Citat:
Ursprungligen postat av
Hydrangea
Blir inte riktigt klok på vissa saker. Vet vi följande:
- vem åkte till McDonalds och vem stannade?
Om detta var JJ varför anser många i tråden att JJ är huvudmördaren och MH bara medbrottsling?
- vem var den tredje tjejen som var med och förfestade?
- vem träffade JJ/MH på McDonalds?
- grannen, den måste ju känna tjejerna? Vem ger sig ut mitt i natten och kör en full brud till donken? Min granne hade inte gjort det. Misstänkt?
- vet vi säkert att dessa tjejer hade psykiska problem?
- vet vi att de sysslade med droger eller är det en snar trådsanning?
- varför dumpa en kropp i närheten av pappans tomt? Vill man inte ha den så långt borta från ens närvaro som möjligt? Känns som fylleintelligens
- om JJ red med hästen för att kolla till liket, borde inte en hästen ballat ur vid en död människa? Som en hund skulle?
- i och med att man hittade kroppen så nämndes de att de sökt på platsen 3 gånger. Visst är det svårt att hitta en kropp i naturen. Men de var ändå 2000 sökande inkl rutinerad polis.
Bör det inte rimligtvis vara placerat där i efterhand, och flyttats på. Tänker på Mats Alm. Fast då en medbrottsling.
Har så svårt att tro att tjejerna lyckats med detta själva.
Spånar på om det fanns en till hemma hos JJ redan när de kom hem från Nöjet..
Kan vara så att det är höst, o bönder kör ut mkt gödsel på åkrarna nu. Vissa passar på att tömma sina trekammarbrunnar som innehåller annan gödsel som är förbjudet än tror jag.
Och hundarna blir ju klart förvirrade då. Så de kanske trodde de var smarta att lämna liket där.
På bilden så var det en hel del sly o högt gräs, så inte så lätt att hitta.