2022-10-28, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Ta de lugnt bara 2 månader på en 3a är en semester typ bara du inte hamnar på typ Tillberga .

Skulle rekommendera sörbyn I Norrland på en bondgård med långa promenadslingor ner till havet så är de sommar är de som att hänga med polarna utan brudar och bärs .

Kriminalvården och frivården är helt inkompetenta när de gäller att höra av sig och normalförandet är att du får ett REK på posten om var du ska ställa in dig inom 60 dagar brukar aldrig ta längre än 3-4 månader men de med platsbrist gör så de blir problem .

Då du inte är superkriminell och de var en skitgrej är du inte prioriterad att få ställa in dig på anstalt men du kan trots allt knalla in på valfri anstalt då dom måste ta emot dig då domen vunnit laga kraft så ja vet att väntan är värre än straffet .

När du väl fått placering . Åk till närmaste öppna anstalt och hoppas på o få va kvar men ring den först o kolla om de har plats så de inte är överfullt bara då kan du få transport till häkte i väntan på placering alt anstalt med högre klassning tills de hittar en plats . Men med platsbrist lär de bli svårt oavsett

Nu har avslaget på överklagan kommit - Och som ett brev på posten, brevet från placeringsenheten där de vill att jag skall inkomma med förslag på placeringsplats.

Så nu behöver jag forska i klass 3or... Kolmården hade varit bäst, men den skall läggas ned nästa år och finns inte en chans att jag kommer få en plats någonstans innan dess, överfullt överallt.

Så, mottager gärna tips på bra Klass 3or mellan Uppsala och....Jönköping typ.
Citera
2022-10-28, 15:33
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Nu har avslaget på överklagan kommit - Och som ett brev på posten, brevet från placeringsenheten där de vill att jag skall inkomma med förslag på placeringsplats.

Så nu behöver jag forska i klass 3or... Kolmården hade varit bäst, men den skall läggas ned nästa år och finns inte en chans att jag kommer få en plats någonstans innan dess, överfullt överallt.

Rekommenderar Täby .

De viktiga är inte var du hamnar utan med vilka . Även om de är ett kort straff vill du intr va omgiven av idioter.
Citera
2022-10-28, 16:35
Medlem
Citat:
Rekommenderar Täby .

De viktiga är inte var du hamnar utan med vilka . Även om de är ett kort straff vill du intr va omgiven av idioter.

Nej precis. Vad för typer hamnar / sitter i regel i Täby?

Hur ser det ut med besök förresten, hinns det ens med på så kort tid? Rör sig bara om ca....5 veckor.
Citera
2022-10-29, 11:22
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:

Hur ser det ut med besök förresten, hinns det ens med på så kort tid? Rör sig bara om ca....5 veckor.

Utsluss för de mesta så allt från mördare till snatteri . Det är en liten öppen anstalt med 6 platser och självförvaltning ( laga mat ) inga plitar som springer ... öppnar upp kl 07 och stänger 22 så det är verkligen som ett kollo typ .

Och besök ... tar en vecka o få de godkänt ungefär likaså för samtal . Besöken är 3-4 timmar så om de hälsar på en gång är de värt men varje helg kan bli lite jobbigt om de åker långt
Senast redigerad av TattooedFucker 2022-10-29 kl. 11:25.
Citera
2022-10-29, 18:05
Medlem
Citat:
Utsluss för de mesta så allt från mördare till snatteri . Det är en liten öppen anstalt med 6 platser och självförvaltning ( laga mat ) inga plitar som springer ... öppnar upp kl 07 och stänger 22 så det är verkligen som ett kollo typ .

Och besök ... tar en vecka o få de godkänt ungefär likaså för samtal . Besöken är 3-4 timmar så om de hälsar på en gång är de värt men varje helg kan bli lite jobbigt om de åker långt

Tack för tips.

Täby låter rimligt.
Citera
2022-10-29, 20:15
Bannlyst
Felpost
Senast redigerad av Seasick-Steve 2022-10-29 kl. 20:18.
Citera
2022-10-29, 20:19
Bannlyst
Citat:

Sitter man bara 5 veckor på 2 månader?
Citera
2022-10-29, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasick-Steve
Sitter man bara 5 veckor på 2 månader?

