2022-11-10, 23:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
https://twitter.com/calvinstreeting/status/1590819673884721152 Verkar som vissa ryssar är lite uppgivna.

Låter som ett rykte att de skulle ha kommit överens med USA och Ukraina struntat i det. Snarare ville de komma överens men Ukraina vägrade.

Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Den ryska soldaten vid Kherson som kallas "13" har tydligen lyckats fly eftersom han lägger ut en massa filmer och meddelanden ikväll. Han säger att om det fortsätter som nu så kommer Nazi-Ryssland att förlora Krym också!!
https://twitter.com/wartranslated/status/1590833194655715328

Låter allvarligt. Jag hoppas på ett uppror i militären som 1917 eller när det nu var. Ryska ilskan måste vändas inåt, mot det egna systemet. Putin kommer försöka skylla på NATO men han måste misslyckas med det.
Citera
2022-11-10, 23:50
Medlem
guubens avatar
Med alla rapporter ikväll på Flashback så i morgon när vi vaknar finns det ingen rysk armé kvar i Ukraina. Håll till godo
Citera
2022-11-10, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Får se.., om ryssarna kommer i "panic-mode" så spränger de dammen. Det är jag övertygad om. Man tar förlusten utav vattentillförseln till Krim. Skyller det hela på Ukraina för det "faller på sin egen orimlighet att man skulle spränga den själv".
De spränger dammen nu, för Ukraina stoppar vattnet iallafall när de tar över den.
Citera
2022-11-10, 23:52
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Kan bli blodigt inatt. UA:s artilleri är 20 km från färjorna nu.

En vacker natt kan det bli! Ryssar i panik som flyr på allt som flyter och UAs artelleri regnar över dom 😀
Citera
2022-11-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja vi får se. Om t.ex. det är flera tusen där och det inte finns så många båtar och Ukraina skjuter artilleri på dem; då kommer de kanske försöka simma?
Men det är mycket rykten nu. Men spännande!

Dom får fly i panik. Vapnen är väl slut då annars hade dom väl skjutit tillbaka.

Hoppas det är kallt vatten så de får frysa ordentligt.
Citera
2022-11-10, 23:54
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Ha ha han säger ju precis exakt tvärtom mot BehindRayban som är trådens strateg, expert på rysk krigsföring och materiel om deras amfibieförmåga. Visste det! Kör ner den i ETT vattenhinder så kommer den aldrig upp igen. Anade det.
Haha, skål på dig gubben/gumman!! Jag tänkte precis samma sak. När vi har diskuterat tidigare i tråden att det kommer "nog" att uppstå lite problem för Röda Armén att retirera över floden så försäkrade ju Solbrillorna oss om att det var ju absolut inga problem alls. De flesta sovjetiska fordon är gjorda för att flyta på vatten och stridsvagnarna kunde man ju bara "snorkla" över. Easy peazy lemon squeezy haha!!
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-11-11 kl. 00:22.
Citera
2022-11-10, 23:58
Medlem
Citat:
Haha, skål på dig gubben/gumman!! Jag tänkte precis samma sak. När vi har diskuterat tidigare i tråden att det kommer "nog" att uppstå lite problem för Röda Armén att retirera över floden så försäkrade ju Solbrillorna oss att det var ju inga problem alls. De flesta sovjetiska fordon är gjorda för att flyta på vatten och stridsvagnarna kunde man ju bara "snorkla" över. Easy peazy lemon squeezy haha!!

Här har vi en liten VERKLIG sång vad det gäller Dniepr och vattenfyllda snorklar ja. Se den från en ryss perspektiv så blir den lika verklig som den tåren som lämnar hans frus öga

https://www.youtube.com/watch?v=KUDdQHbTLTc
Citera
2022-11-10, 23:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Spännande vad som händer där i Kherson. Kan vara en katastrof för Ryssland.

"Russian paratrooper on his last order in Kherson region: "The last oder was change into civilian clothing and run in any direction you wanted.""

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1590838166679736320
Citera
2022-11-11, 00:01
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ja. Det bor några miljoner ryssar i Ukraina. Är de också jordens avskum?
Nej och nästan alla av dem slåss på Ukrainas sida, de är etiska ryssar men anser sig tillhöra Ukraina inte Ryssland.
Citera
2022-11-11, 00:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Det jag tror händer nu är att katastrofen sker vid Kherson stad. Medans vid dammen längre österut så kan ryssarna ta sig över floden och har inte tappat kontrollen.

Se här: https://twitter.com/wartranslated/status/1590838970673504286
Citera
2022-11-11, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Hur jävla mycket jag än hatar våldtäktsryssarna så känns det riktigt obehagligt vilket öde tusentals människor/soldater nu går till mötes. Kapitulera förihelvete och vifta med vit flagg. Be fienden om nåd och försök sona dina brott.

Jag kan samtidigt förstå att UAF vill förinta varenda jävel som beträtt ukrainsk mark olovligen.

Död åt Putin och hans anhang som bär skulden för det här!!

De har beordrat de unga outbildade att bevaka Kherson. De högre rankade har lämnat sedan länge. Mellanskikten simmar väl över floden ...
Citera
2022-11-11, 00:13
Medlem
Citat:
Haha, skål på dig gubben/gumman!! Jag tänkte precis samma sak. När vi har diskuterat tidigare i tråden att det kommer "nog" att uppstå lite problem för Röda Armén att retirera över floden så försäkrade ju Solbrillorna oss att det var ju absolut inga problem alls. De flesta sovjetiska fordon är gjorda för att flyta på vatten och stridsvagnarna kunde man ju bara "snorkla" över. Easy peazy lemon squeezy haha!!

Amfibieförmåga på papperet. Inte om man verkligen kör ner i riktigt vatten utomhus 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in