2022-11-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Om dom inte blir omhäktade, vad blir dom då? Anhållna?
(Ursäkta min okunskap)

Från VetlandaPosten:
"Kammaråklagare och förundersökningsledare Adam Rullman uppger att det inte kommer att ske någon omhäktning av de misstänkta kvinnorna den här veckan."

Han säger den här veckan. Däremot är den 17:e i nästa vecka!
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Tove gått hårt åt den med bokstavskombination och en väldigt nära anhörig fick nog. Men vilken av dem menas? Och vilken är den anhörige?

Det var EN galenpanna som skrev så
i tråden. Ingen som varit aktiv här och säkerligen var det en skribent som trollade/är ”synsk”/var i psykos/är full.

Släpp den teorin är du snäll. Vi orkar inte med fler meningslösa trådsanningar.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Svårt att knäcka?
De 2 MGM sitter häktade sedan dag 1 och polisen har redan uppklarat fallet rent tekniskt, bara MGMs egna erkännanden om händelseförloppet och orsaken som saknas i utredningen.

En åtalad kan fällas mot sitt nekande, ett erkännande är inte nödvändigt. Kan åklagaren visa vad som har hänt och att den åtalade är skyldig till brott räcker det.
Citera
2022-11-10, 19:41
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
För tre dagar sedan uppgav de dock att uppgifter kommit fram i förhör som lett till de utökade brottsrubriceringarna mord och gravfridsbrott.

Länk: https://sverigesradio.se/artikel/nu-utreds-mord-efter-toves-dod

Det har du absolut rätt i. Jag tänkte mer på själva fyndet av kroppen och det de sa i anslutning till det. Önskar vi visste i förhör med vilken/vilka som dessa uppgifter kom.
Citera
2022-11-10, 19:41
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Hur vet du det? Enligt grannen som skjutsade henne gick hon tillbaka och hämtade något hon hade glömt, medans han gick och hämtade nycklar och sin jacka.

Okej! Det kan ha varit ett missförstånd i tråden isåfall.
Citera
2022-11-10, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Får för mig att bilden ifrån trapphuset där man såg ett handfat liggandes vittnade om att det inte var en stentrapp i huset utan en trä trappa klädd i matta. Men jag kan ha fel.

Har ni någon gått tre vänner tillsammans varav man har en dyngrak person i mitten som man i princip bär mellan sig med dennes armar över axlarna?
Så tror jag det gått till, dom har släpat T hängandes likt man bär en full kompis emellan sig. Lätt att lyfta så också.

Här kan man se golvet i trappuppgången. Ser ut som cementmosaik eller nåt annat stenliknande material.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet
Citera
2022-11-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetlemmy
Alla som inte behöver en?

De som säljer en grep dagen efter de har utgjort ett ev mord kan väl möjligtvis vara de som är så kyliga så de åker till McDonalds under natten, tar en ridtur på förmiddagen samt lägger ut grejer på marketplace
I syfte då att verka som om livet pågår som vanligt och att man inte vet att något oroväckande hänt ??
Citera
2022-11-10, 19:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Det handlar om vad hon kallas allt från a*à till allt möjligt. Jag har inte höga tankar om mgm. Men det är så låg nivå med alla dessa nedsättande ord. Sen sannoliken att det är ett hatbrott är liten skulle jag säga. Skulle det finnas tecken på det är det ju absolut relevant prata om det. Ser heller inget konstigt med att MH:s pappa är inom pingst kyrkan. Att hon är mörk förstår jag inte ens varför man ska kommentera? Jag tror motivet kan vara att TT var emot knark. Hon ville väl hjälpa/ få dom att sluta.

Vilka tecken måste till för att du ens ska tänka tanken att det handlar om rasism eller hatbrott i det här fallet?

Det går väl knappast att utesluta någonting i nuläget om man ser rent krasst på saken?
Citera
2022-11-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
De som säljer en grep dagen efter de har utgjort ett ev mord kan väl möjligtvis vara de som är så kyliga så de åker till McDonalds under natten, tar en ridtur på förmiddagen samt lägger ut grejer på marketplace
I syfte då att verka som om livet pågår som vanligt och att man inte vet att något oroväckande hänt ??
Exakt. Men om den har med mordet att göra så lovar jag att simma till Gotland
Citera
2022-11-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Nån som vet var grepen är nu?
Citera
2022-11-10, 19:52
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
För helvete! Klart som fanatt det är ett hatbrott, pga raseri, svartsjuka, rädsla, vanvett, avund.....

Just det - HAT.

Jag har följt denna tråden sedan dag ett.

Jag har fortfarande problem att kunna förstå varför man gör en sådan sak.

Om jag hade mördat en vän så hade jag inte kunna sova på flera nätter.
Det kommer aldrig hända!

Efter en timme hade jag nog ringt 112.

Men att mörda en vän, släpa iväg hen in i en bil, köra iväg ut i skogen och dumpa kroppen.

Det hade jag ALDRIG kunnat fixa.

Mördaren måste ha byggt upp ett enormt hat mot TT som förmodligen är/var intellektuellt överlägsen
vilket mördaren upplevde som ett stort hot.

Mördaren måste vara enormt kall, känslolös, oempatisk, psykopatisk, sociopatisk eller narcissistisk, typ Tishko som slaktade Wilma.

Tishko erkände ju aldrig. Han älskade ju Wilma och det var ju hennes fel att det gick som det gick.

Eller som Engla. Det var ju hennes fel för hon sparkade mig på benet.
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-11-10 kl. 19:56.
Citera
2022-11-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Får för mig att bilden ifrån trapphuset där man såg ett handfat liggandes vittnade om att det inte var en stentrapp i huset utan en trä trappa klädd i matta. Men jag kan ha fel.

Har ni någon gått tre vänner tillsammans varav man har en dyngrak person i mitten som man i princip bär mellan sig med dennes armar över axlarna?
Så tror jag det gått till, dom har släpat T hängandes likt man bär en full kompis emellan sig. Lätt att lyfta så också.

Det är ju en marmortrappa inte trä.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in