2022-11-09, 16:56
Medlem
Han kommer åka in på livstid och ha noll chans att få sitt straff tidsbestämt pga att det rör sig om terrorbrott. Tveklöst en djupt störd människa men inte tillräckligt för att kunna undvika fängelsestraff. Självmordet kommer ske tämligen snart, eftersom han själv börjar inse detta.
Citera
2022-11-09, 16:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Meed Lööf har ju inte varit extra hotad pga Theodor. De fångade honom omgående. Det var så de fick reda på att Lööf var ett potentiellt offer. Det var väl först några dagar senare?

Det är det jag inte förstår, hur man kan vara ett brottsoffer i efterhand.

Om nån säger "förra året var jag så arg på dig att jag funderade på att mörda dig", blir jag ett brottsoffer då?

Bra fråga. Klart är i alla fall att du förmodligen blir rätt skärrad om du inser att du stod på en dödslista och var nära att dödas. En sån grej kan säkert orsaka rejäla men för även den mest hårdhudade.
Citera
2022-11-09, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Meed Lööf har ju inte varit extra hotad pga Theodor. De fångade honom omgående. Det var så de fick reda på att Lööf var ett potentiellt offer. Det var väl först några dagar senare?

Det är det jag inte förstår, hur man kan vara ett brottsoffer i efterhand.

Om nån säger "förra året var jag så arg på dig att jag funderade på att mörda dig", blir jag ett brottsoffer då?

Hur kan detta vara så svårt att begripa? Förberedelse till mord är olagligt. I en sådan rättegång finns en målsägande. Man behöver lyckligtvis inte bli mördad för att vara ett brottsoffer.
Citera
2022-11-09, 17:03
Medlem
I en rättvis värld så hade man tvångsrakat honom innan rättegång.
Citera
2022-11-09, 17:04
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Skitsnack, jag gick i samma skola som honom. Normal uppväxt men hamnade snett med nazisterna

Han umgicks med nasserasse i skolan och höll bara med - så hans bana började redan då.
Citera
2022-11-09, 17:08
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Intressant, men måste schizofreni nödvändigtvis medföra tankar på att skada andra? Paranoia och vanföreställningar absolut, men finns tankar om våldshandlingar typiskt med i bilden?

Jag tror också att han tar sitt liv vid första möjliga tillfälle.

Jag vet inte hur vanligt det är med tankar om våldshandlingar. Statistiska Centralbyrån? Ni har ett uppdrag. Kanske samma procentenhet bland psykiskt sjuka som för den allmänna befolkningen? Men jag har inte den blekaste aning. I USA hade han blivit fastspänd i en stol om inte psykofarmakan hjälper. Det var en som dog så, av en propp.

Personligen så har jag mentalt våldsamma tendenser. Sist jag hade en långvarig psykos (var omedicinerad och isolerad) typ 2011 så tänkte jag konstant på hur jag dödade allt och alla, främst med mina mentala klor men också på mer kreativa sätt som att bita huvudet av folk och slita ryggraden ur dem. Det våldsammadste jag gjorde fysiskt var att gå bärsärkargång på min lägenhet med ett samurajsvärd och sparka sönder en lampa efter att jag blivit tvångsintagen. Men jag var verbalt extremt våldsam första tiden vid inläggningen. När psykiatrikern frågade hur jag mådde sa jag att jag kände för att döda henne med en yxa. Sa till en medpatient också att jag ville döda honom. Sorry Tim, sorry den blonda psykiatrikern. Gav vid någon tidpunkt vid inläggningen upp mina gamla mentala tekniker och bestämde mig för att visualisera saker som en fullmåne och min döda katt. Kanske var det psykofarmakan de injicerade i min höft ståendes som hjälpte, kanske var det traumat att bli inspärrad. Har tagit mig typ 10år att någorlunda återhämta mig från inspärrningen och anpassa mig till psykofarmakans verkningar.

Jag vet inte, men jag tror att våldstankar bland schizofrena inte är normen direkt. Som sagt, ett uppdrag för Statistiska Centralbyrån!
Citera
2022-11-09, 17:09
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Frågan är om det inte är fejkat för att på så sätt slippa fängelse och istället hamna på lyxpensionatet rättspsyk. Låter helt överdrivet det där med spöke och sagogrejen. Låter inte som att någon som är så borta kan planera ett mord i en annan stad på det sättet. Men jag kanske har fel.

Jag får inte ihop hans planerade hämnddåd med att han skulle vara så borta i skallen, och att hans i så fall psykotiska tillstånd hade fått honom att begå ett sånt dåd. Hade han istället typ klätt ut sig till ett spöka och huggit ner någon på stan så hade jag kunnat köpa det, men det här känns mer som en hämndaktion.
Jag tror inte något är fejkat. Han blev förtidspensionerad 2019 så han måste ju ha bedömts vara ordentligt dålig. Enligt förhöret har han mått sämre och sämre efter det. Från aktbil. 59 s. 108:
Theodor uppger att han har gjort vissa arbetsförsök, mellan aktivitetsersättningar, men han klarar inte av det vuxna samspelet. Samhället kom fram till att han inte stod till arbetsmarknadens förfogande 2019 och har sedan dess fått det som tidigare kallades förtidspension.

