Citat:
Ursprungligen postat av
easycomeeasygo
Vi ska nog inte haka upp oss på huruvida de klarade av förflyttningen eller inte. Vi vet fortfarande inte om TT hittades styckad eller ej. Gravfridsbrott i det här fallet behöver inte enbart handla om att de flyttat på kroppen utan de kanske t.om. har styckat den. Därmed har de enkelt och mer obemärkt fått ut henne ur lägenheten.
Ja, styckning är otroligt ovanligt ffa bland kvinnor men i nästan samtliga fall görs det ju av ”transportskäl” - man ser helt enkelt ingen annan väg ut om man inte vill riskera att bli påkommen, för man kan ju inte behålla kroppen hemma hos sig. Och låt oss inte glömma Jonna Henningsson som gjorde det just därför, vilket många ggr redan varit på tal här.
Svaret på obduktionen väntas fortfarande.
Däremot undrar jag om det verkligen har funnits tid för en eventuell styckning (känns vidrigt att upprepa ordet här hela tiden), det tar väl ganska lång tid tänker jag? Det vi nu vet om tiderna från McD + övervakningskamerorna talar kanske inte riktigt för att tid har funnits till detta.
Jag tror inte på att de styckat kroppen. Det är en sak att ha ihjäl någon när man snear ur totalt på fyllan och råkar i ett stort slagsmål som leder till någons död, att därifrån stycka kroppen och vara två stycken som är ses på det är på en helt annan nivå. Dessutom är tiden såpass knapp att de helt enkelt inte har nån möjlighet. Jj åker till McDonalds vid tre. Halv tre levde Tove. Klockan kvart i fyra ses de på en övervakningsfilm. Det är precis att de lyckats få ut kroppen alls.