Ja., typ.
Citera
2022-10-29, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Krister
8ish månader på D-huset

Efter väckning med nervöst GODMORGON! av vakten så är den första jag träffar på grannen som försökt få kontakt kvällen innan. "Tjena Mr-Krister! Jag trodde du tagit livet av dig så tyst som du va igår" Sen går han och resten av avdelningen tillsammans med tvillingavdelning i grannhuset till arbete. Jag saknar arbetsbyxor och får snällt stanna kvar på avdelningen ett par veckor(utom torsdagar)

Det är rätt ensamt på avd under arbetstimmarna men jag dricker kaffe, småpratar med Städaren och tittar på tv fram tills den dagliga promenaden. Promenaden är liten, volleybollplan, motionsspår och några bänkar typ. Till skillnad från helgpromenaden då som är som en park + fotbollsplan och pool(komplett med död kråka i) I alla fall... Grabbarna från våra två tvillingsavdelningar ställer upp sig på rad och jag får hälsa på dom flesta jag inte redan träffat.

Allt lugnt så här långt förutom ett mindre tjafs med tidigare nämnd granne. En knivmördare och gangster som har suttit sina år så att säga. Det hela var mitt fel då jag betedde mig som en snorunge och körde nå tramsig line i stil med "vet du inte vem fan jag är" rätt så omotiverat. Blev inskickad på rummet av en vänligt sinnad kille och uppläxad om att avhålla mig från offentligt drama då det kan bli p-50(inlåsning i cell för hela avdelningen) av det. Grannens reaktion som jag hörde från cellen var "Jag skrattar åt honom." Fair enough och läxa lärd...

Dagen efter är allt åter lugnt och jag får upplysningar om att vi sköter städning av toaletter själva och att det är min vecka(var 8e ca.) Det känns lite annorlunda att städa "offentliga" toaletter men inget problem. Pratar lite med Timmie och Jens, ett par grabbar som frågar om jag är pundare "Näeee...." svarar jag med ett leende och tänker att det är en definationsfråga. Dom förklarar att det är väldigt svårt att få in droger på avdelningen men visar upp en fryspåse med större mängd Kola och erbjuder mig att smaka. Jag avböjer då jag får en stark olustig känsla av att den där påsen kommer leda till döden för någon, och det får då gärna får va någon annan än mig... Senare får jag höra att påsen försvunnit och ja, Brr.

På en torsdag säger personalen åt mig att jag ska följa med resten av avdelningen på morgonen och det är då för att en dag i veckan är det två timmar "fritidsaktiviteter". Spela innefotboll, titta på film, låna böcker och sånt. Dom här två timmarna är dom enda som känns lite som ett sommarkollo med en touch av ond bråd död.

Nu är det dags för storstädning av avdelningen och jag blir tillfrågad om jag ska va med. Det ska jag såklart och det var nog rätt val med tanke på vad som sker näst. Timmie och Jens letar upp mig i köket och frågar om jag vill se någon få riiiktigt mycket stryk. Jag tackar nej då det inte är min grej och frågar vem det gäller "Den nya killen. Han vägrar va med på storstädningen" Att jag inte vill se accepteras med en axelryckning och "Bara du inte golar så" Jag drar mig tillbaka till cellen och efter en stund hör jag dunsar från några celler bort och även kvävda skrik, som om nån stoppat en socka i munnen på pojken. Detta pågår i ett par minuter tills killen som läxade upp mig tidigare hörs säga "Det räcker nu, det räcker!"
Efter det händer ingenting, offret stannar kvar i sin cell och får efterföljande dagar stryk igen och igen tills personalen till sist tar honom från avdelningen. Efter nån dag skickas Timmie & Jens till ISOl men kommer tillbaka ett par veckor senare.

