2022-11-08, 22:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart

1. BNB används som gas på Binance smart chain (BSC). Och för att låsa på deras börs om man vill ha lägre trading fees.
Ok, bra det.
Då gäller det bara att folk vill använda BSC, för annars spelar det ju ingen roll att den används som gas. Det kanske folk vill, jag vet inte.
Att låsa på deras börs för lägre fees är inget värt om man tror att man kan förlora mer på att token tappar i värde. Precis det som hänt CEL och FTT. Men varken CEL eller FTT var ju även för gas på någon kedja, men räcker det för BNB? Jag vet inte, jag kan inte BNB och tokenomics bakom.

Citat:
2. "kan dem tuffa vidare om den rasar i värde (BNB)?"
Ja varför inte?? Problemet här var inte att FTT rasade i värde, såsom alla gör i bear market delen av cykeln. Det handlade om att Alameda hade använt det som säkerhet att låna USD mot som de spelade bort på dåliga investeringar/bett. Och sjönk värdet.... margin call.... ingen likviditet..... gigantiskt svart hål ekonomiskt... FTX moderbolag nånting...

Vad jag vet har inte Binance ett syterbolag som belånat sig på USD med BNB etc. Alltså kan BNB's värde gå upp/ner hur den vill.
Frågan var om Binance också använd BNB i hävstång, precis som CEL och FTT.
Förhoppningsvis inte, men ingen vet för dom är inte mer transparenta än någon annan här (på tal om att REGLERINGAR MÅSTE TILL!!)

Citat:
3.
...
Enda skillnaden här med FTT är väl om Binance är snäll och går in och "täcker" upp det ryktade stora svarta hålet FTX har. Då kan ju folk ta ut sina tillgångar, och FTX lär väl integreras i Binance. (FTT token försvinna. Alameda försvinna)
Om inte... ja du.. då lär nog FTX gå samma öde med advokater och konkurs som Celsius.
Agreed

Citat:
Du måste alltså förstå vad det var som gjorde att Alameda/FTX gjorde bort sig. Man kan inte sitta och skylla på att varje bearmarket kommer få alla börser att konka.
Tror inte jag gjorde det heller...
Citera
2022-11-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Vad yrar du om? Binance tryckte precis in 500 miljoner $ i twitter och la ett bud på FTX, hur skulle dom vara insolvent?

Så länge förtroendet för Binance finns kvar så fungerar det. Såvitt jag vet är det bara FTX som har råkat ut för en regelrätt rusning hittills.

FTX slängde väl för övrigt också upp 500 miljoner dollar för bara några dagar sedan, eller åtminstone låtsades de göra så när de skulle köpa upp alla FTT från Binance.

Eftersom dessa börser verkar i en fiatvärld är det mycket fejk och dimridåer och krediter från fiatbanker som förvirrar bilden, så länge kunderna har kvar förtroendet och inte plockar ut sina bitcoin en masse. Om börsen har lekt runt med bitcoinen så får den stå med rumpan bar om det blir en rusning, och det finns ingen fiatbank i världen som kan rädda den.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-11-08 kl. 22:23.
Citera
2022-11-08, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ok, bra det.
Då gäller det bara att folk vill använda BSC, för annars spelar det ju ingen roll att den används som gas. Det kanske folk vill, jag vet inte.
Att låsa på deras börs för lägre fees är inget värt om man tror att man kan förlora mer på att token tappar i värde. Precis det som hänt CEL och FTT. Men varken CEL eller FTT var ju även för gas på någon kedja, men räcker det för BNB? Jag vet inte, jag kan inte BNB och tokenomics bakom.

Frågan var om Binance också använd BNB i hävstång, precis som CEL och FTT.
Förhoppningsvis inte, men ingen vet för dom är inte mer transparenta än någon annan här (på tal om att REGLERINGAR MÅSTE TILL!!)

Agreed

Tror inte jag gjorde det heller...

Det som borde klassas som "100% säkert" är där du får en audit på tillgångarna... dvs:

Coinbase (publik företag, går att läsa om i kvartalsrapporten)
Kraken (Merkel: https://twitter.com/krakenfx/status/1589682746674544640)
snart Binance (Merkel: https://twitter.com/cz_binance/status/1590055819416330240)
Citera
2022-11-08, 23:14
Medlem
Eastwings avatar
Ser inte bra ut för FTX. Har följt agenda free TV https://www.youtube.com/watch?v=A9KLv1zt6UI
Citera
2022-11-08, 23:14
Medlem
Leastons avatar
Binance bekräftar att dom inte använt BNB som kollateral. Sunt, givet att det stämmer.
Citera
2022-11-08, 23:18
Medlem
Citat:
Det som borde klassas som "100% säkert" är där du får en audit på tillgångarna... dvs:

Coinbase (publik företag, går att läsa om i kvartalsrapporten)
Kraken (Merkel: https://twitter.com/krakenfx/status/1589682746674544640)
snart Binance (Merkel: https://twitter.com/cz_binance/status/1590055819416330240)

Detta är ett bra initiativ!

