2022-11-09, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Haha, konsensus således. Tror du den når 10K under morgondagen eller tar det en dag till?

Det tar nog ett tag till, i så fall, men jag får lov att börja förbereda mina konton så att jag är redo att göra verklighet av mitt löfte att börja köpa igen om den går ner under 10 k.
Citera
2022-11-09, 23:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det tar nog ett tag till, i så fall, men jag får lov att börja förbereda mina konton så att jag är redo att göra verklighet av mitt löfte att börja köpa igen om den går ner under 10 k.

Ja jag sitter själv och för över i skrivande stund. Tyvärr sitter jag fast med det mesta av mitt kapital högre upp i både BTC och ETH.
Citera
2022-11-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ja jag sitter själv och för över i skrivande stund. Tyvärr sitter jag fast med det mesta av mitt kapital högre upp i både BTC och ETH.

Det är sådant som händer. Det var inte lätt att förutse att vi skulle ner till dessa nivåer igen.

Jag är som bekant nästan "all in" på bitcoin, men från lägre nivåer. Men det svider när portföljens köpkraft krymper ihop.
Citera
2022-11-10, 00:00
Avslutad
Citat:
Det är sådant som händer. Det var inte lätt att förutse att vi skulle ner till dessa nivåer igen.

Jag är som bekant nästan "all in" på bitcoin, men från lägre nivåer. Men det svider när portföljens köpkraft krymper ihop.

Speciellt i detta läget. Jag har både köpt från lägre och högre nivåer men sälja är det ju inte tal om nu, utan nu är det köpa som gäller. Passerar vi 10K så går jag in med allt jag har i investeringsbart kapital. Annars gör jag inget i nuläget.
Citera
2022-11-10, 00:54
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Sälj du så köper jag. Du har tydligen missat att jag säljer toppar och köper dippar.

Du visste alltså att det inte var köpläge på 50K? Varför sa du inte det då istället för nu, när vi alla har facit på hand?

Tesla är inte Topic.

Köpte du innan kursen dök 15%?
Senast redigerad av Ringhals3 2022-11-10 kl. 01:01.
Citera
2022-11-10, 00:59
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
BTC dippade precis under 17,5K, svårt att hitta ett bättre köpläge. (BTC har redan återhämtat sig något.)

Asså sååååååå jävla svårt var det ju inte att hitta ett bättre köpläge än 50k som du tidigare tyckte var ett köpläge eller för all det 17,5 som du tyckte var ett svårslaget köpläge igår.
Citera
2022-11-10, 01:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Asså sååååååå jävla svårt var det ju inte att hitta ett bättre köpläge än 50k som du tidigare tyckte var ett köpläge eller för all det 17,5 som du tyckte var ett svårslaget köpläge igår.

Var, var du när BTC låg på 68K i höstas och majoriteten trodde att kursen skulle fortsätta uppåt? Varför nämnde du inte detta tips då?
Citera
2022-11-10, 01:43
Medlem
Citat:
Var, var du när BTC låg på 68K i höstas och majoriteten trodde att kursen skulle fortsätta uppåt? Varför nämnde du inte detta tips då?
För hans edge är backtrading,. då har man en hit rate på 100%
Citera
2022-11-10, 02:57
Medlem
Smärtsamt är det, men smärtsamt är det alltid. Nu är vi ju på "rätt" nivåer. Detta är inte ett kanske längre, utan en direkt objektivt bra plats att ta en position, oavsett om horrisonten är kort, medel eller lång.

Sen kan det gå åt helvete ändå, men det gäller ju oavsett om du håller en aktie, bitcoin, eller svenska monopolpengar, och de som brukar lyckas bäst är de som lyckas må bra när alla andra mår dåligt.
Citera
2022-11-10, 05:12
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kbt123
För hans edge är backtrading,. då har man en hit rate på 100%

Ni hade gjort 15% om ni sålt efter mitt tips igår och sedan köpt tillbaka, istället sitter ni där och ser kurden gå från 68k till 16k och anser att det blir bättre och bättre köpläge.

"Det kan lika väl vara ett bra säljläge nu precis som det varit oavbrutet sedan toppen i år."
Citera
2022-11-10, 07:39
Medlem
Inflationen är på högsta nivån i modern tid i hela västvärlden och har varit så i snart ett år. Alla vet om det, och mycket pekar på att det inte är över än. Om det ändå fanns ett sätt att skydda sig...

Vad gör krypto, det mest robusta skyddet mot inflation, det enda betalningsmedlet i världen som är ändligt?
Faller som en sten.
Förutsättningar kommer aldrig bli bättre än vad de är, nu. Och det faller som en sten.

Varför?
För det handlade aldrig om att skydda sig mot inflation. Det handlade inte om decentraliserad valuta som bankväsendet inte rådde på. Det handlade inte om anonymitet.

Det handlade bara om att vara med i pyramidspelet och sälja vidare dyrare. Som alla som inte haft bomull mellan öronen sagt från början.
Citera
2022-11-10, 08:32
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Bitcoin kanske måste falla ner sina sedvanliga 80 procent från toppen. I så fall skulle botten ligga vid 13-14 k någonstans.
Du framstår ofta som mycket frihetlig, men i din förståelse av samhället utgår du från massa modeller som på något sätt styr människor att agera, helt utan någon hänsyn till deras vilja. Om man tar något som faktiskt är en ekonomisk lag, så som lagen om tillgång och efterfrågan, inkluderar den ju till sin natur människornas egna önskemål. Som av en tillfällighet "håller" den ju väldigt bra. Den fungerar inte bara några år under väldigt speciella omständigheter, såsom S2F, regnbågsgrafen och "ingen som har hållit Bitcoin i fyra år har någonsin förlorat pengar" först gjorde och 80% kommer att göra framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in