2022-11-10, 17:06
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag tror på att det är 161 individuella bakgrunder där ingen av oss har insikt. Många är dock både villiga och ivriga efter att få dömma och utdela fruktansvärda konsekvenser baserat på "jag tror".
Skulle någon av dessa ta sej till en olaglig sexträff endast pga nyfikenhet trots alla risker som finns?
Citera
2022-11-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Skulle någon av dessa ta sej till en olaglig sexträff endast pga nyfikenhet trots alla risker som finns?
De har tagit sig till en laglig träff. Det KUNDE BLIVIT en illegal sexträff OM gäddan valt att ta det beslutet.
Citera
2022-11-10, 17:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
De har tagit sig till en laglig träff. Det KUNDE BLIVIT en illegal sexträff OM gäddan valt att ta det beslutet.
Men varför vill Gäddorna träffas i smyg på undanskymda, ibland ensliga platser om det är en laglig träff de ska till?
Citera
2022-11-10, 17:30
Medlem
Citat:
Tanken att just de leksakerna höll honom från barnet, men att dumpen bidrog till att han tog steget? Inte slagit dig alls?
Du uppger egna antaganden som "var bara en tidsfråga innan"...
I förundersökningen finns det en del kommunikation med personer som inte är från dumpen , där talar han om att man ska börja med barnen när de är riktigt små.
Han har haft konversationer med personer på engelska med människor där han trott att de var intresserade av barn som sagt åt honom att han är äcklig och att ska sluta med sådant
Citera
2022-11-10, 17:33
Medlem
Citat:
Men varför vill Gäddorn träffas i smyg på undanskymda, ibland ensliga platser om det är en laglig träff de ska till?
Det blir inget annat än spekulation från min sida. Vissa av de hade kanske fullbordat ett övergrepp. Vissa har valt offentliga platser, varför det?
Poängen är - vi kan inte med säkerhet veta vad gäddorna tänkt. Vi kan inte veta om de hade fullfört eller backat.
Vi VET inte. Det enda som är vi VET är att deras liv är fullständigt raserat. Deras, familjernas, barnens...
Citera
2022-11-10, 17:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
För att indikationer inte leder till något snabbt tillslag från polisens sida . Gäddan själv påstår i förhör att det är rollspel och trollande han av leda sysslat med i chattarna vilket skulle ha kunnat vara sant om han inte dykt på i butiken för att möta upp
Hur menar du att det skulle bevisa någon form av brott att gäddan dyker upp till mötet?

Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Men du förstår väl att de inte kan göra en husrannsakan för att någon som de inte vet vem det är har chattat på nätet. Hur ska de veta vem de är när de visar sina chattloggar? Till vilken adress ska de åka till?
Polisen har lite bättre utrustning än privatpersoner för att kunna avlyssna datatrafik.
Citera
2022-11-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I förundersökningen finns det en del kommunikation med personer som inte är från dumpen , där talar han om att man ska börja med barnen när de är riktigt små.
Han har haft konversationer med personer på engelska med människor där han trott att de var intresserade av barn som sagt åt honom att han är äcklig och att ska sluta med sådant
Betvivlar dig inte. Min poäng var att vi som människor bör vara varsamma med att dömma och straffa baserat på antagande.
Citera
2022-11-10, 17:44
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det blir inget annat än spekulation från min sida. Vissa av de hade kanske fullbordat ett övergrepp. Vissa har valt offentliga platser, varför det?
Poängen är - vi kan inte med säkerhet veta vad gäddorna tänkt. Vi kan inte veta om de hade fullfört eller backat.
Vi VET inte. Det enda som är vi VET är att deras liv är fullständigt raserat. Deras, familjernas, barnens...
Gäddorna ger sej iväg på en hemlig olaglig sexträff. Det kommer man aldrig undan.
Vi vet inte om deras liv raseras fullständigt.
Om det är till någon tröst så tror(notera) jag att många av Gäddorna lever vidare som vanligt. En del är kvar hos sina fruar/familjer.
En del börjar om på annan ort.
Alla vet inte vilka dessa Gäddor är. Folk glömmer och går vidare med sina liv.
Senast redigerad av MeggieCleary 2022-11-10 kl. 17:54.
Citera
2022-11-10, 17:51
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Gäddorna ger sej iväg på en hemlig olaglig sexträff. Det kommer man aldrig undan.
Vi vet inte om deras liv raseras fullständigt.
Om det är till någon tröst så tror(notera) jag att många av Gäddorna lever vidare som vanligt. En del är kvar hos sina fruar/familjer.
En del börjar om på annan ort.
Alla vet inte vilka dessa Gäddor är. Folk glömmer och går vidare med sina liv.

Njae några blir nog bra brända.
En lubbig kille från Storuman var med och hans namn är världskänt redan dagen efter
Citera
2022-11-10, 18:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Njae några blir nog bra brända.
En lubbig kille från Storuman var med och hans namn är världskänt redan dagen efter
Jag tror inte att han skulle bli uppmärksammad här i Stockholm.
Det finns stora möjligheter för dessa Gäddor att börja om på andra platser. En del har fått nytt namn också. Risken finns att de fortsätter att söka barn och unga i sexuellt syfte på den nya orten men det blir ett annat kapitel.
Citera
2022-11-10, 18:08
Medlem
Drullepers avatar
All publicitet och exponering av dessa kräk som utnyttjar och förstör barns liv är välkommet tycker jag.
Bara upp med det i ljuset!!
De äckliga jävlarna ska inte skyddas!!!
Citera
2022-11-10, 18:30
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Man får ju helt klart intrycket av att prio ett är att få en video av gäddan att publicera. Det får ta den tid det tar. Först när de säkrat ett möte är det dags att prata med polisen.
I just det här fallet avvaktade de nog mest i hopp om att få lägenhetsinnehavaren på kroken. Deras omtalade vulkan alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in