2022-11-09, 03:25
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Äsch, om vi ser samma, så är det där jättetypiskt tonårsjox. Flickor håller på så där även om den här tjejen är på gränsen till för gammal för sådant. Vet inte när hon la in det där, kan ju vara ett tag sedan.

Det är ofta väldigt mycket drama i tonårsflickors (känslo)liv. I det här fallet har det gått helt åt helvete vad det verkar.

Ja jag håller med, samma med "m*jahellm*n" på Pinterest som nån tipsade om här (kan eventuellt vara MH, känns rimligt iom innehållet). Mkt om adhd, anti-rasism och hbtq (inkl mkt bisexuellt) där + en del deppiga citat.
Citera
2022-11-09, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jo, det kan ju vara JJ och MHs kläder också.....polisen letar efter.....

Sedan är ju frågan HUR TTs mobil stängs av, manuellt, går sönder, batteriet dör.......jag misstänker något av de två sista, eftersom MGMs verkar vara så korkade att de haft TTs snapchat el liknande på hela tiden, tills kl 03.50.
Det är ju märkligt att vi har uppgifter på att TT:s mobil är med till McD och tillbaka till JJ:s lägenhet. Sedan kommer då uppgiften att TT:s mobil kopplar upp mot masten (Vid Biltema). Hur ska man tolka det. Är det i lägenheten eller i dess närhet av lägenheten som man förstör telefonen. Det noteras ju inga rörelser gällande TT:s mobil efter att den kopplat upp mot masten. Det gick bra att konstatera rörelsen på TT:s mobil och resan mellen McD och JJ:s lägenhet. Men ingen rörelse vid sista uppkopplingen 03.50 och efteråt.
Senast redigerad av leosurvey 2022-11-09 kl. 03:32.
Citera
2022-11-09, 03:29
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:

Sedan är ju frågan HUR TTs mobil stängs av, manuellt, går sönder, batteriet dör.......jag misstänker något av de två sista, eftersom MGMs verkar vara så korkade att de haft TTs snapchat el liknande på hela tiden, tills kl 03.50.

Har det uteslutits att de kan ha stängt av den men att den ändå fortsatt skicka signaler som en del telefoner verkar kunna göra?
Citera
2022-11-09, 03:31
Medlem
Citat:

Börjar förstå att mordet på Tove kan ha varit planerat....

Efter att ha analyserat mördarnas pinterest blir det uppenbart att våld ligger nära tillhands...........

JJ är narcissist, antisocial med ev sk borderlinepersonlighet, MH verkar deprimerad, ha adhd osv, både har agressionsproblematik samt bristande impulskontroll!
Citera
2022-11-09, 03:44
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Det är ju märkligt att vi har uppgifter på att TT:s mobil är med till McD och tillbaka till JJ:s lägenhet. Sedan kommer då uppgiften att TT:s mobil kopplar upp mot masten (Vid Biltema). Hur ska man tolka det. Är det i lägenheten eller i dess närhet av lägenheten som man förstör telefonen. Det noteras ju inga rörelser gällande TT:s mobil efter att den kopplat upp mot masten. Det gick bra att konstatera rörelsen på TT:s mobil och resan mellen McD och JJ:s lägenhet. Men ingen rörelse vid sista uppkopplingen 03.50 och efteråt.

Näe. Sannerligen mystiskt.
Citera
2022-11-09, 03:56
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Näe. Sannerligen mystiskt.

