2022-11-09, 06:40
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Att IL hittills lyckats flyga under polisens radar kan bero på att han förmodligen stridit i olika krig för Israel under tre års tid och då borde ha en gedigen militärkunskap som han kunde använda för att undvika upptäckt. Det kan tyckas att IL med sin akademiska, militära och kemitekniska bakgrund borde ha överlistat Rickard Finndahl och hans team, men så är förmodligen inte fallet.

Att JJ:s pappa är inblandad har vi väl inget som helst belägg för.
Att han "stridit i olika krig för Israel under tre års tid och då borde ha en gedigen militärkunskap" samt att han har "akademisk, militär och kemiteknisk bakgrund", har vi väl ingen kunskap om; eller???

Om man från polisens sida har något på honom, så borde väl även han vara häktad.

Det enda vi med säkerhet vet om fallet, är ju detta:
1. Ett röstmeddelande har ett sådant innehåll att polisen omedelbart gör insatser.
2. Två unga kvinnor häktas.
3. T:s kropp hittas.
4. T konstateras mördad.
5. Misstankarna mot de två unga kvinnorna stärks och vidgas.

Allt annat i denna diskussion är ju fria fantasier från oss trådskrivare.
Senast redigerad av RFT 2022-11-09 kl. 06:56.
Citera
2022-11-09, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Genom att Rickard Finndahl och hans grupp har hittat Tove så har de redan visat att de är på god väg att straffa de skyldiga. Allmänheten har ställt upp i tusentals för att visa att ingen dödar en smålänning ostraffat.
I denna långa tråd finns mycket information som verkar ha minimerats. Jag har inte kollat allt men jag ska försöka sammanfatta förloppet från det jag har läst. Mycket i tråden är desinformation, men om man läser på och mellan raderna får jag fram följande:
- Tove bråkar med JJ på Nöjet om något drogrelaterat.(skäligen troligt)
- Tove är hos JJ, ringer och säger att hon är på väg hem.(sannolikt).
- MH är vittne till ett brott.(sannolikt)
- Strax före kl 4:00 kör JJ till IL.(sannolikt)
- IL och JJ kör till stan och tar ut Tove via Lärkgatan.(skäligen troligt)
- IL och JJ kör Tove till ILs gård.(skäligen troligt)
- Vid 5:45 kör IL och JJ mot stan för att städa lägenheten.(sannolikt)
- JJ och IL använder bl.a. klorin för att städa badrummet mycket noggrant, tidigt söndag morgon.(skäligen troligt)
- Soluppgång cirka kl 7:30
- Under söndagen råder radiotystnad. JJ (och kanske IL) möter MH i Illharjen för att bestämma vad som eventuellt ska sägas till polisen.(skäligen troligt)
- JJ rekar dumpningsplatser genom att rida omkring.(sannolikt)
- Tove dumpas av IL och JJ i skogen söndag kväll.(skäligen troligt)
.
Observera att mina slutsatser kommer från de inlägg som är skrivna i denna tråden, men en del inlägg har större tyngd då de verkar ha kommit från person(er) som visste var Tove låg.
Hela dådet skylls på JJs drogrelaterade problem.
Det påstås också att ett helvete möter de ¨dömda¨ när de kommer ut, och detta skulle vara ILs motivation för att hjälpa till att städa bort kroppen. Om IL verkligen trodde på JJs offermentalitet, är oklart.
Att IL hittills lyckats flyga under polisens radar kan bero på att han förmodligen stridit i olika krig för Israel under tre års tid och då borde ha en gedigen militärkunskap som han kunde använda för att undvika upptäckt. Det kan tyckas att IL med sin akademiska, militära och kemitekniska bakgrund borde ha överlistat Rickard Finndahl och hans team, men så är förmodligen inte fallet. De metoder som använts skulle förmodligen fungerat perfekt i Israel men Småland är inte Israel, därför fann man Tove.
.
Vi sörjer att Toves liv blev så kort, och hoppas att Rickard Finndahl & Co skrämmer alla framtida gökar som tror att de kan komma undan.

