2022-11-10, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
När är obduktionen gjord? Kan de se på vilket sätt hon dog?

Jag är rätt säker på att de kan se relativt omgående hur hon dog. Dock väntar man väl till hela obduktionen är klar tills man meddelares dödsorsaken. Men ett preliminärt svar får nog polisen. I de fall man ser då såklart
Citera
2022-11-10, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Förlåt blandade ihop det 😆 och som jag la till sen dom kan ju varit lika gamla med adopterade olika år. Min hjärna fungerar inte i dag 🤦‍♀️ men ja då är dom ju inte ens det.

Ingen fara alls, så mycket info i tråden så lätt att blanda ihop!

De kan ju vara biologiska syskon och vara adopterade vid samma tillfälle. På ett foto ser MH ut att vara ca 1-2 år, man kan även se en skymt av brodern på samma foto.
Citera
2022-11-10, 11:16
Medlem
Såg att åklagaren dementerade vallningen på en rak fråga i den lokala tidningen....får han ljuga om en sådan sak?....Antar inte...o då har det antagligen inte skett...men är ju personer här på FB som sett det...undrar vad som är sant.
Citera
2022-11-10, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelsons
Nu när jag lyssnade på denna intervju igen så blir jag lite fundersam… detta kanske nämnts tidigare i så fall ber jag om ursäkt! Men tjejen i intervjun hoppas de hittar TT vid liv… och säger sen något i stil med ”man går ju inte och mördar för ett fjortisbråk”
Jag hör de ju detta innan hon hittades men när jag lyssnar igen förstår jag inte varför man säger ”mördar” var tjejerna ens misstänka för mord då?
JJ och MH var häktade då och många trodde de hade gjort något mot henne, tror snacket bland annat härinne var att hon hade mördats och kan tänka mig det var samma snack i deras umgänge. Men klumpig grej att säga när man inte ens hade hittat kroppen.

Intressant att vännerna inte alls verkar förstå heller varför de skulle skada T/döda T. Är de naiva eller? De vet ju om det var konflikt.
”Fjortisbråk” tolkar jag helt och hållet som svartsjukedrama över någon kille eller annat relationsrelaterat, tex JJs makt och kontroll över MH (som någon nämnde innan härinne). Verkligen inget med droger att göra.

Undrar hur JJ lät i telefonen när hon hade beskrivit att de hade löst sin konflikt och inte kommer vara ovänner längre, även om de inte heller kommer vara nära vänner. Rysligt att ens prata så om en människa man precis har mördat. Har hon psykopatiska drag, så var det nog inga svårigheter för henne att prata på som vanligt.
Citera
2022-11-10, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Såg att åklagaren dementerade vallningen på en rak fråga i den lokala tidningen....får han ljuga om en sådan sak?....Antar inte...o då har det antagligen inte skett...men är ju personer här på FB som sett det...undrar vad som är sant.

Förmodligen bättre att lita på åklagaren ist för Fb.
Citera
2022-11-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Och hur skriver dom???
LÅST ARTIKEL!!

Citat från Vetlandaposten:
Citat:
Tidningen har fått tips om att det ska ha skett en vallning av en av de misstänkta kvinnorna i Vetlanda under onsdagen. Adam Rullman dementerar den uppgiften.
Om nya förhör har hållits med de misstänkta och om obduktionsrapporten är klar är frågor som lämnas obesvarade.
Det enda intressanta enligt mig.

I övrigt står det bara att de inte ska omhäktas (nej det finns väl ingen anledning till det, så varför göra det?), samt att de fortsatt nekar.
Citera
2022-11-10, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Fick själv uppgiften från en källa som kändes hundraprocentig...men var väl fel då
Citera
2022-11-10, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Var i Vetlanda förra veckan hörde att hon som har hittats död hade gått hårt åt en av de som sitter häktad. Den hon gick hårt åt skall tydligen ha en bokstavskombination.
En närstående skall tydligen ha tyckt att det var nog nu.

Låter som en person som har ett motiv att skuldbelägga offret...

Du får nog för övrigt ge lite med konkreta uppgifter på vem som sa exakt vad för att det här ska framstå som trovärdigt.
Citera
2022-11-10, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Var i Vetlanda förra veckan hörde att hon som har hittats död hade gått hårt åt en av de som sitter häktad. Den hon gick hårt åt skall tydligen ha en bokstavskombination.
En närstående skall tydligen ha tyckt att det var nog nu.
MH har ju garanterat någon bokstavskombination (tänker på hennes konstiga sparade pins på Pinterest med tusentalsbilder på allt möjligt), kanske ADHD, kanske någon form av autism. Men menar du att T, blivande läkaren, skulle gått på MH? Varför då? De verkar varit kompisar medan T och JJ var ovänner från det vi vet.

De flesta har ju tvärtom sagt att JJ var en svår människa att umgås med och därför knappt hade vänner kvar. Har inte hört någon prata så om T (förståeligt kanske nu när hon har hittats död, lite väl olägligt då att belysa henne negativt).
Citera
2022-11-10, 11:29
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-ingen-omhaktning-denna-veckan-efter-nya-misstankarna

”Det kommer inte bli någon omhäktning den här veckan för de två kvinnorna som är misstänkta för inblandning i försvunna Toves död. Det skriver åklagare Adam Rullman i ett mejl till P4 Jönköping.

Förundersökningen handlar nu också om mord och brott mot gravfriden och kvinnorna har hörts om de nya misstankarna men är än så länge bara häktade för människorov.

Senast på torsdag nästa vecka hålls nya häktningsförhandlingar.”
Citera
2022-11-10, 11:33
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dopavitaminer
https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-ingen-omhaktning-denna-veckan-efter-nya-misstankarna

”Det kommer inte bli någon omhäktning den här veckan för de två kvinnorna som är misstänkta för inblandning i försvunna Toves död. Det skriver åklagare Adam Rullman i ett mejl till P4 Jönköping.

Förundersökningen handlar nu också om mord och brott mot gravfriden och kvinnorna har hörts om de nya misstankarna men är än så länge bara häktade för människorov.

Senast på torsdag nästa vecka hålls nya häktningsförhandlingar.”
Det sas just nu på lokalradion p4 att den ena fortfarande nekar men att den andra inte vill uppge längre vad hon tar ställning till. Jönköpings radion P4 nyheterna kl 11.30. Undrar om en av dem börjar vackla då eftersom båda nekat tidgare?
Senast redigerad av Alba65 2022-11-10 kl. 11:55.
Citera
2022-11-10, 11:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
En gissning är då att polisen fått in ett intressant tips/någon an tjejerna har sagt något som polisen ska kolla upp för att verifiera eller utesluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in