2022-11-10, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hadjegat
Intressant att Joakim Lundell har skrivit en kommentar på en av MHs bilder ändå..?
Vem? Varför är det intressant?
Citera
2022-11-10, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Dom är två, målinriktade på vad som ska göras, dom tänker inte mer än att bära ut så bra som möjligt.
Dom har lyckats bära ut en död kropp, det är jag 90% säker på.
Och du har burit ut en död kropp innan? då du kan säga "det är stor skillnad att bära sovande och medvetslösa barn, tycker jag i alla fall"...

Jag själv, har burit ett medvetslöst barn som nästan i princip varit i himlen o vänt, och tycker då inte skillnaden är stor med ett sovande barn. jag har dock aldrig burit ett död kropp, men finner att det inte är skillnad alls på "medvetslös o nästan död o död.."...
Både ja och nej. Som jägare vet jag hur 50-60 kg vildsvin eller älgkalv är att hantera. Lovar att det inte är smidigt.. Men jag TROR att dom lyckats. Därav så nära vägen vid dumpning
Citera
2022-11-10, 19:19
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, jag håller helt med.

Och tidslinjen egentligen, det sista samtalet kl. 02.30, om det nu inte var MGMs som råkade spela in/ville göra något prank.

För DET tror jag att hatiska, omogna tonårstjejer har svårt att låta bli. Att kolla igenom BOs mobil, skriva galna kommentarer, skicka elaka bilder m.m. till BOs vänlista.

Ja. Antar att det är något av detta, som åtminstone jag fått om bakfoten.
Får det inte att gå ihop.
Citera
2022-11-10, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Om dom inte blir omhäktade, vad blir dom då? Anhållna?
(Ursäkta min okunskap)

Från VetlandaPosten:
"Kammaråklagare och förundersökningsledare Adam Rullman uppger att det inte kommer att ske någon omhäktning av de misstänkta kvinnorna den här veckan."

Fria. Men det kommer att begäras omhäktning för kan inte tro att dom redan sytt ihop ett åtal, men vem vet.
Citera
2022-11-10, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Varför är det intressant?
För att det är en känd person. För mig var det intressant iaf.
Citera
2022-11-10, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hadjegat
Intressant att Joakim Lundell har skrivit en kommentar på en av MHs bilder ändå..?

Hon hade taggat honom i fotot på instagram.
Citera
2022-11-10, 19:22
Medlem
ellaaas avatar
Kanske var det ner i källaren, för att hämta resväska, som JJ var på väg när grannen kom på henne? Tanken kan ju ha varit att dumpa kropp och mobil på samma plats/under samma resa. Hon hade ju ingen jacka på sig.

Så hon gick tillbaka in, tog med mobilen i panik, sa åt MH att hämta resväskan och förbereda för att åka när hon kom tillbaka.
Citera
2022-11-10, 19:23
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Inga problem med vikten, självklart.
Har också problem med att de skulle ha burit ner offret flera våningar, med flera grannar vakna, på helspänn, som (enligt grannen unders utsaga) redan öppnat dörren vid minsta ljud den natten (hans lgh).

Det räcker med att ett armbandsur slår i metallräcket i en stentrappa för att ljudet ska fortplanta sig mellan våningarna.

Också lite svårt att se varför man går in i lägenheten hos sina antagonister, när man meddelar att man är på väg hem.

Jag funderar om grannarna under JJ helt enkelt slappnade av efter McD-rundan. De hade fått en förklaring till ljuden och de visste att JJ var oskadd. Dock verkar det ju i intervjuer som att "chauffören" inte köpte förklaringen rakt av och dessutom tyckte att JJ inte var som hon brukar. Personligen hade jag nog ältat hela händelseförloppet i timtal innan jag slappnat av, men det säger ju inget om hur de aktuella personerna reagerat. Huruvida övriga grannar varit på helspänn tycker jag är svårt att utläsa. Dock har de ju haft en liten stund att coola ner medan "chauffören" och JJ var på McD. Men visst är det oerhört lätt att åstadkomma ljud i en trappa, oavsett om man bär på något eller inte.
Citera
2022-11-10, 19:23
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Håller med. Det i sig talar ju väldigt starkt för att de gjorde den biten tillsammans. (Eller att två personer bar åtminstone)

Ner i källaren, hämta resväska, vänta tills det lugnat sig lite och folk förhoppningsvis hunnit somna (var det inte runt 4 som bilen setts köra mot gravplatsen?) och sedan smyga ut och bära väskan mellan sig. Ner på 30 sek, in i bakluckan, iväg.

Precis så jag också tror det har gått till. Förhoppningvis får vi veta dödsorsaken imorgon, och den tror jag är strypning/kvävning.
Citera
2022-11-10, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetlemmy
Både ja och nej. Som jägare vet jag hur 50-60 kg vildsvin eller älgkalv är att hantera. Lovar att det inte är smidigt.. Men jag TROR att dom lyckats. Därav så nära vägen vid dumpning

Jag har också hanterat döda djur. Att lyfta dom är tungt men att släpa dom är betydligt lättare. J bodde på översta våningen. Neråt är nog inga större problem att ljudlöst bära eller släpa en kropp nedför en stentrappa.
Citera
2022-11-10, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Fria. Men det kommer att begäras omhäktning för kan inte tro att dom redan sytt ihop ett åtal, men vem vet.
De kommer inte ske någon förhandling avseende omhäktning denna veckan av den enkla anledningen att det inte behövs. Nuvarande häktning gäller tills på torsdag nästa vecka.
Citera
2022-11-10, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Det handlar om vad hon kallas allt från a*ā till allt möjligt. Jag har inte höga tankar om mgm. Men det är så låg nivå med alla dessa nedsättande ord. Sen sannoliken att det är ett hatbrott är liten skulle jag säga. Skulle det finnas tecken på det är det ju absolut relevant prata om det. Ser heller inget konstigt med att MH:s pappa är inom pingst kyrkan. Att hon är mörk förstår jag inte ens varför man ska kommentera? Jag tror motivet kan vara att TT var emot knark. Hon ville väl hjälpa/ få dom att sluta.

För helvete! Klart som fanatt det är ett hatbrott, pga raseri, svartsjuka, rädsla, vanvett, avund.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in