2018-05-30, 16:09
Medlem
Aritzos avatar
Läst 10 sidor och inget handlar om själva händelsen, mer om kulor som går genom en vägg och om man vågar gå ut efter 20 i de här områden........

Kan någon förklara va det här handlade om? Då jag hade flertal kompisar som stod vid avspärrningen efter händelsen och såg det samma timma som det hände. Väldigt nyfiken men jag har hört lite att de är de från Husby.
Citera
2018-05-30, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Läst 10 sidor och inget handlar om själva händelsen, mer om kulor som går genom en vägg och om man vågar gå ut efter 20 i de här områden........

Kan någon förklara va det här handlade om? Då jag hade flertal kompisar som stod vid avspärrningen efter händelsen och såg det samma timma som det hände. Väldigt nyfiken men jag har hört lite att de är de från Husby.

För oss som inte har kompisar som stod vid avspärrningen kan du ju berätta vad dina kompisar såg och uppfattade från platsen.
Citera
2018-05-31, 14:10
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Engelska skolan är väl mest svenska rikemansbarn?

MENA-avkommor (alt Gråhåriga ensamkommande afghaner) cirkulerar för att hitta rånoffer eller för att sälja droger.
Citera
2018-06-23, 22:58
Medlem
Agentninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo

Att tråden är så tyst är för att offren inte är några kriminella personer. Ena offret var på fel plats vid fel tillfälle och den andra var storebror till en grabb från DP - antagligen hämndaktion.
Det ryktas ol att GM har inte kommit åt lillebrorsan och då sökt upp storebrorsan (trots att denne inte har någon som helst kriminell koppling).
Senast redigerad av Agentninja 2018-06-23 kl. 23:05.
Citera
2018-08-18, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agentninja
Att tråden är så tyst är för att offren inte är några kriminella personer. Ena offret var på fel plats vid fel tillfälle och den andra var storebror till en grabb från DP - antagligen hämndaktion.
Det ryktas ol att GM har inte kommit åt lillebrorsan och då sökt upp storebrorsan (trots att denne inte har någon som helst kriminell koppling).

^ Kan bekräfta att det är precis som du skrivit.
Citera
2018-08-26, 10:55
Medlem
FreeOJs avatar
hur har det gått för bägge brottsoffer?
Citera
2018-09-01, 23:07
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miffo166
BO en dps storebror skjuten i foten samt en oskyldig

Överlevde?
Citera
2018-09-25, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Överlevde?
Båda klarade sig levande, dock hamnade den andre i koma en stund (blev tydligen träffad i huvudet)
Citera
2019-10-24, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DumpLump
Ålder på dem?
Då någon från Rinkeby blev hittad och två bröder involverade så tänker jag på Mustafa från Rinkeby som hade två bröder varav Mustafa var yngst... Är det samma människa?
Som jag förstår ser syskonskaran ut enl följande:
Musse Mustaf4 Moh4med, (f1996) fängelse
Nasir Abdin4sir Om4r Moh4med (f1994) handgranatad och skjuten i benet i Kista
Farh4n Mus3 Hass4n (f1988)
Alla tre återfinns på Lexbase samt är skrivna på samma lgh i Kista (inkl ev mamma), max 100m från platsen för trådens skottlossning och detonation...
Citera
2019-12-07, 22:57
Medlem
kaktjuvens avatar
Lades detta ner eller vad hände med utredningen?
Citera
2019-12-13, 10:47
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
vad hände
Säkerligen cold case... i brist på utredningsmöjligheter.
I övrigt ska äldsta brodern ovan, Farhan Mus3 Hass4n (31) tillslut, åtminstone mantalsskrivningstekniskt, ha flyttat hemmifrån! Från mammas lgh i Kista, där de båda yngre bröderna fortfarande står skrivna, till Rinkeby. Även om yngsta brodern, DP-Musse, IRL fortsatt bor bakom lås och bom. Enligt vissa är de äldre bröderna inte kriminella. Alla tre har dock domar på Lexbase så det kan väl sägas vara en definitionsfråga... Bra om de valt en annan väg så klart!
Citera
2022-11-09, 23:49
Medlem
Tillvägagångssättet påminner om masken som Musse sen ville döda kan det vart masken som låg bakom de här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in