2022-11-10, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Om de ”bara” är misstänkta för människorov men brottsrubriceringen är mord.

De kommer med allra största säkerhet att delges misstanke för mord. Bara en fråga om tid om du frågar mig.
Citera
2022-11-10, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Jo kanske, bra tanke. Men känns lite udda då att även ha mappar med barn och bäbisar i.

Kan vara samma med diagnos-mappen också. Att hon haft den för ett skolarbete. Men det som sticker ut där är att hon har en pin med epilepsi. Känns udda då dom flesta inte ens vet att det finns "förhöjd risk" för ep vid NPF. Och just att det bara är en pin med. Men kan absolut vara så.

När det gäller diagnoser etc tror jag mer på privat intresse. Men dessa babyprylar...Kan hon verkligen vara intresserad av dessa nappflaskor? Även om hon vill skaffa barn så känns det ju inte som man researchar nappflaskor direkt när man blir gravid direkt. Därför tänker jag på UF-företag, som då kanske skulle sälja babyprylar...Men detta är väl egentligen inte superintressant🙈
Citera
2022-11-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hur menar du att man kan få fram om spår efter T är avsatta av J och inte henne själv? (En okunnig fråga.)

Om något ”fastnat” i skor eller kläder från TT så kan det ju bli en avsättning i fordonet. Men svårt att värdera bevisningen då kanske.
Citera
2022-11-10, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Det ÄR MHs Pinterest. Ser att samma konto följer JJs Pinterest så då kan vi konstatera att det faktiskt är hennes.

Tack. Kan man se när en pin är tillagd i en mapp? Skulle vara intressant att veta under långt tidspann en mapp är uppbyggd.
Citera
2022-11-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Ja.. den enda jag känner som skulle kunnat göra liknande med tusentals pins och upprepande av nästan exakt samma pin har autism, adhd och lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Vill inte vara funkfobisk meeeen att göra boards med babygrejer på det extrema sättet känns som en med kognitiv funktionsnedsättning skulle kunna göra 🤷‍♀️

Det skulle kunna förklara varför det tagit lång tid att få fram något från förhör med. Det är svårt att förhöra någon som ljuger på ett ovanligt sätt för man vet inte säkert vad som är sanningen eller ej. För det låter konstigt att MH som beskrivs som snäll och lugn skulle kunna sitta kallt och neka allt.
Jag har också varit inne på detta, dock beskriver du det snällare än mig. Jag skrev, efter jag såg hennes Pinterest, att hon känns utvecklingsstörd/försenad. Fick samma känsla efter jag såg hennes TikTok videor.
Citera
2022-11-10, 13:35
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNydiken123
Vet man vilka fler man har tagit in på förhör?

Grannen?
Pappan?
Pojkvännen?
mm

De kommer nog att ta in massor med människor på förhör.
Alla som har en relation med tjejer dvs vänner och familj samt grannar och arbetskompisar.
De kommer även förhöra alla som såg tjejerna under mordnatten
De kommer förhöra alla som lämnat tips om vad de sett under natten
De kommer förhöra folk som setts i kameror under samma tid de sett tjejerna i kamerorna.
De kommer förhöra personerna som jobbade på MC Donalds under natten.
Det kommer bli många förhör.
Citera
2022-11-10, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
När det gäller diagnoser etc tror jag mer på privat intresse. Men dessa babyprylar...Kan hon verkligen vara intresserad av dessa nappflaskor? Även om hon vill skaffa barn så känns det ju inte som man researchar nappflaskor direkt när man blir gravid direkt. Därför tänker jag på UF-företag, som då kanske skulle sälja babyprylar...Men detta är väl egentligen inte superintressant🙈

Haha kanske inte men OM det inte finns någon naturlig förklaring som tex. Uf-företag så säger det ju något om henne som person. Kan man se när olika pins blivit tillagda i mappen?

Ja kring diagnoserna tänker jag att hon har ett intresse. Men samtidigt brukar man kanske inte ha det i så ung ålder om man inte själv funderar kring eller har diagnos.
Citera
2022-11-10, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Jag ser inte det som självklart. Många har kontakter på sociala medier som de aldrig har träffat.
Är rätt säker på de kände varandra. Annars ser jag ingen anledning till varför T skulle följa MH och skriva grattis till henne, om de inte kände varandra OCH om MH var nära vän med JJ (en person TT inte alls kom bra överens med).
Citera
2022-11-10, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alba65
Det sas just nu på lokalradion p4 att den ena fortfarande nekar men att den andra inte vill uppge längre vad hon tar ställning till. Jönköpings radion P4 nyheterna kl 11.30. Undrar om en av dem börjar vackla då eftersom båda nekat tidgare?

Det kan också innebära att hon helt slutat prata. Det bästa är ju egentligen att hålla tyst fram till rättegång, ur ett gärningsmannaperspektiv.
Citera
2022-11-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Jag har också varit inne på detta, dock beskriver du det snällare än mig. Jag skrev, efter jag såg hennes Pinterest, att hon känns utvecklingsstörd/försenad. Fick samma känsla efter jag såg hennes TikTok videor.

Kan ni länka tikok samt pintrest ? Eller skriva användarnamnet. *nyfiken*
Citera
2022-11-10, 13:38
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Tex att reportern frågade specifikt om vallning och det rent tekniskt var en rekonstruktion?

Kan ju också vara så att om faktiskt en av dem har slutat neka som någon skrev alldeles nyss ha hört på radion (säkerligen MH) om det nu skulle stämma, så kan ju polisen känna till HUR mordet kan ha gått till (kanske via MH fortfarande) och tog med sig JJ för ”vallning” igår, ett sätt att skrämma slag, få henne att genomgå natten.

Alltså mer en rekonstruktion av hur polisen tror sig mordnatten gått till. Tror dödsorsaken redan är fastslagen då man gått ut med att TT dessvärre har bragts om livet.
Citera
2022-11-10, 13:41
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Om de ”bara” är misstänkta för människorov men brottsrubriceringen är mord.

Människorov är ju att de flyttat en död människa.
Mord kan de inte dömas för ännu så länge inte obduktionent är klar och då man vet hur hon dog. Om hon blev knivad eller strypt. Kanske dog hon av en hjärtinfarkt vilket inte är troligt. De måste veta och de vet de snart.
När de ser hur hon dog ändras det till mord eller dråp.
En kan alltså dömas till mord och den andra till medhjälp till mord.
Har de flyttat en död människa och dumpat henne i skogen blir de dömda för det.
Tror inte de kommer att komma undan utan att bli dömda för något om de inte hittar en ny mördare.
Senast redigerad av Krickedixan 2022-11-10 kl. 13:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in