2022-11-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jenny Yourstone, forskar om kvinnovåld:
Detta fall skiljer sig markant från annat kvinnovåld.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/fallet-ar-avvikande-liknar-manligt-dodligt-vald/
Några saker forskaren nämner som är avvikande:
- Ytterst ovanligt att kvinnor flyttar kroppen.
- Ovanligt att så unga personer och tidigare obelastade har gjort detta.
- Oftast har denna typ av kvinnliga förövare väldigt jobbig bakgrund, men det verkar dessa två inte ha.
- Fallet påminner om mäns dödliga våld mot kvinnor.
- Om kvinnor begår dödligt våld är det generellt i en nära relation där mannen är offret.

Hon nämner även att motivbilden till största del är relationsrelaterat när det gäller kvinnliga förövare. Samt att när kvinnor dödar kvinnor finns det ofta en man i bakgrunden, någon form av svartsjukedrama eller sånt.
Citera
2022-11-09, 21:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tidsmässigt så ska det nog inte vara "för tidigt" med tanke på att den här mördaren vallades 8 maj 2020 efter att mordet skett 27 mars samma år. Dock med alla "attiraljer" och uppbackning som syns i bild.

https://www.na.se/2020-05-08/bildextra-har-vallas-misstankte-mordaren-pa-vaster-en-del-i-utredningen

https://www.na.se/2020-08-19/dodade-gymnasieelev-efter-misslyckad-affar-med-bilstereo--kraver-ny-rattegang-felaktig-bevisvarderin g

Men sker det i Örebro så kanske det finns större chans att polishuset läcker på förhand

Jag har varit vid Gränsgatan 16 och det är väldigt lugnt och "diskret" där bakom så går nog att göra en vallning utan att blanda in hela stan. Stefan som du nämnde åkte ju bil med två kvinnliga poliser. Var ju också en diskret vallning.

Ja, där ser man att det kanske inte är så mycket att hoppas på då. Ett erkännande eller ett öppnande då.

Vi får väl se vad det här betyder.
Citera
2022-11-09, 21:28
Medlem
[quote=Sodastreamcoca|82353264]
Citat:
Ursprungligen postat av Eyodfresh

Vilken tid skedde vallningen?
14.00 såg jag dem utanför lägenheten, JJ gick och kollade ner i marken med poliser runt sig.
Senast redigerad av Eyodfresh 2022-11-09 kl. 21:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Om du syftar på vägen som går nedåt dvs mot Flagesjön, så är den i sämre skick. I slutet av den vägen ligger en sommarstuga (gammalt soldattorp) vägen som går upp för backen där avspärrningen var är en skogsbilväg. Finns inget hus på den vägen. Ja jag VET detta. Vill inte outa mig. Och tänker heller inte säga var kroppen hittades även att jag också vet detta med respekt för de anhöriga och markägare.
Det här gamla soldattorpet som du nämner. Vad skulle du kunna säga mer om det?. Finns det någon äldre historik i kring detta torp. Hembygdsföreningar osv brukar väl ha bra koll när det gäller en sådan fastighet. Tacksam för om du kan ge lite mer info om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Vilken tid såg du?
14.00
Citera
2022-11-09, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Det låter ju som hon blivit vallad på brottsplatsen. Då måste hon ha kollapsat under tyngden av alla bevis som tornat upp sig.
Bara tragiskt. En sån söt tjej. Man kan inte få allt här i livet.
Eller så är hon helt empatilös med psykopatiska drag, och vill till varje pris neka att hon dödade T, så hon skyller allting på MH nu och visar polisen vart hon blev ”tvingat” att gå och vad hon blev beordrat att göra av MH?
Citera
2022-11-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kan inte lämna ut det för det har varit lite för mycket "party" i hennes sociala medier har jag sett med näthat osv. Ska förvalta kännedomen väl dock.

