2022-11-10, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bexj1
MH:s brors insta: https://instagram.com/isak_hellman?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Han verkar också, som sina adoptivföräldrar, rätt så religiös. Följer en hel del ”kyrkliga” sidor, och Pingst-sidor. Han har nog avföljt MH. Varken hon eller JJ finns på hans ”följer” lista eller ”följare” lista.
Citera
2022-11-10, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Han verkar också, som sina adoptivföräldrar, rätt så religiös. Följer en hel del ”kyrkliga” sidor, och Pingst-sidor. Han har nog avföljt MH. Varken hon eller JJ finns på hans ”följer” lista eller ”följare” lista.

Inte heller föräldrarna verkar följa honom, eller han dem
Citera
2022-11-10, 11:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dopavitaminer
https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-ingen-omhaktning-denna-veckan-efter-nya-misstankarna

”Det kommer inte bli någon omhäktning den här veckan för de två kvinnorna som är misstänkta för inblandning i försvunna Toves död. Det skriver åklagare Adam Rullman i ett mejl till P4 Jönköping.

Förundersökningen handlar nu också om mord och brott mot gravfriden och kvinnorna har hörts om de nya misstankarna men är än så länge bara häktade för människorov.

Senast på torsdag nästa vecka hålls nya häktningsförhandlingar.”

Det där låter ju faktiskt som att det skulle finnas minst en ytterligare person inblandad.
Citera
2022-11-10, 11:43
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Fick själv uppgiften från en källa som kändes hundraprocentig...men var väl fel då

Jag tror du hade rätt och att åklagaren kör någon teknisk luring och kallar vallningen något annat därav svaret
Citera
2022-11-10, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Jag antar polisen har kollat igenom den också för spår efter JJ, men tror du de fortfarande skulle ha den eller?

Svårt att veta. Vill de kolla ”datorn” i den så kan det ju ta lite tid. Allt beror väl på resurser och var de satt ribban vad gäller grundlighet.
Just att det kan finnas spår av TT i den avsatt av JJ är kanske något som isf skulle göra den extra het då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Jag tror du hade rätt och att åklagaren kör någon teknisk luring och kallar vallningen något annat därav svaret
Japp...kan ju vara så
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle

Det kan väl vara så enkelt att både uniformerad och civilklädd polis gått på gatan och en av dom kvinnliga poliserna var lång, brunhårig och misstogs för J?
Citera
2022-11-10, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Inget konstigt alls i mina ögon.
Jag själv längtade att bli mamma redan vid 14 års åldern och blev sen gravid vid 19 och mamma precis fyllda 20, alltså lika gammal som JJ.
Har kollat dessa bilder och tycker helt ärligt inget av det är creepy eller udda. Halloween är ju just detta, creepy, läskigt och till gränsen på stört.

Det tycker jag inte är konstigt. Vet andra som skaffat barn tidigt. Och inte heller om MH hade haft barnlängtan tidigt, speciellt inte om hon är jag-svag och lite vilsen.

Men hade du kunnat pinna 10-tals olika märken av vällingflaskor? Innan du ens var gravid? (Och då tittade jag bara början av tråden) tycker inte det är creepy men ovanligt. Alltså inte att hon har intresset utan sättet hon skapat sina "boards" (heter det så?)

Halloween hittar jag ingen. Menar du JJs? Kollade inte den så noga, ska göra.
Citera
2022-11-10, 11:49
Medlem
Så det sker ingen ny omhäktning? Förstår inte. Förklara.
Citera
2022-11-10, 11:50
Medlem
lindblomsgröns avatar
https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak

Om man lyssnar på dessa inslag så säger reporten att det är vännerna som hört att MH o JJ åkte till McD.

Många minns fel feltolkar lägger till mm. Går som inte veta vad som är sant eller inte. Samtalet TT hade med Albin efter Nöjet är väl förhoppnings vis sanningen om var hon skulle ta vägen efter Nöjet.
Citera
2022-11-10, 11:50
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelsons
Nu när jag lyssnade på denna intervju igen så blir jag lite fundersam… detta kanske nämnts tidigare i så fall ber jag om ursäkt! Men tjejen i intervjun hoppas de hittar TT vid liv… och säger sen något i stil med ”man går ju inte och mördar för ett fjortisbråk”
Jag hör de ju detta innan hon hittades men när jag lyssnar igen förstår jag inte varför man säger ”mördar” var tjejerna ens misstänka för mord då?
Även om man inte ska dra för stora växlar på det, är det en intressant formulering. Man vet förstås inte hur tankarna gått, vännerna kan ju ha diskuterat alternativet mord som värsta scenario precis innan.
Det lite anmärkningsvärda är att kopplingen mellan mord och JJ redan finns där i talet, när de ännu inte vet vad som hänt, ja. Att mörda någon för en större konflikt än ett fjortisbråk, borde ju inte heller vara aktuellt i normala fall.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-10 kl. 12:39.
Citera
2022-11-10, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Så det sker ingen ny omhäktning? Förstår inte. Förklara.

Det är helt onödigt med omhäktning. De kommer att häkta om när det är planerat, dvs torsdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in