Nu är det dags att börja arbeta. Först samlas båda avd i ett litet rum, vissa går runt och skakar hand med alla, andra håller om varandra eller till och med småpussas i ett fall. Ingen bryr sig för fem öre, vilket kanske beror på vilka "paret" är. Jag vet inte. Jag blev lite svartsjuk en morgon och ville se vad som hände om jag gav den ena av paret en alldeles för lång kram när han kom för att skaka hand. Det enda som hände va att han tittade konstigt på mig och frågade "Mår du bra Mr-Krister?"
I alla fall så går vi efter räkning tillsammans ner i kulverterna till arbetsplatsen där vi får skruva i långa skruvar i långa plaströr. Det finns ett mindre "kök" här med kaffemaskin och bord för att spela schack. Man får olika ersättning beroende på hur mycket man jobbar.
Efter jobbet går vi igenom larmbåge i kulverten, piper det så drar vakterna en scanner för hand över ens kropp.(Råkar komma igenom båda stationerna med en skruv i upprullat byxben en gång) Jobbar på i någon månad tills det är "Gjort" och jag börjar arbetsvägra istället. Även om det blev ifrågasatt och rapporterat varje morgon av vakterna så kändes det bra.

Åter till avdelningen så stannade jag inne en dag för att laga mat under en promenad, träffade på Städaren i köket och nån enstaka till. Spänd stämning. Efter promenaden så öppnar Grannen min celldörr och säger "kom hit med en gång!" typ vad fan menar du frågar jag men han bara vinkar mig till sig och går ut. Blir lite förvånad men ändå inte när jag ser hela avdelningen sitta och stå uppradade vid tvsofforna och titta suspekt på mig.

AVD- Var har du varit under promenaden?
Jag- Inte för att ni har med det att göra men här
AVD- Okej. Alltså... Det har hänt en grej...
Afrika- Är det du som har pissat i min säng???
Jag- nej jag har inte pissat i din säng...

Jag går därefter in i min cell för att klura på exakt vad fan som precis hände när Tobbe, en kille som åkte in nån vecka efter mig, kommer in i cellen i sällskap med Afrika och börjar så smått förhöra mig.

Tobbe-Vilka mer såg du på avdelningen?
Jag- Jag vet inte
Afrika- kom igen nu det här är viktigt
Jag- Men fan jag skiter väl i om nån pissar i din säng! *höjer rösten*
Afrika- *slår ett slag vid ögat på mig*
Jag- Jag pissade inte i din säng...
Afrika- Ne, men du höjde rösten...

Dom båda går ut och strax kommer flera vakter inspringandes i min cell och frågar vad som hänt. "Ingenting" svarar jag med mitt blåa öga och dom ber mig klä av mig och snurra runt. Nöjda med att jag är stabil och välmående så lämnar dom mig sedan och inget mer händer förrän dagen efter då Afrika står utanför min cell och säger "Mr-Kristers mammma är hora!" Jag blir lite irriterad men knyter näven i fickan för det finns inte mycket annat att göra. Nästa dag, samma sak "Kristers mamma är hora" och samma svar från mig, ingenting.

Det här går ju emot allt vad man kan tro sig veta om fängelse, att om du bara tar sånt "då jävlar" typ. Men ingen upptrappning skedde, inget drama uppstod öht. Allt bara rullade på tills jag själv någon månad senare gjorde bort mig genom att smälla till en kille i köket rätt så oprovocerat pga uttråkning, trots och frustration... Jag fick mer stryk än jag gav och blev därfefter skickad till Hård ISOL

5% av allt som hände under min tid D-huset, men får räcka så för idag.
Härliga roman-drömmar/fantasier.
Du har aldrig suttit på Kumla
Citera
2022-10-30, 06:58
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Härliga roman-drömmar/fantasier.
Du har aldrig suttit på Kumla

Varför tror du det om jag får fråga?
Citera
2022-10-30, 11:48
Medlem
Mr-Kristers avatar
Har ritat av D-husets översta våning som jag minns den. Antalet celler(15 ca) och placeringar på dessa stämmer inte helt men i övrigt är det tillräckligt nära för att i alla fall visa att jag varit där för någon annan som varit det.

https://ibb.co/fGX02Nw
Citera
2022-10-30, 18:02
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:

Tillberga utanför Västerås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in