Min gissning är att hon skulle ut och göra sig av med telefonen innan grannen dyker upp och de åker till mcd.
Citera
2022-11-09, 03:57
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaNorea
Tove lämnar hembygden och studerar på läkarlinjen i Linköping ett år. Hon återkommer til hembygden efter ett år, och återupptar kontakten med tidigare vänner. Hon har tidigare gått på gymnasiet i tre år med JJ, som hon därför känner ganska väl. Hon upptäcker att det nu nyttjas narkotika bland vännerna. Detta för til konflikt efterson Tove som har studerat på läkarlinjen och är duktig idrottstjej, samt jobbar som lärare har hög moral och är starkt emot narkotika. Konflikten om narkotika eskalerar under lördagen, då narkotika igen har blivit använt. Hon prövar att övertala dom att sluta med detta då JJ oxå jobbar som lärare med små barn. Tove ger sig inte, hon fortsätter att tjata på dom om narkotikan. Dom går mot lägenheten där JJ bor. Dom går upp och JJ tar igen fram narkotika. Tove tar detta snabbt i handen och springer in på toaletten och slänger detta i toalettstolen och spolar. Då är helvetet löst och JJ flippar ut fullständigt. Blir rasande och ger sig på Tove. Men om hon/ dom ville ta hennes liv är inte säkert. Hon kan ha slått i huvudet eller nacken. JJ och hennes kompis får panik och bestämmer sig snabbt för att hålla käften. Resten vet vi. Dom kunde inte riskera att detta kom ut, då hadde narkotikamissbruket oxå kommet fram. Det hadde varit kört i föhållande till det mesta i lilla Vetlanda. Därför gjorde dom som dom gjorde. Tror jag.
Jag har hela tiden sagt att det handlar om knark. Det är knark alla ungdomsmord handlar om i dag. Därav alla stumkäftar. Jag tror också att nån grövre brottsling är inblandad både vad gäller knarket och mordet. Honom (det är oftast en man) tjallar man inte på om man inte vill förlora livet. Fast olycka vetifan.
Citera
2022-11-09, 03:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Alltså jag har absolut ingen kunskap om IT-teknik, men precis som du skriver. TTs mobil kan följas väldigt precist ett tag. Polisen bör ju veta var snapchat el liknande stängs av, och Biltemamasten kanske är det där slutliga "Hej då" från TTs mobil......bara mina gissningar.

Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Har det uteslutits att de kan ha stängt av den men att den ändå fortsatt skicka signaler som en del telefoner verkar kunna göra?

Nej, vi har ju bara de där fjuttiga uppgifterna att fundera över.

Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Börjar förstå att mordet på Tove kan ha varit planerat....

Efter att ha analyserat mördarnas pinterest blir det uppenbart att våld ligger nära tillhands...........

JJ är narcissist, antisocial med ev sk borderlinepersonlighet, MH verkar deprimerad, ha adhd osv, både har agressionsproblematik samt bristande impulskontroll!

Jaa, att mordet varit mer eller mindre planerat tror jag också, men mer utifrån JJs extrema hat mot TT pga av någon anledning. MH som eventuellt nypåkomna lesbiskkänslor och ohjälpligt kär i JJ, hjälper till.

Även om TTs död i lgh var en olycka eller "bara" JJs okontrollerade ilska, så håller MH tyst. Inga grannar säger sig ha hört röster/bråk efter dunsarna/sparkarna, MH höjer inte rösten anklagande mot JJ för att TT är död, eller vice versa, vilket tyder på ett djupt samförstånd.

Hoppas verkligen att de får skaka galler väääldigt länge.
Citera
2022-11-09, 04:01
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag har hela tiden sagt att det handlar om knark. Det är knark alla ungdomsmord handlar om i dag. Därav alla stumkäftar. Jag tror också att nån grövre brottsling är inblandad både vad gäller knarket och mordet. Honom (det är oftast en man) tjallar man inte på om man inte vill förlora livet. Fast olycka vetifan.

Finns inget som tyder på att nån av de inblandade skulle ha varit inblandad i något kriminellt. MGMen festknarkade ibland enl uppgift men inte mer än så
Citera
2022-11-09, 04:14
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
JJ:s annons fanns faktiskt ute på en grep.

Mycket udda, instämmer med dig.
Bara i mitt närområde ligger en 6-8 grepar ute till försäljning så nej det är inte helt ovanligt. Sen tror jag det är svårt att ta ihjäl någon med en grep, absolut. Men att luckra upp mark för att sen gräva kan de vara bra till.
Citera
2022-11-09, 04:49
Medlem
Polis2010s avatar
Citat:
Där har du det. Jag är helt med dig Om jag har en mobiltelefon som är utan pinkod så blir det jävligt jobbigt om de trycker på den.
Citera
2022-11-09, 05:06
Medlem
God morgon!
Såg att Aftonbladet hade uppdaterat medans jag sov.(https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zEAo4q/vetlanda-kvinnorna-forhorda-pa-nytt-fortsatter-neka?fbclid=IwAR2xZLbRwKDnudi7ZcfXsmwhK6d9vMKZYql1 29H YUgkGfnyhCcWXBw1Zl3w)

Blir lite fundersam över denna delen i artikeln:

”På tisdagen meddelade åklagare Adam Rullman, som leder utredningen, att båda kvinnorna delgivits de nya brottsmisstankarna, rapporterar Vetlanda-Posten.
– Fyndet av kroppen gjorde att misstankarna om deras inblandning i brottslighet mot Tove stärkts. Det innebar också att det finns anledning att anta att ytterligare brott har begåtts, säger Adam Rullman, till tidningen.”

Vad är det som kan tänkas vara ett ytterligare brott som begåtts utöver människorov, mord och gravfridsbrott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in