2022-11-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Man får ju helt klart intrycket av att prio ett är att få en video av gäddan att publicera. Det får ta den tid det tar. Först när de säkrat ett möte är det dags att prata med polisen.
Exakt min poäng också.
Citera
2022-11-10, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ja verkar vara en riktigt pervers jävel, skall bli intressant att se hur pass informerad frun var om vad som pågick.
Men om båda nekar till att hon är inblandad blir det svårt att fälla henne och sen blir det upp till soc om hon har kvar vårdnaden.

Men för flickans skull är jag inte säker på om fosterhem är bättre än att vara kvar med sin moder förutsatt att modern inte också är en pervers pedofil.
Är det så att modern är förd bakom ljuset och har arbetat så mycket som sägs kan det finnas anledning att tro att hon faktiskt var ovetande om övergrepp på dottern.

Att hon dock "godkännt" mannens beställning av siliconrumpa föreställande barn är ett stort problem och kommer att belasta hennes trovärdighet.

Vi vet ju inte hur det riktigt har gått till och detta måste såklart utredas.
Hon verkar oförstående och säger att han sagt att de var till för när hon själv inte var till hands så att han inte skulle frestas att vara otrogen , samtidigt har hon under alla år trott att han faktiskt varit otrogen.
Hon gör påstående om att hon trott att han kastat dem , de har tidigare bara bott inneboende i ett rum så han lär ju knappast ha kunnat gömma tillhörigheter för henne
Citera
2022-11-10, 15:27
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
Det vet du inte. Nu gissar du bara för att försvara att Dumpen uppmuntrar pedofiler att begå brott - De hade säkert ändå gjort det.

I det enda fallet vi vet något om så säger bevisen tvärt om. Övergreppen startade i samband med Dumpen.
Nä en gädda blir inte plötsligt en gädda och agerar inte på stimuli utifrån, utan utifrån sin egen bisarra , perverterade tankevärld.
Citera
2022-11-10, 15:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Någon under 15 kan ju inte ge samtycke och då blir ett samlag en våldtäkt.
Vi kommer nog inte vidare med detta här i tråden.
För att göra skillnad så borde utnyttjande av yngre barn räknas som grov våldtäkt men det kanske det redan gör.
Ja, det finns redan med som försvårande, ålder.
Låg ålder högre straffvärde.

Det finns också med som förmildrande, är den yngre nära femton år och samlaget är önskat och frivilligt så döms inte för våldtäkt utan "Sexuellt utnyttjande av barn".
Är den som är över och den yngre nära varandra i ålder och har en samtyckande relation så är det inte straffbart alls.

Ändringen som efterfrågas handlar om semantik .. hur skall en dom uppfattas av andra.
Senast redigerad av micro113 2022-11-10 kl. 15:30.
Citera
2022-11-10, 15:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Så dumpen har någon som erkänner övergrepp på barn i en chat. Man fortsätter att chatta tills man får till en konfrontation. Materialet som sedan överlämnas till polisen är den chatten där övergrepp erkänns?
Ja just det.
Det krävs faktiskt att de identifierar vederbörande för att kunna göra en anmälan som kan behandlas.

Såvitt jag vet är det inte så många chattställen som kräver inloggning med Bank-ID eller motsvarande.
Alltså måste man på annat sätt säkerställa identiteten innan man gör anmälan.
Det kan väl inte vara så himla svårt att förstå.
Citera
2022-11-10, 15:35
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Med hänsyn till dina massiva påhopp på Patrik och Sara som personer, ditt geggande i en video och dina utläggningar om Sara, hennes bakgrund och hennes familj så föreslår jag backar och inser att det DU gör INTE är att föra någon saklig diskussion kring Dumpen.

Du bör inte heller försöka hävda att du har någon hänsyn till oskyldiga anhöriga -- givet att både Patrik och Sara har anhöriga.

Du diskuterar inte sakligt -- du vill ha bort Dumpen för att Dumpen är ett hot mot dig.

Du fortsätter din vana trogen att tolka inlägg lika Fan tolkar Bibeln.
När har jag hoppat på Saras familj, när har jag hoppat på Puttes familj?

Sen om du tycker att det är okej att Dumpens ansikte utåt, Putte, ligger påverkad hemma i soffan med två unga lika kraftigt påverkade flickor och tilltalar dessa flickor med "WhosYourDaddy", då är det ditt val. Men i mina ögon är det osmakligt minst sagt, än om de nu skulle ha fyllt 19-20 (vilket är tveksamt), Putte är snart 60, det ger fel vibbar.

Sen vad svamlar du om att Dumpen skulle vara ett hot mot mej, vad bygger du det på, att jag har invändningar mot dina diktatorfasoner i tråden, att jag har invändningar mot Dumpens utformning (i nuläget)? Är det detta som genererar till att jag är en Pedofil, stanna för fan upp och lyssna på dej själv, det är ju patetiskt.
Jag har från ruta ett varit emot pedofiler, kommer alltid så att vara.

Det jag har invändningar mot är denna freakshow som när ett nytt avsnitt kommer så plockar ni Dumplingarna fram chipspåsen och bänkar er framför er dator med stor förväntan på underhållning, när egentligen det bara är stora jävla tragedier för alla inblandade.

