2022-11-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
För 25 min sen
They report attacks by the Armed Forces of Ukraine in the Snegirevka area and the active use of artillery from both sides. There is no specific situation on the tactical situation in the Snegirevka area yet. We are waiting for information from the field.
…och du har fortfarande inte några länkar? Hittar du på?
Citera
2022-11-08, 21:25
Medlem
Boris.Shcherbinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Haha.
Jag utryckte mig lite plump.

Dom ska utveckla nya vapen tillsammans.
Det låter intressant, har du någon artikel som beskriver detta?

(Jag är mer inne på ämnet att sekundära sanktioner snart kommer att drabba Indien om dom fortsätter att köpa Rysk rabatterad olja på kredit)
Citera
2022-11-08, 21:26
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
På tal om kamera, har du sett någon som tagit en bild på något tåg som passerar Krymbron?
Du vet den där bron som blev reparerad på åtta timmar.
Kul att du påminner. Se så roligt de har i första klippet. I det andra har de slutat att skratta.

Kiev locals 'commemorate' Crimean Bridge blast with photozone

https://odysee.com/@ahmedlampa:1/kiev-locals-'commemorate'-crimean-bridge:b

In Kiev they live today like Donetsk and Crimea were living for years

https://odysee.com/@Velyaminov:a/In-Kiev-they-live-today-like-Donetsk-and-Crimea-were-living-for-years:d
Citera
2022-11-08, 21:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här finns mer nysläppt fakta om massakern i Butja:
Citat:
Ursprungligen postat av Kimulux
ukrains fakta är inget man ens ögnar igenom, det finns video där man ser att det är skådespelare då en reser sig upp.

Nej. Det finns ingen sådan video.

Det där rysk trollpropaganda.
Citera
2022-11-08, 21:28
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag brukar följa "Reporting from Ukraine" på youtube men jag tror inte han får med denna den senaste utvecklingen. Men kanske i morgon.

Denne youtuber är en nattuggla och rapporterar oftast så sent som 23:45.

Men det är bra att Ukraina pressar på.
Ja det finns ju också Denys Davydov om man vill ha lite mer seriös uppdatering för han brukar ju hålla sig till sanningen. Och sen finns också "the russian dude" på Youtube om man vill ha lite mer vilda teorier om vad som händer haha. Han har släkt i både Ryssland och Ukraina och har flyttat till Kanada så han säger vad han vill. Han är ju fanatiskt anti-Putain men han kan mycket om både Ryssland och Ukraina så han är ändå intressant helt klart.

Angående Snihurivka så fortsätter det att gå rykten. Vitaly Kim la ut ett minst sagt kryptskt inlägg nyss haha.

https://twitter.com/Mr_ATACMS/status/1590076342951108609
Citera
2022-11-08, 21:28
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Beundransvärda hjältar från Georgien dödar ryssar i Ukraina.

Ukraine war: Meet the Georgian Legion joining the fight against Russia's invasion
https://www.youtube.com/watch?v=kIJxvigqaCk
Citera
2022-11-08, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
En invasion som kom från klar blå himmel bara sådär.

Ingen bakgrund eller provokation. Bara en ensam galning i Kreml som
fick fnatt.

Och propaganda existerar inte.

Du är ett tydligt exempel på att propaganda verkligen är effektiv.

Han är inte ensam. Han har en hel samling galningae i duman. Om han blir provocerad av prideparader i grannländer så kanske inte en invasion är lösningen?
Citera
2022-11-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Hatar du inte västvärlden då? västvärlden har varit betydligt hemskare än kriget som pågår.
Libyen - NATO?
Irak- Afg - Syrien osv, miljoner civila döda.

Denna tråd handlar endast om Rysslands invasion av Ukraina!!!!
Citera
2022-11-08, 21:40
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
MOSKVA, 8 november - RIA Novosti. Representanten för EU-kommissionen berättade för delegaterna från EU-länderna om omöjligheten att skapa en gasprisgräns som inte skulle påverka långsiktiga kontrakt och leveranssäkerhet, rapporterar Reuters med hänvisning till diplomatiska källor.
"Kommissionen konstaterade att det var omöjligt att sätta en gräns som skulle uppfylla dessa kriterier", sa en av diplomaterna.