IL? Vem?
Citera
2022-11-09, 06:46
Medlem
Jack-Ryans avatar
Tror polisens bevisläge mest bygger på indicier. Starka sådana men knappast något som håller i domstol. Så länge tjejerna inte berättar eller erkänner blir det svårt att fälla dem. Däremot är det märkligt att ett par så unga individer klarar att vara tysta. Jag gissar att en tredje person är inblandad och de skyddar denne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Att JJ:s pappa är inblandad har vi väl inget som helst belägg för.
Att han "stridit i olika krig för Israel under tre års tid och då borde ha en gedigen militärkunskap" samt att han har "akademisk, militär och kemiteknisk bakgrund", har vi väl ingen kunskap om; eller???

Informationen är sannolik, finns i tråden och i min allmänbildning.

Citat:
Om man från polisens sida har något på honom, så borde väl även han vara häktad.

Ja, han borde. Jag håller med.
Citera
Medlem
Frågan är om de sitter och säger "inga kommentarer" eller om de säger några få ord i förhören. Båda två verkar vara riktigt sjuk individer men J verkar vara en iskall fullblodspsykopat. Ingen skam i kroppen hos någon av de
Citera
2022-11-09, 06:50
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Finns väl inget som tyder på att kroppen var nedgrävd. Och det här med att sälja den, vad skulle idén med det vara?
Ingen aning, någon sa att den kanske legat i bilen som man transporterade T i och därför hade DNA spår men det verkar ovanligt korkat att dra uppmärksamheten till verktyget genom att lägga ut en annons.
Citera
2022-11-09, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
MH är häktad sedan 3v skäligen misstänkt för människorov, inte av någon annan anledning.
Det är konstaterat att hon befunnit sig på platsen för försvinnandet och platsen för likfyndet.
Mord och brott mot gravfriden utreds även och utgör inte häktningsgrund för henne, ännu…..

Då vet du uppenbarligen mer än vi andra. Så vitt jag vet har polisen enbart yttrat att dom lyckades hitta TT's kropp genom JJ's & MH's rörelse av mobiler. Inte sett något som tyder på att MH's telefon var uppkopplad runt JJ's lgh under hela natten.
Citera
2022-11-09, 06:55
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Frågan är om de sitter och säger "inga kommentarer" eller om de säger några få ord i förhören. Båda två verkar vara riktigt sjuk individer men J verkar vara en iskall fullblodspsykopat. Ingen skam i kroppen hos någon av de

Alltså; vi vet INGET om hur förhören går till. Vi vet INGET om vad tjejerna sagt eller om de sagt något. Vi kan INTE utgå från att de håller tyst, bara för att polisen inte informerar media.
Nedanstående skrev jag "för länge sedan" här i tråden.

Här pratas det mycket om att de båda MGM håller tyst vid förhör, och att det är konstigt att inte någon av dem har brutit ihop och erkänt.
Om tjejerna blivit förhörda; och det är det väl troligt att de blivit; så vet vi ju ingenting om hur förhören har gått till. Det behöver inte vara så att man från början skickar in en erfaren förhörsledare, som ska få dem att "bryta ihop" och berätta.
Det händer att polisen anlitar en utomstående psykolog, för att genomföra "förtroendeskapande" och "öppnande" samtal med den misstänkte. Jag har själv anlitats för sådant.
Citera
2022-11-09, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
var var det hon hittades?
vad var detta med Biltema och norrut?
Gulf?
Nye ligger söderut..

macken på bilden ser ut som en Cirkle K ??
Gulf macken på nygatan är det
Citera
2022-11-09, 07:01
Medlem
Citat:
Det enda vi med säkerhet vet om fallet, är ju detta:
1. Ett röstmeddelande har ett sådant innehåll att polisen omedelbart gör insatser.
2. Två unga kvinnor häktas.
3. T:s kropp hittas.
4. T konstateras mördad.
5. Misstankarna mot de två unga kvinnorna stärks och vidgas.

Allt annat i denna diskussion är ju fria fantasier från oss trådskrivare.

Om dina inlägg är fria fantasier eller inte får stå för dig. Jag analyserar olika sannolikhetsgrader från den information som finns i tråden.
Citera
2022-11-09, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Finns väl inget som tyder på att kroppen var nedgrävd. Och det här med att sälja den, vad skulle idén med det vara?

Förmodligen samma idé som att sälja annat, att få pengar.
Citera
2022-11-09, 07:07
Medlem
https://sverigesradio.se/avsnitt/2055646

P3 Krim har gjort en dokumentär, släpptes idag 05.00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in