Citat:
Ursprungligen postat av
slut-kant
Genom att Rickard Finndahl och hans grupp har hittat Tove så har de redan visat att de är på god väg att straffa de skyldiga. Allmänheten har ställt upp i tusentals för att visa att ingen dödar en smålänning ostraffat.
I denna långa tråd finns mycket information som verkar ha minimerats. Jag har inte kollat allt men jag ska försöka sammanfatta förloppet från det jag har läst. Mycket i tråden är desinformation, men om man läser på och mellan raderna får jag fram följande:
- Tove bråkar med JJ på Nöjet om något drogrelaterat.(skäligen troligt)
- Tove är hos JJ, ringer och säger att hon är på väg hem.(sannolikt).
- MH är vittne till ett brott.(sannolikt)
- Strax före kl 4:00 kör JJ till IL.(sannolikt)
- IL och JJ kör till stan och tar ut Tove via Lärkgatan.(skäligen troligt)
- IL och JJ kör Tove till ILs gård.(skäligen troligt)
- Vid 5:45 kör IL och JJ mot stan för att städa lägenheten.(sannolikt)
- JJ och IL använder bl.a. klorin för att städa badrummet mycket noggrant, tidigt söndag morgon.(skäligen troligt)
- Soluppgång cirka kl 7:30
- Under söndagen råder radiotystnad. JJ (och kanske IL) möter MH i Illharjen för att bestämma vad som eventuellt ska sägas till polisen.(skäligen troligt)
- JJ rekar dumpningsplatser genom att rida omkring.(sannolikt)
- Tove dumpas av IL och JJ i skogen söndag kväll.(skäligen troligt)
.
Observera att mina slutsatser kommer från de inlägg som är skrivna i denna tråden, men en del inlägg har större tyngd då de verkar ha kommit från person(er) som visste var Tove låg.
Hela dådet skylls på JJs drogrelaterade problem.
Det påstås också att ett helvete möter de ¨dömda¨ när de kommer ut, och detta skulle vara ILs motivation för att hjälpa till att städa bort kroppen. Om IL verkligen trodde på JJs offermentalitet, är oklart.
Att IL hittills lyckats flyga under polisens radar kan bero på att han förmodligen stridit i olika krig för Israel under tre års tid och då borde ha en gedigen militärkunskap som han kunde använda för att undvika upptäckt. Det kan tyckas att IL med sin akademiska, militära och kemitekniska bakgrund borde ha överlistat Rickard Finndahl och hans team, men så är förmodligen inte fallet. De metoder som använts skulle förmodligen fungerat perfekt i Israel men Småland är inte Israel, därför fann man Tove.
.
Vi sörjer att Toves liv blev så kort, och hoppas att Rickard Finndahl & Co skrämmer alla framtida gökar som tror att de kan komma undan.
Jag håller inte med dig i dina slutsatser av det som framkommit i tråden.
T ex har åklagaren sagt att man inte har misstanke om att någon annan är iblandad.
Aftonbladet: "
I nuläget misstänker åklagaren inte att fler personer är inblandade i ärendet."
Det finns väl inget i tråden som styrker att JJ:s pappa skulle vara inblandad i mordet på något sätt. Hans härkomst, utblidning eller ev militära bakgrund innebär inte per automatik ett indicium/bevis på en koppling på något sätt?
Inte heller tycker jag att det finns belägg i tråden för att Tove skulle ha med droger att göra? Det som ryktats i tråden det är JJ:s koppling till sådana kretsar, men det innebär inte heller något bevis för att bråket/konflikten skulle på något med droger att göra?
Tvärtom, det har inte framkommit i tråden (såvitt jag vet) något om vad konflikten handlat om. Intervjuer med tjejer som känner JJ och MH, hintar om "fjortis"konflikt. Inget man skulle döda någon för, menar dom.