Uthängningarna behöver inte ske på detta sätt, anmäl till polis, kontakta familj, andra anhöriga, arbetsgivare, vården, m fl, gäddan skulle vara helt körd ändå, men ev närstående skulle kunna ta sej vidare på ett bättre sätt.

Nästa aspekt i detta med att fånga så många gäddor som möjligt är ju att pga freakshowen så kommer gäddor att bli försiktiga och fångsterna kommer att minska, de kommer att ta andra vägar, hade dumpen jobbat lite mer i det tysta skulle de fortsatt att fånga gäddor i hög takt, överraskningsmomentet skulle vara högt och därav verkligen gjort skillnad under många år.

Sen till sist min åsikt om att Swishintäkter inte ska vara drivande för Dumpens ledning, den står jag för tills motsats bevisats. Just nu har det gått 5-6 veckor eller mer sedan Sara gav kassören i Dumpen i uppgift att citat: "hitta en bank med bra villkor" för att få ett Swish-123:nr, men det var tydligen bara bullshit.

Tack för ordet micro113.
UK (Varken pedofil eller dess vurmare).
Citera
2022-11-10, 15:49
Medlem
Citat:
Så dumpen har någon som erkänner övergrepp på barn i en chat. Man fortsätter att chatta tills man får till en konfrontation. Materialet som sedan överlämnas till polisen är den chatten där övergrepp erkänns?

Vet inte om det känns så troligt att polisen får åklagare att gå med på en husrannsakan för att någon (som de inte vet vem det är) har chattat om något som är osmakligt?
Citera
2022-11-10, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Hämtat från Expressen.

Detta säger lite. Läs fetade meningen. Hur många anmäler till polisen efter att man själv fått det bekräftat? Vi kan prata om ett rån. Letar man då upp personen för att få det bekräftat? Inbrott? Gör man arbetet själv först eller anmäler man om _misstanke_?

Sen "hann" de inte anmäla!

De har inget intresse av anmälningar eller liknande. Deras intresse är att tjäna pengar genom att hänga ut människor till höger och vänster.

Skulle Sara välja mellan att först få material till sidan och hänga ut någon (medan det kan ske övergrepp under tiden) eller att så fort hon misstänker något göra en anmälan och låta polisen ta hand om det kommer hon välja pengarna först! Problemet är väl att det egentligen inte finns något brott innan hon "bekräftat" vem hon pratat med - kan ju vara en 12-åring som trollar på nätet, men det där är ändå polisen uppgift att hålla på med
!

Psykopatbedragerskan och mästaren på att manipulera (33 domar i belastningsregistret talar för sig) har inga hämningar. Inga spärrar alls.

Hur kan man komma in här på Flashback under användare INFOLINA och gott skratta svenska folket i ansiktet om att man uppbär sjukpension samtidigt som man håvar in miljoner årligen genom Dumpens Swish konto? Hur kan hon sova gott om nätterna när hon bedrar miljontals svenska skattebetalare på det viset?

Ni som regelbundet swishar in surt förvärvade pengar, hur tänker ni egentligen? Fattar ni inte att den här kvinnan är ett proffs? Att hon duperar er så att det skriker om det? För en god sak? Ha! Dra den om rödluvan!
Senast redigerad av Waldeus 2022-11-10 kl. 16:01.
Citera
2022-11-10, 15:56
Medlem
Citat:
Det var inte frågan så som jag uppfattade det hela... varför väntar man med Polis, Soc osv och inte meddelar direkt när man får indikationer?
För att indikationer inte leder till något snabbt tillslag från polisens sida . Gäddan själv påstår i förhör att det är rollspel och trollande han av leda sysslat med i chattarna vilket skulle ha kunnat vara sant om han inte dykt på i butiken för att möta upp
Citera
2022-11-10, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Nej, nej, nej, enligt Dumpenfans så är det inte alls tragiskt, utan nu öppnas det upp en gäng fulöl och sen firas det.

Men som du skriver så vore det av intresse att få hela historien, verkar som att gäddan inte ens mött upp fiskaren, blir ivf väldigt intressant att se Dumpens tillvägagångssätt i detta fallet.

Psykopater sörjer inte någons död, de firar. Noll hämningar. De är rubbade i skallen. Får Sara fortsätta bedriva denna cirkus, utan att någon sätter stopp kommer många människoliv spillas, vård finns inte på kartan. Det är död som gäller. Fyfan vad sjukt med pöbelsamhället som aktualiserats igen år 2022. Bisarrt och vidrigt!
Citera
2022-11-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
För att indikationer inte leder till något snabbt tillslag från polisens sida . Gäddan själv påstår i förhör att det är rollspel och trollande han av leda sysslat med i chattarna vilket skulle ha kunnat vara sant om han inte dykt på i butiken för att möta upp
Vad händer om gäddan hävdar att han gick dit av ren nyfikenhet?
Citera
2022-11-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja just det.
Det krävs faktiskt att de identifierar vederbörande för att kunna göra en anmälan som kan behandlas.

Såvitt jag vet är det inte så många chattställen som kräver inloggning med Bank-ID eller motsvarande.
Alltså måste man på annat sätt säkerställa identiteten innan man gör anmälan.
Det kan väl inte vara så himla svårt att förstå.
Ahhh nu fattar jag. Så man använder sig av en icke-kriminell chat för att få gäddan att erkänna kriminella handlingar. Sen när man fått ur vederbörande nog så går fiskaren med på ett möte och vips så kan man polisanmäla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in