Citat:
Ursprungligen postat av
Hejtjena
https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak
1.46. ”Sen när Tove skulle… ehhh…. cykla hem….”
Denna person vet definitivt något. Känns VÄLDIGT konstigt att hon ens nämner cykeln. Blir ju inte mindre konstigt att hon dessförinnan drar en djup suck.
Någon form av medhjälp kanske. Hennes fingeravtryck kanske finns på cykeln?
Om jag hade pratat med en polare om en gemensam vän och ett eventuellt bråk hade jag definitivt inte ens funderat eller kommunicerat färdsättet personen jag pratade om använde för att ta sig hem. Aldrig.
Hm, nja. Låter mer som JJ (som jag antar personen pratar om.) har nämnt cykeln till sin vän. För att hon redan bestämt vad hon ska säga till folk/polisen. Övertydlig för att övertyga om sina lögner.
Tjejerna som blir intervjuade känns mer som bra vänner. Man tror alltid det bästa om de man håller nära, och skyddar dom. Hade min bästa vän blivit anklagad för kidnappning/mord hade jag aldrig trott det.
Det verkar som JJ och MH bestämt att hålla tyst och neka, då skulle dom vara ofantligt dumma om dom berätta vad som hänt till en vän och riktigt så korkade verkar dom inte vara.