Theodor har sedan förtidspensionen mått sämre och sämre men samtidigt mer välsignat och det har lett honom fram till detta där han är ett vrak och en sagopojke.
Citera
2022-11-09, 17:12
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
TÄNK VAD BRA om det här landet kunde sluta ta hit hundratusentals människor som försämrar måendet för många svenskar, och istället lägga pengarna på att hjälpa alla som har psykisk ohälsa i Sverige?
Vi behöver inte fler ekonomiska migranter från tredjevärlden som inte tillför något, vi behöver ta hand om alla i det här landet som mår psykiskt dåligt.

Det är en grupp som förpassats och negligerats, och då kan det bli som det har blivit. Oavsett om han var psykotisk eller inte så kan jag garantera att han inte begått det här dådet och förstört sitt liv om han hade fått rätt hjälp från början. Då kunde han lagt sin energi på annat. Skäms Sverige.

Över 1000 svenskar begår självmord varje år.

Kunde inte denna kuf också bara ha hängt sig?
Citera
2022-11-09, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag tror inte något är fejkat. Han blev förtidspensionerad 2019 så han måste ju ha bedömts vara ordentligt dålig. Enligt förhöret har han mått sämre och sämre efter det. Från aktbil. 59 s. 108:
Theodor uppger att han har gjort vissa arbetsförsök, mellan aktivitetsersättningar, men han klarar inte av det vuxna samspelet. Samhället kom fram till att han inte stod till arbetsmarknadens förfogande 2019 och har sedan dess fått det som tidigare kallades förtidspension.

Theodor har sedan förtidspensionen mått sämre och sämre men samtidigt mer välsignat och det har lett honom fram till detta där han är ett vrak och en sagopojke.

Ja alltså.

Jag är helt övertygad om att han mått piss och att han lidit av svår psykiskt ohälsa. Det är väldigt många som gör det idag, och det går ner i åldrarna. I Sverige har vi inte tagit han dom vår egna befolkning. Vi har istället strött pengar över migration från tredjevärlden. Och då blir det så här. Massvis med människor som inte får hjälp på rätt sätt. Resurser som saknas osv.

Han har mått skit förmodligen. Kanske är det som du säger att problemen utvecklats och att han nu också har psykossjukdom.
Citera
2022-11-09, 17:18
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ja alltså.

Jag är helt övertygad om att han mått piss och att han lidit av svår psykiskt ohälsa. Det är väldigt många som gör det idag, och det går ner i åldrarna. I Sverige har vi inte tagit han dom vår egna befolkning. Vi har istället strött pengar över migration från tredjevärlden. Och då blir det så här. Massvis med människor som inte får hjälp på rätt sätt. Resurser som saknas osv.

Han har mått skit förmodligen. Kanske är det som du säger att problemen utvecklats och att han nu också har psykossjukdom.
Drogerna har säkert spelat in och förvärrat hans tillstånd. Han rökte cannabis dagarna före dådet.
Citera
2022-11-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Kunde inte denna kuf också bara ha hängt sig?

Det är tusentals svenskar som hängt sig de senaste åren. Jag tycker inte de ska behöva göra det. Deras föräldrar och förfäder har byggt upp vårt land. De ska få rätt vård och inte behöva förstöra sina liv. Men de pengar som var ämnade svenska folket har stötts över lyxmigranter från andra delar av världen. Både genom enorma biståndsbelopp och att vi tagit hit massa människor vars enda syfte är att få bosätta sig i den förmögna delen av Europa. Den förmögna delen av Europa, alltså VI, kommer dock inte att förbli förmögna så länge till utan allt raserar.

Engström borde fått hjälp för länge sedan. Men han har negligerats och det har inte lagts tillräckligt med resurser för att hjälpa honom. Det här problemet har bara börjat. Den psykiska ohälsan går ner i åldrarna. Idag går förskole och lågstadiebarn runt med ångest och måste få hjälp av BUP. BUP är så efterfrågade idag att köerna är enorma. Det vi ser idag är bara början på helvetet.
Citera
2022-11-09, 17:22
Bannlyst
Vidrigt att höra henne i rätten idag, tycker synd om sin dotter för hon fick höra att nån vill döda mamma Annie.
Jag tycker inte att några barn ska behöva höra det sa Annie Lööf.
Fråga vad 9-åriga Luna i Skellefteå fick uppleva från en Neger som Annie Lööf och hennes gelikar släppt in i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in