Citat:
Ursprungligen postat av
leosurvey
Det är ju märkligt att vi har uppgifter på att TT:s mobil är med till McD och tillbaka till JJ:s lägenhet. Sedan kommer då uppgiften att TT:s mobil kopplar upp mot masten (Vid Biltema). Hur ska man tolka det. Är det i lägenheten eller i dess närhet av lägenheten som man förstör telefonen. Det noteras ju inga rörelser gällande TT:s mobil efter att den kopplat upp mot masten. Det gick bra att konstatera rörelsen på TT:s mobil och resan mellen McD och JJ:s lägenhet. Men ingen rörelse vid sista uppkopplingen 03.50 och efteråt.
Alltså jag har absolut ingen kunskap om IT-teknik, men precis som du skriver. TTs mobil kan följas väldigt precist ett tag. Polisen bör ju veta var snapchat el liknande stängs av, och Biltemamasten kanske är det där slutliga "Hej då" från TTs mobil......bara mina gissningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
tingsryd2.8
Har det uteslutits att de kan ha stängt av den men att den ändå fortsatt skicka signaler som en del telefoner verkar kunna göra?
Nej, vi har ju bara de där fjuttiga uppgifterna att fundera över.
Citat:
Ursprungligen postat av
TorsteniSthlm76
Börjar förstå att mordet på Tove kan ha varit planerat....
Efter att ha analyserat mördarnas pinterest blir det uppenbart att våld ligger nära tillhands...........
JJ är narcissist, antisocial med ev sk borderlinepersonlighet, MH verkar deprimerad, ha adhd osv, både har agressionsproblematik samt bristande impulskontroll!
Jaa, att mordet varit mer eller mindre planerat tror jag också, men mer utifrån JJs extrema hat mot TT pga av någon anledning. MH som eventuellt nypåkomna lesbiskkänslor och ohjälpligt kär i JJ, hjälper till.
Även om TTs död i lgh var en olycka eller "bara" JJs okontrollerade ilska, så håller MH tyst. Inga grannar säger sig ha hört röster/bråk efter dunsarna/sparkarna, MH höjer inte rösten anklagande mot JJ för att TT är död, eller vice versa, vilket tyder på ett djupt samförstånd.
Hoppas verkligen att de får skaka galler väääldigt länge.