sjukskriva sig istället.
Citera
2022-11-11, 11:55
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drevet
Tror först och främst att hon själv har hållit det hemligt. När sen hon inte orkade hålla det inom sig berättade hon för S. Vilka valde även de att hålla det hemligt och inte göra något.

Ska Bodil avgå ska även Niklas Säwen göra det samma. Han har visat samma bristande omdöme om inte sämre.

Säwen, det namnet finns i tråden om Mordet på Stefan Carlsson. (FB) Försvunnen man hittad mördad i Sundsvall. Mordet på Stefan Carlsson (2 dömda i HovR)
Det finns även en Svante Säwen som är S-märkt ledarskribent. https://sv.wikipedia.org/wiki/Svante_Säwén
Citera
2022-11-11, 12:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Analretendent
Fortfarande helt hennes eget fel och som man bäddar får man ligga. Hon får fan ta mig masa sig till jobbet som oss andra. Hon skulle kanske tänkt på konsekvenserna innan hon fläkte upp lingongrottan för VD:n.

Tycker mest synd om hennes sambo mitt i detta, han borde få sjukskriva sig istället.

håller med
Citera
2022-11-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Helt sjukt..

Så en korrupt politiker som bedrar sin partner får nu ångest för att allmänheten fått reda på vad hon gjort - och då ska vi betala för det?
Verkar ju inte klokt . Jag som vanlig sketen medborgare skulle inte få det . Tipsa försäkringskassan ang fusk kanske ? 😉
Citera
2022-11-11, 13:17
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbli
Verkar ju inte klokt . Jag som vanlig sketen medborgare skulle inte få det . Tipsa försäkringskassan ang fusk kanske ? 😉

Tror inte försäkringskassan är inblandad. Bodil har inte lön utan arvoden. Hon får förmodligen arvode trots att hon inte är på jobbet. Det är alltså upp till dom som betalar ut arvodet.

Men nu killgissar jag.
Citera
2022-11-11, 14:38
Medlem
Tänk vad enkelt det skulle vara att gå från singel till ett förhållande om man lyckades få upp den tillsammans med tanter från exempelvis kommunen, dessa gråa alldagliga tanter med noll utstrålning och noll sexighet. Hur män lyckas få upp den i samkväm med dessa tanter är en av livets olösta mysterier. Men jag önskar att jag kunde se det "sexiga" i dessa kvinnor. Det hade helt klart underlättat relationsbiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in