2022-11-10, 21:16
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
rent rysstroll-tekniskt är det väll ukraina som ockuperar delar av ryssland, eller ger du heller inget för putins svamlande om att Zaporizhzhia, Donetsk, Luhansk, Kherson och krim är ryskt...
Bättre med rent geografiska gränser genom Ukraina än sträck på kartan.
Dniepr är en naturlig gräns genom Ukraina och bara litet av Kiev blir på östra sidan.
Senast redigerad av guuben 2022-11-10 kl. 21:20.
Citera
2022-11-10, 21:18
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Jävlar vad Ukrainska Artillerister öser på mot de flyende Pissryssarna Laddat upp lite ljuva videos för er utan Telegram att njuta av

https://streamable.com/mtu9u4

https://streamable.com/toofdm
Det är ofta när fienden retirerar som den riktiga slakten börjar då man hamnar i ett sånt utsatt läge.
Det underlättar ju inte direkt heller när man har en jävla flod att ta sig över.
Jag är förvånad över att det är så få ryssar som kapitulerar, under andra världskriget så kapitulerade man från alla sidor ibland i hundratusentals.
Citera
2022-11-10, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
FFS +200 000 man. Det är 4000 plutoner på 50 man! Min pluton under lumpen var 50 man ffs! Ryssland sänder 4000 sådana plutoner att strida mot Ukraina! Fatta hur mycket manskap som sänds mot Ukrainska styrkor! Okej att ukrainska soldater är duktiga, men de fixar inte 4000 plutoner på 50 man styck av ryska soldater!!

Hur många i din pluton hade vågat offra livet i ett att försöka övermanna motståndaren?
Det är ingen myrstack vi pratar om, utan människor.
Citera
2022-11-10, 21:19
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det verkar som att Röda Armén har ljugit om att de har intagit Pavlivka. Bilden på ryska flaggan är precis i utkanten av byn. Pavlivka har ju varit ett "strong hold" för UAF så det tror jag inte de släpper så lätt.

https://twitter.com/Ukrainene/status/1590797254155436033
Citera
2022-11-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ukraina kommer få dyngstryk av ryssarna. Ni har fel här ni på forumet. Ni fattar inte. Ryssland kommer mata sönder hela ukrainska militären. Fatta att det är game over. NATO och USA vågar och kan inte ingripa, främst så vågar inte väst ingripa i konflikten. För det hade inneburit tonvis med döda NATO-soldater.

Glöm allt ihop nu och låt Putin och hans soldater vinna. Ni inbillar er så mycket på forumet att mina ögon blöder. Dröm vidare och finns ingen chans idag att Ukraina vinner. Ryssland är en övermäktig fiende mot Ukraina. Game over ffs!
”29 februari 2022” ringde och ville ha tillbaks sina inlägg.
Men det stod ju så på RT (2022-02-29)
Citera
2022-11-10, 21:23
Medlem
Citat:
FFS +200 000 man. Det är 4000 plutoner på 50 man! Min pluton under lumpen var 50 man ffs! Ryssland sänder 4000 sådana plutoner att strida mot Ukraina! Fatta hur mycket manskap som sänds mot Ukrainska styrkor! Okej att ukrainska soldater är duktiga, men de fixar inte 4000 plutoner på 50 man styck av ryska soldater!!

Ukraina har en befolkning på 42miljoner. Om de tar in +1% av sin befolkning, blir det 420 000 man, 8500 plutoner.
Men moderna krig vinns inte med en massa manskap (fråga Irak), man behöver utrustning. Ukraina har en stor fördel där också, en så kallad "force multiplier", dvs en ukrainare med västerländsk träning och beväpning är värd 4 ryssar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Du har ingen koll och gör dig till en idiot. Ryssland har tre gånger högre BNP och ingen ryss ville tillhöra Ukraina efter 2014 när USA/CIA och WEF tog över makten i Ukraina.
Rent blaha och fullständigt oväsentligt om "någon ryss" ville tillhöra ukraina före eller efter. Det är ryssar de och självklart inget som spelar någon roll när det kommer till vad ukrainare vill eller tycker
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:

Det är detta tankesätt som gör att ryssarna förlorar, sådär resonerade man under första världskriget.
Det fungerar inte att kriga på det sättet med dagens vapen.
Dina 200 000 ryssar blir köttfärs i den ukrainska köttkvarnen.

Det skall bli intressant att se hur ryssarna löser flykten från Cherson, det kan bli en väldig massaker om Ukraina siktar på att döda så många ryssar som möjligt.
Citera
2022-11-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Det är ofta när fienden retirerar som den riktiga slakten börjar då man hamnar i ett sånt utsatt läge.
Det underlättar ju inte direkt heller när man har en jävla flod att ta sig över.
Jag är förvånad över att det är så få ryssar som kapitulerar, under andra världskriget så kapitulerade man från alla sidor ibland i hundratusentals.

Ryssarna opererar med dubbla linjer för att förhindra att soldater flyr. Retirerar man blir man skjuten av sina egna. Enda sättet att kapitulera är framåt mot fienden.
Citera
2022-11-10, 21:26
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det verkar som att Röda Armén har ljugit om att de har intagit Pavlivka. Bilden på ryska flaggan är precis i utkanten av byn. Pavlivka har ju varit ett "strong hold" för UAF så det tror jag inte de släpper så lätt.

https://twitter.com/Ukrainene/status/1590797254155436033

Ja inget har princip förändrats där förutom att Ryssen numera dör i hundratals där. Rätt idiotiskt med att anfalla för ryssen då Ukraina fortfarande har besitter Vuhledar som ligger precis bakom på en höjd vilket borde innebära att man har starka befästningar och värn och kan bekämpa ryssen på stora avstånd.
Citera
2022-11-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom

Ja under oorganiserad flykt utan taktik
blir det till slut panik och ingen jobbar på uppehållande strid för att skydda de som flyr. Floden blir dessutom en flaskhals. Vi kommer nog att få läsa om imorgon om ofattbart höga tal av döda drunknade och skadade ryzzar.
Kommer att beskrivas i kommande historieböcker. När och där ryzzarna besegrades.
Citera
2022-11-10, 21:34
Medlem
Citat:

Det är väldigt imponerande att de klarat sig så länge mot världens största land som inte verkar gjort någonting annat än rustat senaste 10 åren. Men det har ändå gått förvånande dåligt för Ryssland. De verkar inte klara sig längre in i Ukraina och har höga förluster. Hoppas det förhandlas fram någonting som går att leva med. Jag tror inte Ryssland har några enkla segrar att vänta sig heller, och manskap räcker väl inte? Jag har inte svaret, men om Ryssland inte lyckats köra över och krossa på den här tiden tror jag inte det händer nu heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in