Brukar ställa frågan lite varannan dag så där om nån kommit på vilka modeller av mobiltelefon tjejerna har. Håll utkik. Kanske tagits nån selfie i nån spegel i sociala medier osv.
Ja, ok. Jag litar på dig. Du känns trovärdig.
Vi får veta i sinom tid.
Citera
2022-11-09, 21:31
Medlem
[quote=lindblomsgrön|82353339]
Citat:
Ursprungligen postat av Sodastreamcoca
Har Putte 322 skrivit så???? eller har du ändrat på det

Vet inte vad som händer, ser ut som jag citerar mina egna inlägg, fast jag har inte skrivit "när skedde vallningen"
Citera
2022-11-09, 21:31
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men om hon nekar?
Kanske JJ menar att hon sett Tove runda hörnet, och hon ska visa hur långt hon såg att Tove gått?

Och det påminner mig också om hur Tovas mördare Billy fick visa hur han satt i köket och såg hur Tova hoppade in i en mörkgrön bil, vilket ju visade sig att det inte gick. Man kunde hlet enkelt inte se till vägen som han hade påstått i förhör (kan minnas fel där kanske, kanske det bara var polisen som rekontruerade?? hm).
Om hon nekar, som du säger, vad säger hon då? "Nej, det var inte jag." (Vem var det då?) Eller glömmer hon bort sig när hon får höra vad som observerats och korrigerar?
Det var som sagt en vild gissning, att polisen på plats skulle se hennes reaktion då hon konfronteras med fakta, allt för att få henne att försäga sig.
Citera
2022-11-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, där ser man att det kanske inte är så mycket att hoppas på då. Ett erkännande eller ett öppnande då.

Vi får väl se vad det här betyder.

Stämmer detta så har de väl plockat ut henne för att ruska om henne lite och då jag misstänker det kan bli lite millimeterpussel vad gäller själva mordbevisen så vallar de väl henne för att se om det hon berättat funkar i realiteten. Tar tid på nån promenad och sånt. Kan ju vara relaterat till cykeln. Sen får de fortsätta och pussla och jämföra och kartlägga. Lite som det blev med Palmemordet. En kom från höger då och då och en gick där och där och till slut så blev det nån form av "slutledning" av det hela. Dålig jämförelse men ändå.
Citera
2022-11-09, 21:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Några saker forskaren nämner som är avvikande:
- Ytterst ovanligt att kvinnor flyttar kroppen.
- Ovanligt att så unga personer och tidigare obelastade har gjort detta.
- Oftast har denna typ av kvinnliga förövare väldigt jobbig bakgrund, men det verkar dessa två inte ha.
- Fallet påminner om mäns dödliga våld mot kvinnor.
- Om kvinnor begår dödligt våld är det generellt i en nära relation där mannen är offret.

Hon nämner även att motivbilden till största del är relationsrelaterat när det gäller kvinnliga förövare. Samt att när kvinnor dödar kvinnor finns det ofta en man i bakgrunden, någon form av svartsjukedrama eller sånt.
Jag tänkte på Ms advokat när jag hörde det. Han ville inte uttala sig för "Det här liknar inget annat". Där hade han helt klart forskarens stöd.
Citera
2022-11-09, 21:39
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Eller så är hon helt empatilös med psykopatiska drag, och vill till varje pris neka att hon dödade T, så hon skyller allting på MH nu och visar polisen vart hon blev ”tvingat” att gå och vad hon blev beordrat att göra av MH?

Ja alternativt är att hon säger "så här gjorde MH, det sa hon till mig, jag själv är heeelt oskyldig. Allt är MH's fel, stackars mig buhuuu, jag kan gärna visa er hur hon gjorde"
Troligtvis är hon så korkad och tror att säga detta först visa sin version så kan inte polisen bevisa något annat.

Jag tycker det mesta som kommit fram visar att JJ är otroligt korkad/barnslig/stresskänslig.

Jag tror hon talar ut först, i ett försök att förekomma bevisen och MH"s version. Som om hon är smartast av dom alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in