2022-11-10, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
MH har ju garanterat någon bokstavskombination (tänker på hennes konstiga sparade pins på Pinterest med tusentalsbilder på allt möjligt), kanske ADHD, kanske någon form av autism. Men menar du att T, blivande läkaren, skulle gått på MH? Varför då? De verkar varit kompisar medan T och JJ var ovänner från det vi vet.

De flesta har ju tvärtom sagt att JJ var en svår människa att umgås med och därför knappt hade vänner kvar. Har inte hört någon prata så om T (förståeligt kanske nu när hon har hittats död, lite väl olägligt då att belysa henne negativt).

Ja.. den enda jag känner som skulle kunnat göra liknande med tusentals pins och upprepande av nästan exakt samma pin har autism, adhd och lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Vill inte vara funkfobisk meeeen att göra boards med babygrejer på det extrema sättet känns som en med kognitiv funktionsnedsättning skulle kunna göra 🤷‍♀️

Det skulle kunna förklara varför det tagit lång tid att få fram något från förhör med. Det är svårt att förhöra någon som ljuger på ett ovanligt sätt för man vet inte säkert vad som är sanningen eller ej. För det låter konstigt att MH som beskrivs som snäll och lugn skulle kunna sitta kallt och neka allt.
Citera
2022-11-10, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Allting jag läser och hör om MH känns så avvikande från att mörda en vän (ja, hon och T var vänner, de följde varandra på vissa sociala medier och T hade gratulerat henne detta året i somras). Tror ni hon har hjärntvättats till en sjuklig lojalitet mot J eller är det något annat som känns hotfullt för henne så hon vågar inte göra annat än att neka, som de säkert har planerat de skulle göra oavsett vad? Har hon berättat för polisen det var J som gjorde nästan allting, och därför ”nekar” hon till brott?
Jag ser inte det som självklart. Många har kontakter på sociala medier som de aldrig har träffat.
Citera
2022-11-10, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Ser inget konstigt i det. TT var borta under mystiska omständigheter, 2 misstänkta för människorov, inga livstecken. Klart att familj och vänner börjar undra om hon är död, även om de hoppas att hon lever. Om hon skulle vara död så ligger det ju nära till hands att misstänka de som tros ha kidnappat henne för att ha mördat henne.
Precis..Hur många var det inte bara i den här tråden som grundade alla sina teorier i att hon redan var död.
Citera
2022-11-10, 12:29
Medlem
Detta fall har berört mig så pass att jag skapat ett konto enbart för att kunna hänga med här i tråden. 2000+ sidor och det är fortfarande ingen här som vet VARFÖR Tove följde med JJ hem? Varför hon ens var på Nöjet från första början och om hon var där ensam eller inte? Var hon nykter? Känns väldigt märkligt att hon skulle begett sig till Nöjet enbart för att leta efter någon, börja bråka öppet med JJ på plats för att sedan efter stängning mitt i natten bestämma sig för att gå (med sin cykel) med personen hem man just bråkat med på krogen? Varför just de två + MH? Tog de tre tjejerna en liten nattpromenad hem till JJ’s lägenhet varpå bråket blossade upp igen? Vad pratade de om längs vägen som de kände att de var tvungna att fortsätta diskutera uppe i lägenheten? De var ju uppenbarligen inte på god fot med varandra och Tove hade sin pojkvän hemma som väntade på henne. Varför verkar just Tove och JJ vara de två centrala mittpunkterna i detta så kallade fjortisbråk?

Så mycket frågor. Visst, unga kvinnor kan bråka om mycket men tror aldrig jag varit med om att mina tjejkompisar som haft en pågående konflikt när de var i den åldern skulle börjat bråka öppet på nån nattklubb för att sedan bestämma sig för att ”gå hem till någon o prata ut”. Som sagt vad gjorde Tove på Nöjet från första början och med vem var hon där?
Citera
2022-11-10, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Om de ”bara” är misstänkta för människorov men brottsrubriceringen är mord.

Dom är bara *häktade* för människorov, dom kommer med stor sannolikhet omhäktas för mord nästa vecka och är garanterat informellt misstänkta för detsamma.
Citera
2022-11-10, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så behöver det inte vara.

Ett bråk eller en osämja kan ju tolkas väldigt olika från olika håll, inte bara de som är inblandade.

Det beror ju inte sällan på att de som är involverade själva berättar sin version av händelserna till vänner/anhöriga. Man är ju av naturliga skäl ganska partisk när man står mitt i en konflikt och kan ha svårt att ta in den andres syn i konflikten.

Men inte bara det, man kan också förstora upp, förvanska, förminska och t om förtränga delar, även för sig själv.

Man behöver inte sällan höra båda parter om vad som har hänt, och är det en långvarig konflikt betyder det ju att alla var ganska unga när den uppstod.

Jag har alltid utgått från att konflikten legat mellan JJ och Tove. Kanske den har gjort det på det viset att JJ är den som är drivande, men att ursprunget handlat om MH.

I nuläget vet vi inget alls, mer än att det varit en konflikt sedan en tid och att kompisar på JJ:s sida kan ha svårt att se att detta "fjortisbråk" kan vara orsak till ett mord.

En manipulativ person såsom JJ har beskrivits, kan också ha använt denna konflikt (kanske en mindre?), som ett sätt att själv få utlopp för något som är hennes konflikt? Eller kanske inte ens är en konflikt mellan henne och Tove, utan som många med personlighetesstörningar (spekulation) bildar konflikter runt om sig, för att hålla en slags makt/kontroll.

