2022-11-10, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
VP har intervju med grannen WN. Jag har inte lyssnat på den där podden - där har han väl också blivit intervjuad - så jag vet inte exakt vad han sagt tidigare. Här är i alla fall hur han beskriver det han hörde:

I övrigt är det nog sådant som vi visste, att det är lyhört och så vidare. Han nämner det är konstigt att han inte hörde något efter de kommit tillbaka från McDonalds, och inte någon annan granne heller.

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-09/grannen-wilhelm-berattar-om-natten-nar-tove-forsvann-horde-tre-dunsar

Angående grannens citat om att det skulle vara svårt att flytta en kropp utan att det hörs så håller jag inte med.
Om man har sulor som inte klapprar i trappan och stänger ytterdörren och porten sakta och försiktigt så är det nog noga problem att inte höras. Särskilt om man är två som hjälps åt.
Citera
2022-11-10, 05:31
Medlem
Här lite funderingar på vilken färdväg man valt fram till fyndplatsen. Många undrar ju hur onykter JJ ska ha varit för att köra bil. Det i sin tur skulle kunna vara en möjlighet att hon lämnar väg 125 tidigare kanske redan vid Gettinge. Men på morgonkvisten där så är det lätt att bli observerad räcker ju att man får möte. Så det finns fem tänkbara vägar till FP efter att JJ lämnar Vetlanda. Jag tror att hon valt den röda linjen minst uppseendeväckande på den större vägen kort avstickare till FP. De andra fyra linjerna kommer nära en gård när man närmar sig Flagesjön. Varför jag tror att JJ kommit in bakvägen så att säga.

https://www.bildtagg.se/bild/i3em7ym1zwvcq2dcnjmq27u

Översiktskarta över FP samt då förmodad färdväg till FP. Den gula linjen visar hur en häst tur från pappans gård till FP skulle kunna se ut. Förmodligen har JJ tagit ridturer denna väg många gånger.

https://www.bildtagg.se/bild/yb01huk5sacdpqyguodpar6l

Lite data om gården JJ bodde på innan flytt till staden.

Hadderödje 4
170 m², 6 rum
Gård, Vetlanda
Om bostaden
Storlek
6 rum, 170 + 170 m²
Bostadstyp
Gård
Tomtstorlek
139 409 m²
Byggår
1909
Bostadens säljhistorik 2009-04-28
Hadderödje 4
Pris. 1 760 000 kr
Senast redigerad av leosurvey 2022-11-10 kl. 05:33.
Citera
2022-11-10, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Inte lika kul då för Toves bror att JJ är en av hans följare...

Vad har den musikvideolänken för koppling till fallet?
JJ borde vara en person som han känner avsky till så det är jättekonstigt att han vill ha henne på sin insta
Citera
2022-11-10, 06:13
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tolkade det som att det just var förflyttningen av kroppen som var ett "manligt" tillvägagångssätt, att hon inte tidigare erfarit att någon kvinnlig våldsverkare gjort så.

Ja, jag blev konfunderad efter hon tog upp det flera gånger, men det är ju så nyligen som det skedde med Jonna Henningsson, borde hon inte ha koll på det? Tycker just att orden ”manligt dödligt våld” låter som att det skulle syfta på våldet i sig. Men vem vet, kanske menade hon bara förflyttandet.
Citera
2022-11-10, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Oj vilka bra bilder. Hur hittade du det?
Hyr pappan huset eller äger? Verkar ju vara rejäla ägor, med hästar, hagar, mark. Måste ju vara folk som jobbar där

Stalkade lite, vet inte om han äger det eller inte
Citera
2022-11-10, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejtjena
https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak

1.46. ”Sen när Tove skulle… ehhh…. cykla hem….”

Denna person vet definitivt något. Känns VÄLDIGT konstigt att hon ens nämner cykeln. Blir ju inte mindre konstigt att hon dessförinnan drar en djup suck.

Någon form av medhjälp kanske. Hennes fingeravtryck kanske finns på cykeln?

Om jag hade pratat med en polare om en gemensam vän och ett eventuellt bråk hade jag definitivt inte ens funderat eller kommunicerat färdsättet personen jag pratade om använde för att ta sig hem. Aldrig.

Hm, nja. Låter mer som JJ (som jag antar personen pratar om.) har nämnt cykeln till sin vän. För att hon redan bestämt vad hon ska säga till folk/polisen. Övertydlig för att övertyga om sina lögner.
Tjejerna som blir intervjuade känns mer som bra vänner. Man tror alltid det bästa om de man håller nära, och skyddar dom. Hade min bästa vän blivit anklagad för kidnappning/mord hade jag aldrig trott det.
Det verkar som JJ och MH bestämt att hålla tyst och neka, då skulle dom vara ofantligt dumma om dom berätta vad som hänt till en vän och riktigt så korkade verkar dom inte vara.
Citera
2022-11-10, 07:00
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejtjena
https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak

1.46. ”Sen när Tove skulle… ehhh…. cykla hem….”

Denna person vet definitivt något. Känns VÄLDIGT konstigt att hon ens nämner cykeln. Blir ju inte mindre konstigt att hon dessförinnan drar en djup suck.

Någon form av medhjälp kanske. Hennes fingeravtryck kanske finns på cykeln?

Om jag hade pratat med en polare om en gemensam vän och ett eventuellt bråk hade jag definitivt inte ens funderat eller kommunicerat färdsättet personen jag pratade om använde för att ta sig hem. Aldrig.

Cykeln nämndes väl för att den figurerat i media tänker jag.

Det som däremot är intressant är att den häktade vännen ens pratar framtida vänskap gällande Tove. Iskallt.
Citera
2022-11-10, 07:09
Medlem
-GGs avatar
Vet man hur hon dog?
Citera
2022-11-10, 07:09
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hur vet du att avspärrningen gällde detta brott? Det begås väl andra brott i Vetlanda.
Polisen har sagt något annat i deras presskonferens och som t.ex rikstelevisionen SVT sprider. Då är det allvarligt ställt med samhällsinformationen.

Nästa gång kan en felinformation ställa till mycket allvarliga problem.

Ja om dessa avspärrningarna skulle gälla ett annat brott så har samtlig media lagt upp bilder på fel hänseende. Media har t.om sänt live från stället. Jag är väldigt säker på min sak. Likbilen var ju där. Och platsen är väldigt nära hennes pappas gård.

Och jag håller med dig. Är man inte säker på sin sak så ska man inte säga det. Då kan man säga att det är ett rykte eller liknande. För annars kan folk lätt tro på saker som kanske inte stämmer.
Senast redigerad av euromixers 2022-11-10 kl. 07:16.
Citera
2022-11-10, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Vet man hur hon dog?
Det lär komma fram när obduktionen är gjord som ska göras denna vecka.
Obduktionsresultatet borde väl vara klart snart.
Citera
2022-11-10, 07:19
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Fjortisbråket…. vad är det? Någon som är skyldig mindre summa pengar, något larvigt på sociala medier?

Oavsett vad, så verkar det inte stå i paritet till handlingen ( rätt svårt oavsett ).

Alltså ett ogenomtänkt och spontant handlande. Att de två häktade sedan fullföljer med att flytta och dölja både kropp och handling….

Har de ännu inte pratat ut, så blir de en försvinnande del av de som blir ”oskyldigt” dömda
Citera
2022-11-10, 07:19
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/fallet-tove-engagerar-11-miljoner-visningar

SR p4 skriver om denna tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in