2022-11-10, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Fast det är stor skillnad att bära sovande och medvetslösa barn. Tycker jag iallafall. Men dom var ju två också, förmodligen ganska starka med.

Dom är två, målinriktade på vad som ska göras, dom tänker inte mer än att bära ut så bra som möjligt.
Dom har lyckats bära ut en död kropp, det är jag 90% säker på.
Och du har burit ut en död kropp innan? då du kan säga "det är stor skillnad att bära sovande och medvetslösa barn, tycker jag i alla fall"...

Jag själv, har burit ett medvetslöst barn som nästan i princip varit i himlen o vänt, och tycker då inte skillnaden är stor med ett sovande barn. jag har dock aldrig burit ett död kropp, men finner att det inte är skillnad alls på "medvetslös o nästan död o död.."...
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag läste några inlägg om vallningen igår, o då var det nån som skrev om det först att hans polare hade sagt det till denna.
Sen efter flera frågat så sa denne att han sett det själv...
Då stängde jag av o släckte o somnade fort, Tack vare sagor som är tagna ur luften. 🤔

ingen fara, det var ju nästan rätt. och kanske allt rätt.

Det är så Flashback fungerar!
Citera
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Men som jag läst ifrån början så är det två tjejgäng som håller ihop, i vått och torrt.
Så detta kunde varit vilken källare som helst.
Ute på landet finns det jordkällare.
Står det i rubriken vilken adress det gäller, så kan du gärna visa oss länken till detta. 😳
Rubrik: "Polisens nya insats i Tove-fallet – undersöker källare hos ena häktade kvinnan".
Citera
2022-11-10, 18:42
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyodfresh
Dem blir då häktade igen.
Fast förmodligen häktade misstänkta för mord och gravfridsbrott

Den initiala brottsrubriceringen kommer ju säkerligen också stå kvar, eftersom det även rör sig om ett människorov. Ju fler brottsrubriceringar åklagarsidan kan delge de misstänkta desto bättre - ökad chans att få dem fällda för åtminstone något av brotten.
Citera
2022-11-10, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soldanella
Kan de ha puttat ut henne från balkongen? Sen sprungit ned och dragit in henne genom förrådsdörren och tillfälligt gömt henne där, för att till slut dra henne från förrådet genom den inre dörren till garaget där de förberett genom att ställa bilen nära.. svagaste ögonblicket såklart när kroppen dunsar i marken, ”sparkar i väggen” som hördes kanske var oljud från balkongen när de försökte häva henne över räcket..

Ja eller om ”oljud” rentav varit medvetna oljud/ dunsar mm för att inte annat / tex kasta ner från balkongen ska höras ?

Oxå fortsatt nyfiken på vem ”den fulla kompisen som förde oljud och somnade på soffan var”
Eller är full och sov” en liten ”omskrivning” av drogad och död i sjuk hjärna som försöker efterhandskonstrurera efter bästa förmåga ?
Citera
2022-11-10, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Om dom inte blir omhäktade, vad blir dom då? Anhållna?
(Ursäkta min okunskap)

Från VetlandaPosten:
"Kammaråklagare och förundersökningsledare Adam Rullman uppger att det inte kommer att ske någon omhäktning av de misstänkta kvinnorna den här veckan."

Han behöver inte ansöka om förlängning förrän nästa vecka, den 17e om jag minns rätt. Det här handlar mer om att brottsutredningen efter Tove har inriktningen mord och brott mot gravfridheten, men just nu sitter de häktade misstänkta för människorov.
Citera
2022-11-10, 18:46
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Märkligt att det ska vara så svårt att knäcka det här mordet.
Det är ju ingen skjutning bland invandrarpojkar där alla håller tyst.

Svårt att knäcka?
De 2 MGM sitter häktade sedan dag 1 och polisen har redan uppklarat fallet rent tekniskt, bara MGMs egna erkännanden om händelseförloppet och orsaken som saknas i utredningen.
Citera
2022-11-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Dom är två, målinriktade på vad som ska göras, dom tänker inte mer än att bära ut så bra som möjligt.
Dom har lyckats bära ut en död kropp, det är jag 90% säker på.
Och du har burit ut en död kropp innan? då du kan säga "det är stor skillnad att bära sovande och medvetslösa barn, tycker jag i alla fall"...

Jag själv, har burit ett medvetslöst barn som nästan i princip varit i himlen o vänt, och tycker då inte skillnaden är stor med ett sovande barn. jag har dock aldrig burit ett död kropp, men finner att det inte är skillnad alls på "medvetslös o nästan död o död.."...

Ja skrev ju att dom var ju två och starka... Och därmed tror jag inte det var svårt för dom.

Ja jag bär ofta ett medvetslöst barn, skrev inte att jag burit ett dött barn. När barnet var litet och medvetslös tyckte jag inte skillnaden var så stor för då har man bättre grepp och vikten är mindre. Men någonstans när barnet gick från 30kg och sen uppåt tycker jag att det är stor skillnad. Och jag skrev, tycker jag, just för att jag upplever det så.
Citera
2022-11-10, 18:54
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
En död kropp är väldigt otymplig att handskas med. Även om den bara väger 50 kilo.

Inte så otymplig om den är i en resväska.
Citera
2022-11-10, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Som tidigare nämnts, var det en del av källarförrådet som ska ha undersökts specifikt:

https://www.expressen.se/nyheter/polisens-nya-insats-vid-haktade-kvinnans-bostad/

Kan ligga till så här att JJ säger till TT att JJ måste ta med sig tvätten upp samtidigt.
Väl inne i källaren så blir det det bråk.
O i en källare så vet vi att det är betongväggar, o huvudet ett par gånger i en sådan så är det nog kört, iallafall inte vid medvetande. 😥
Citera
2022-11-10, 18:58
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Skillnaden är att om MH själv hade sagt att hon inte vill uppge huruvida hon nekar eller inte, så hade det betytt att hon bara blivit tyst/neutral. Men nu är det så att hennes advokat säger att hon inte längre vill uppge huruvida MH nekar eller inte, vilket lämnar många fler alternativ - såsom att MH börjat prata.

Tur man läser en extra gång ibland. Var på väg att säga emot dig, men insåg att vi har precis samma uppfattning. Citerar dig plus P4 Jönköpings rapport från MHs advokat för extra tydlighet.

Citat:
Den andra kvinnans advokat Mikael Svegfors vill inte kommentera sin klients inställning till misstankarna. Det senaste vi vet om henne är att hon nekade efter förhör häromdagen.
https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-dementerar-ryktet-om-misstankta-kvinnan-absolut-inte
Min fetning
Citera
2022-11-10, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Min poäng är att ALLA ovannämnda exempel borde man självklart ha tittat efter när man anhöll dem för människorov och alltså redan trodde att de hade fört bort henne. Sådana grejer är väl då SJÄLVKLARA att ha undersökt och beslagtagit dag 1?
Nej, det är inte självklart. När man letar efter någon som misstänks vara kidnappad har man andra prioriteringar än om man söker efter en mordplats eller bevis för någons inblandning i ett mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in