Nu ren spekulation utifrån det inlägget, som vi nu inte vet om det stämmer eller vad det handlat om, men det skulle alltså kunna vara så att JJ har typ förstorat upp en skitsak, eller något som skulle kunna ha löst sig enkelt, genom att elda på brasan sås att säga.

Då blir MH:s konflikt något som de har gemensam agenda för, men i själva verket är det JJ som styr och ställer sin puppet.

Söndra och härska- Divede et impera.
Det är en gammal strategi i krig. Och det är en strategi som inte sällan psykopater/narcisssister använder sig av.

För sina egna intressen då.

Målet kan handla om att bara få återbalans i makten/kontrollen, då för personer med empatistörningar (alltså detta är inget jag vet att hon har, bara spekulation) har större behov att att markera status, makt, eftersom de inte får kickar av sådant som andra upplever som positiva. Kontroll blir därför väldigt viktigt för dom.

En person med de personlighetsdragen kan ha flera olika personer runt om sig som agerar i hennes agenda. Det är inte lätt för dom att se vad som är vad.

Det kan vara väldigt komplicerat att få veta vad som ligger bakom allt, även med en FUP i hand.

Jag misstänker att det inte finns enkla svar här.

Förstår faktiskt inte helt varför du besvarar mig med det där. Jag åsyftar alltså att den som har sagt det där i något avseende faktiskt lägger vikt vid att T själv kan ha varit den bidragande orsaken till att ett eventuellt dåd skedde. Det är i princip principen "she had it coming" som det ges uttryck för.

Vilket i så fall i sin tur skulle innebära att fler utomståendes kan tänkas sympatisera med MGM:s orsak till sitt handlande. Även om 99,9% förstås inte accepterar handlingen i sig. Du kan jämföra med tex ett barn i skolan som blir hårt mobbat varje dag, om det barnet då till slut slår ner sina mobbare så kommer ingen att anse att det var ok att ta till våld, men alla kommer att förstå varför barnet gjorde det.
Senast redigerad av linakova 2022-11-10 kl. 12:54.
Citera
2022-11-10, 12:32
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Svårt att veta. Vill de kolla ”datorn” i den så kan det ju ta lite tid. Allt beror väl på resurser och var de satt ribban vad gäller grundlighet.
Just att det kan finnas spår av TT i den avsatt av JJ är kanske något som isf skulle göra den extra het då.
Hur menar du att man kan få fram om spår efter T är avsatta av J och inte henne själv? (En okunnig fråga.)
Citera
2022-11-10, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtrakryddat
Detta fall har berört mig så pass att jag skapat ett konto enbart för att kunna hänga med här i tråden. 2000+ sidor och det är fortfarande ingen här som vet VARFÖR Tove följde med JJ hem? Varför hon ens var på Nöjet från första början och om hon var där ensam eller inte? Var hon nykter? Känns väldigt märkligt att hon skulle begett sig till Nöjet enbart för att leta efter någon, börja bråka öppet med JJ på plats för att sedan efter stängning mitt i natten bestämma sig för att gå (med sin cykel) med personen hem man just bråkat med på krogen? Varför just de två + MH? Tog de tre tjejerna en liten nattpromenad hem till JJ’s lägenhet varpå bråket blossade upp igen? Vad pratade de om längs vägen som de kände att de var tvungna att fortsätta diskutera uppe i lägenheten? De var ju uppenbarligen inte på god fot med varandra och Tove hade sin pojkvän hemma som väntade på henne. Varför verkar just Tove och JJ vara de två centrala mittpunkterna i detta så kallade fjortisbråk?

Så mycket frågor. Visst, unga kvinnor kan bråka om mycket men tror aldrig jag varit med om att mina tjejkompisar som haft en pågående konflikt när de var i den åldern skulle börjat bråka öppet på nån nattklubb för att sedan bestämma sig för att ”gå hem till någon o prata ut”. Som sagt vad gjorde Tove på Nöjet från första början och med vem var hon där?
Cred till dig. Superrelevanta frågor som inte på något sätt har förklarats i tråden. Det hela verkar vara väldigt knepigt runt det här krogbesöket samt bråket, så någonting viktigt ligger dolt under ytan här förstås.
Citera
2022-11-10, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Det tycker jag inte är konstigt. Vet andra som skaffat barn tidigt. Och inte heller om MH hade haft barnlängtan tidigt, speciellt inte om hon är jag-svag och lite vilsen.

Men hade du kunnat pinna 10-tals olika märken av vällingflaskor? Innan du ens var gravid? (Och då tittade jag bara början av tråden) tycker inte det är creepy men ovanligt. Alltså inte att hon har intresset utan sättet hon skapat sina "boards" (heter det så?)

Halloween hittar jag ingen. Menar du JJs? Kollade inte den så noga, ska göra.

Lite konstigt med dessa barnprylar/bilder. MH går på gymnasiet. Kanske är det research för nåt skolarbete eller UF-företag...
Citera
2022-11-10, 12:35
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
JJ kommer ju neka in i graven som den psykopat hon är

Ja tyvärr är det ju så. Den enda möjligheten polisen har att klämma ur ett erkännande från någon av de båda är om de lägger mer energi på MH.
Citera
2022-11-10, 12:40
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Cred till dig. Superrelevanta frågor som inte på något sätt har förklarats i tråden. Det hela verkar vara väldigt knepigt runt det här krogbesöket samt bråket, så någonting viktigt ligger dolt under ytan här förstås.

Mycket vet vi, men det vi inte vet är VARFÖR T lämnade krogen med JJ och MH.
Citera
2022-11-10, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Mycket vet vi, men det vi inte vet är VARFÖR T lämnade krogen med JJ och MH.
Okej, så vem var T med till krogen, eller gick hon dit själv? Varför själv isf? Vad bråkade T och J om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in