Citat:
Ursprungligen postat av
Trippelsons
Nu när jag lyssnade på denna intervju igen så blir jag lite fundersam… detta kanske nämnts tidigare i så fall ber jag om ursäkt! Men tjejen i intervjun hoppas de hittar TT vid liv… och säger sen något i stil med ”man går ju inte och mördar för ett fjortisbråk”
Jag hör de ju detta innan hon hittades men när jag lyssnar igen förstår jag inte varför man säger ”mördar” var tjejerna ens misstänka för mord då?
JJ och MH var häktade då och många trodde de hade gjort något mot henne, tror snacket bland annat härinne var att hon hade mördats och kan tänka mig det var samma snack i deras umgänge. Men klumpig grej att säga när man inte ens hade hittat kroppen.
Intressant att vännerna inte alls verkar förstå heller varför de skulle skada T/döda T. Är de naiva eller? De vet ju om det var konflikt.
”Fjortisbråk” tolkar jag helt och hållet som svartsjukedrama över någon kille eller annat relationsrelaterat, tex JJs makt och kontroll över MH (som någon nämnde innan härinne). Verkligen inget med droger att göra.
Undrar hur JJ lät i telefonen när hon hade beskrivit att de hade löst sin konflikt och inte kommer vara ovänner längre, även om de inte heller kommer vara nära vänner. Rysligt att ens prata så om en människa man precis har mördat. Har hon psykopatiska drag, så var det nog inga svårigheter för henne att prata på som vanligt.