Hundra procent säkert skulle jag inte säga att det är ändå, men det torde åtminstone förhindra eller försvåra rent skojeri.
Citera
2022-11-09, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Ja vi får hoppas att Binance inte hittar en massa skumma saker i böckerna, och att köpet går igenom.

Det är möjligt att dom inte ens har någon tanke från första början att köpa FTX eftersom avtalet är icke-bindande. Det hela kan bara vara ett försök att stabilisera marknaden.
Citera
2022-11-09, 07:28
Medlem
Leastons avatar
Viktigt att BTC och ETH håller upp kommande dagar nu.

Jag vet inte om maxis som Saylor och finansfolk på den nivån skulle kunna ge upp tanken på BTC med motiveringen att den är för volatil, inte för att det är fel på BTC i sig, utan för att marknaden är för oreglerad så att allt skit som hänt i år tillåts hända.

BTC kan uppenbarligen inte fungera så länge den inte regleras. Regleras den inte så kan den självdö så tillvida att den går tillbaka och bli en token för nerdar. Och då har BTC gått tillbaka 5-6 år i utvecklingen och det kan ta lång tid innan det stora kapitalet gör sig besvär igen.

Som jag alltid sagt, regleringar måste till asap för att slippa allt strul. Det är så påtagligt att Binance och Kraken självmant nu öppnar upp sin transparens, för dom märker att marknaden kan dö.
Citera
2022-11-09, 07:45
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Och vad menas ens med regleringar? Krav på KYC överallt? Krav på fullständiga audits hos Tether? Osv... priset kommer gå mot 0 direkt.

Till att börja med måste krypto branschen tvingas vara transparenta med sina böcker. Användare måste uppenbarligen kunna se hur solventa företag bakom exchanges och custody tänster är iom att kreti och pleti får sina kryptos beslagtagna i parti och minut.

Sedan den gamla käpphästen hur krypto fungerar skattemässigt beroende på hur den används.

Regleringar handlar om att skydda användana.
Citera
2022-11-09, 09:07
Medlem
Citat:
Till att börja med måste krypto branschen tvingas vara transparenta med sina böcker. Användare måste uppenbarligen kunna se hur solventa företag bakom exchanges och custody tänster är iom att kreti och pleti får sina kryptos beslagtagna i parti och minut.

Sedan den gamla käpphästen hur krypto fungerar skattemässigt beroende på hur den används.

Regleringar handlar om att skydda användana.

Det skulle räcka om man började tillämpa vanliga bedrägerilagar. Man borde tillämpa dem över hela linjen, även på fiatbanker. Lånar man ut eller spekulerar med pengar eller bitcoin från insättningar på avistakonton, eller än värre, pengar som man inte har, så begår man bedrägeri och ska bestraffas därefter.

Sedan är frågan om inte preminade altcoins också kunde betraktas som bedrägeri, beroende på hur de presenteras för världen och hur centraliserade de är.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-11-09 kl. 09:12.
Citera
2022-11-09, 09:36
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det skulle räcka om man började tillämpa vanliga bedrägerilagar. Man borde tillämpa dem över hela linjen, även på fiatbanker. Lånar man ut eller spekulerar med pengar eller bitcoin från insättningar på avistakonton, eller än värre, pengar som man inte har, så begår man bedrägeri och ska bestraffas därefter.

Sedan är frågan om inte preminade altcoins också kunde betraktas som bedrägeri, beroende på hur de presenteras för världen och hur centraliserade de är.
Dessa bedrägerilagar finns redan. Mashinsky och Do Kwan kommer åtalas. Inte helt otroligt att det även sker SBF och c/o, beroende på detaljerna och hur det utveckar sig.

Regleringarna jag pratar om är för att se till att skiten inte träffar fläkten från första början. Att man inte ens skall kunna gambla bort tiotals miljarder av andras pengar.
Citera
2022-11-09, 09:40
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Dessa bedrägerilagar finns redan. Mashinsky och Do Kwan kommer åtalas. Inte helt otroligt att det även sker SBF och c/o, beroende på detaljerna och hur det utveckar sig.

Regleringarna jag pratar om är för att se till att skiten inte träffar fläkten från första början. Att man inte ens skall kunna gambla bort tiotals miljarder av andras pengar.
Snart också Tether-gänget med den hala italienaren i spetsen. Det lär få intressanta effekter på bitcoin-kursen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in