2022-11-09, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Vad lämnar du öppet, fiska gäddorna lika nu, sätt sen dit dem, gäddorna är körda, varför krävs det en bisarr Freakshow?
Du ser väl här i tråden, folk längtar till nästa gädda, inte är det i omtanke för ev offer, nej det är för att njuta av en ny uthängning.
Folk längtar till nästa gädda för de vill alla dessa parasiter ska bort, ska förhindras begå fler övergrepp så klart? Vad tror du?
Citera
2022-11-09, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Läs gen8m tråden istället för att bara trolla
Har gjort och du verkar fabulera fritt i stort sätt hela tiden, refererar till källor och "alla" och "andra" utan länkar som en fjortis.
Citera
2022-11-09, 13:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du värnar inte barnen.

Ditt lagförslag handlar om avdramatisera domar gällande övergrepp mot barn genom ge sken av "samtycke".
Du kan inte slingra dig undan det.

För den som döms för "sexuellt utnyttjande" handlar det om att barnet inte tvingats - eftersom tvång innebär att domen blir våldtäkt.
Barn kan inte samtycka - de kan utnyttjas av äldre.
Jag råkar bara ha en annan uppfattning om hur lagen ska se ut kring det hela. Men det är ju kul att du är enväldig domare över exakt hur man ska tycka att lagen ska se ut för att räknas som en som värnar om barn.

Säg mig, vad skulle du tycka vore rimliga min och maxstraff för våldtäkt mot barn och sexuellt utnyttjande av barn gällande dagens definition av dessa brott?
Citera
2022-11-09, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Har gjort och du verkar fabulera fritt i stort sätt hela tiden, refererar till källor och "alla" och "andra" utan länkar som en fjortis.
Oj vad du tar i
Citera
2022-11-09, 13:35
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Nej, det är inte förmildrande att våldta och utnyttja barn för att du är kåt.
Nej inte om man kåtat upp sig själv, nu är det Dumpen som gjort det.

Kristet, du ska inte inleda i frestelse.
Lag, du ska inte leda någon till brottslig handling.
Citera
2022-11-09, 13:37
Medlem
Frågar igen…är det någon som har namn på kalsonggäddan så tar jag gärna emot det via pm. Tack på förhand 🙏👍
Citera
2022-11-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpinellaw
Ok, ja den ställer jag mig tveksam om det verkligen är nödvändigt. Jag ät lite ambivalent dock för hade själv velat veta vad det är för idioter som man vill skydda sina barn ifrån.
Men är emot denna pöbelmentalitet som råder i samhället i stort.
Jag är inte ambivalent, starkt mot. Men förstår hur du tänker.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Är du dum, mycket ovanligt att allt läker, tänker då på oskyddade personer utanför bilen. I vilket fall som helst, ren våldtäkt kan ge skador, den våldtäkt som avse underåriga behöver inte inbära fysiskt våld, nu kan det i en del fall ingå just våld ändå.
Du får visa mig statistik på hur många som får dras med livslånga skador --- det kommer du såklart inte klara - utan det är väl som vanligt att du "känner dig" fram.

Citat:
Om jag som underåring fått välja mellan att ha sex med en överåring och med att bli påkörd, vet jag definitivt vad jag skulle valt.
Självklart - för du vill jag ha grönt kort för att komma åt barn. Ingen är förvånad över att du okunnigt hasplar ur dig sådan lösa antaganden.

Citat:
Vad är det som säger ett fyllo bara kör på gatan?
En bil ser man komma oavsett ... den kan inte ligga smygköra på folk år ut och år in.
Pedofiler/hebefiler nästlar sig däremot in bland barnen och förstör liv.

De perversa förövarna gör det dessutom medvetet - helt utan hänsyn till annat än sin egen vilja att skada.
Citera
Medlem
Citat:
Tvärtom.
Skapa sökbara register, tvinga pedofiler och hebefiler att registrera sig och neka dem att bosätta sig nära skolor och andra områden där barn vistas.
USA tänker rätt där.
Kör hårt! Bara att bearbeta våra politiker! Men varför förnedra!!!
Citera
2022-11-09, 13:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag råkar bara ha en annan uppfattning om hur lagen ska se ut kring det hela. Men det är ju kul att du är enväldig domare över exakt hur man ska tycka att lagen ska se ut för att räknas som en som värnar om barn.

Säg mig, vad skulle du tycka vore rimliga min och maxstraff för våldtäkt mot barn och sexuellt utnyttjande av barn gällande dagens definition av dessa brott?

Nej, du råkar bara ha en uppfattning att lagen skall ändras så den avdramatiserar och normaliserar övergrepp mot barn genom att lägga in ett "samtyckes" rekvisit.
Citera
2022-11-09, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Oj vad du tar i
Nej då, helt ansträngningslöst.

Vad har du mot Dumpen på riktigt? Verkar minde sunt att sitta och eka innehållslöst här hela tiden.
Citera
2022-11-09, 13:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Nej inte om man kåtat upp sig själv, nu är det Dumpen som gjort det.

Kristet, du ska inte inleda i frestelse.
Lag, du ska inte leda någon till brottslig handling.
Det spelar ingen roll. Kåthet är aldrig en förmildrande omständighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in