Enligt byrån meddelade tjänstemannen detta på måndagen vid ett seminarium där representanter från alla 27 EU-länder deltog.
Tidigare har EU-kommissionären för energi Kadri Simson sagt att mer detaljerade förslag för att begränsa gaspriserna i EU kan läggas fram före nästa möte med EU:s energiministrar, planerat till den 24 november.
EU anser inte längre gaspristaket som ett lämpligt instrument
Med idén att införa en prisgräns för ryska energiresurser talade ledarna för västländerna vid G7- toppmötet i juni . Restriktioner för olja bör träda i kraft i december och för oljeprodukter i februari, men ännu har ingen överenskommelse nåtts om gas.
Ryssland har upprepade gånger varnat för att det inte kommer att exportera energiresurser till länder som kommer att tillämpa mekanismen med obligatoriska restriktioner för inköpspriser. President Vladimir Putin betonade att Moskva inte skulle leverera något utomlands om det skulle strida mot dess egna intressen.
Chefen för "Gazprom" Alexei Miller sa att den ensidiga begränsningen av priserna från Europeiska unionen kommer att vara ett brott mot de väsentliga villkoren i kontraktet, och detta innebär att leveranserna upphör

Vad gäller olja så måste RySSland hålla igång sin produktion. Slutar man att tappa sina egna oljekällor så riskerar de att bli förstörda, ev för alltid!

Gas kan man, däremot, bara låta brinna bort, (dvs bokstavligen elda upp pengarna), ca 40 miljarder dollar. Oljan står för ca 200 miljarder dollar.

Redan den 5 december så kommer det att hända saker: EU stopp för all rySSk olja som exporteras via tankers, dessutom restriktioner för själva fartygen. Och i februari så kommer det hela att utsträckas till raffinerade produkter. Och då har jag inte ens nämnt pristaket eller att oljepriset, redan, sjunkit med ca 30 procent sedan i somras och att RySSland bara kan sälja till Kina och Indien för rabatterat pris.

Bye, bye RuSSia!

Slava Ukraini!
Citera
2022-11-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ja nu blev det åtminstone komiskt,
dom 2 utveckla vapen ihop..😂

Ja, skulle dom inte kunna göra det?

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror inte att Trump är så dum i huvudet att han skulle godkänna att Ukraina tvingas lämna territorium.

Man kan inte låta den aggressive alltid få som han vill. Däremot tror jag Trump har lättare för att snacka med omöjliga personer, till och med Kim Jong Un och Kims syster kanske han kunde ta på pattarna utan stora protester.

Men detta är off topic. Vi bör bortse ifrån amerikansk politik anser jag. Detta krig är sorgligt och onödigt. Ryssland bara vaktade på tillfälle att angripa. Mycket fult.

Skulle trump kunna godkänna det?
Men vänta han är inte president i Ukraina.

Trump skulle dock säkert kunna lösa konflikten långt mycket bättre än biden.
Hade trump vart kvar i vita huset hade det nog inte ens blivit nån invasion, tror jag.

Det är väl alltid tillfälle att angripa om det är vad man verkligen vill.
Läget är ju i och för sig bättre när vi har en farbror med yrsel i vita huset.
Citera
2022-11-08, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Man har tagit en områede som är lika stort som italien, det är västvärlden media som försöker få det att låta som att det går dåligt för ryssarna.

Japp, och deras målsättning enligt dom själva har aldrig varit att ockupera Ukraina, bara försvaga dom.
Citera
2022-11-08, 21:43
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Inte bara ryssarna hoppas på republikanerna.
Den tysta massan i EU också.

De som röstar på republikanerna röstar mot woke, cancelculture, metoo, blm, aborträtt ända fram till födelsen, hbqtplus, vänsterliberalism, ingen koll vid gränsen mot Mexico, höga brottsligheten, dyr bensin, inflationen, president .........mycket av det där har vi I Sverige.
Republikanerna kommer inte att svika Ukraina, en massiv majoritet är för ett fortsatt stöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in