2022-11-08, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Man läser denna trå och undrar hur många procent är:

1. MSB-troll (pågår massiv påverkansankampanj sedan krigets start i svenska sociala medier).

2. Rentav nyttiga idioter som tror på allt de läser i msm, sådana som hänvisar till exempelvis Expressen som källa utan att förstå hur pinsamt det är. Sådana som tror att propaganda bara kommer från ett håll.

3. Renodlade nazister och ryssofober som hatar allt slaviskt och blundar för att även ukrainare är slaver. Sådana som drömmer om revansch för Poltava.

Min personliga gissning är:

1. 20%
2. 50%
3. 30%

Vad tror ni?

MSB? Du menar FSB, för inte sitter Myndigheter för Samhällsskydd och Beredskap här och skriver en massa ryskt troll-skit, såsom gubben och hepatitkatten mfl?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Biden says Republican victory in today's election would mean 'terrible two years' for his rule

"If we lose the House and the Senate, it's going to be a terrible two years. The good news is that I'll have a veto pen," Biden said.

och slut på spenderarzelensky.
Att skicka pengar till Europas Nigeria och tro att medlen har kommit dit som var menat - självbedrägeri
Men man skickar i alla fall inga pengar till det genomkorrumperade Ryska Somaliland. Och Biden har ju som du nämner veto så Ukraina lär inte bli utan det så viktiga stöd som ju säkrar vår framtida fred i Europa när ryssen skickats hem till sitt eget lilla Somaliland. Men om Putin vinner både senaten och representanthuset så vädra ju galenpannan Trump utan tvivel morgonluft och vi kan gå in en farlig instabil värld.
Men det fria Ukraina kommer ju vid sitt troliga EU-inträde stärka Europa som helhet mot det ständigt krigskåta fattiga vapenskramlande Ryssland. Bara insikten om det är ju värt ett ökat bistånd till det demokratiska Ukraina så bekämpningen av ryssplågan som nu härjar i deras land kan utrotas
än mer effektivt. Ohyra skall ju utrotas och den ryska arméns ljumma inställningen till tvål och vatten samt risken för spridning av HIV TBC och andra sjukdomar från den ryska trasarmen till ukrainarna är ju en fara i sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Haha.
Jag utryckte mig lite plump.

Dom ska utveckla nya vapen tillsammans.
Inte ”ska” de pratade om att göra det.
Med tanke på att Indien har sett hur fiaskobetonade de ryska systemen är så har man rivit ordrar på flera beställda system.

Indien måste naturligtvis säga så men det skulle förvåna mig extremt mycket om de fullföljer ett samarbete med Ryssland, de vill inte heller bli pariabetraktade av väst.
Det vore katastrof för Indien om de tappar sin export och tredjepartstillverkning.
Sannolikheten är stor och det vill de nog inte riskera för att utveckla vapen åt Ryssland.
Citera
2022-11-08, 21:04
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Man läser denna trå och undrar hur många procent är:

1. MSB-troll (pågår massiv påverkansankampanj sedan krigets start i svenska sociala medier).

2. Rentav nyttiga idioter som tror på allt de läser i msm, sådana som hänvisar till exempelvis Expressen som källa utan att förstå hur pinsamt det är. Sådana som tror att propaganda bara kommer från ett håll.

3. Renodlade nazister och ryssofober som hatar allt slaviskt och blundar för att även ukrainare är slaver. Sådana som drömmer om revansch för Poltava.

Min personliga gissning är:

1. 20%
2. 50%
3. 30%

Vad tror ni?
Nonsens förstås. Anledningen att jag håller på Ukraina är för att de moraliskt har rätt. Ryssland anföll dem fegt och de försvarar sig. Skuldfrågan är glasklar. Ryssarna är skurkar och Ukrainarna är hjältarna.

Däremot har jag enormt svårt att förstå de som håller på Ryssarna. Jag ser dem som moraliskt lägre människor som inte kan skilja rätt från fel. Förvirrade och indoktrinerade av rysk propaganda sedan tidigare.
Citera
2022-11-08, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Den ukrainska homopropagandan som ni runkar till? Där nazisterna tvingar mobiliserade ukrainare att ha bögsex framför kameran?
På tal om kamera, har du sett någon som tagit en bild på något tåg som passerar Krymbron?
Du vet den där bron som blev reparerad på åtta timmar.
Citera
2022-11-08, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det verkar dock som om filmen inte är från Snihurivka. Så det finns inte mycket mer information ute än rykten från pro-rysk källa att stridigheter pågår vid Snihurivka. Det finns även obekräftade rykten som säger att UAF har ryckt fram längs floden öster om Snihurivka vilket skulle betyda att Snihurivka snart är inringat ju.

Jag brukar följa "Reporting from Ukraine" på youtube men jag tror inte han får med denna den senaste utvecklingen. Men kanske i morgon.

Denne youtuber är en nattuggla och rapporterar oftast så sent som 23:45.

Men det är bra att Ukraina pressar på.
Citera
2022-11-08, 21:12
Medlem
Det verkar vara hårda strider på flera håll nu, både i Luhansk-området väster om Svatove, runt Bakhmut, nära Adviidka och senast nu även i Kherson.

Vi kan inte räkna med låga bögförluster i morgon. Någon måttliga siffra runt 400 eliminerade ryssfascister kan vi inte räkna med utan jag "tror" det hamnar i skiktet 640---680.

Beslutet kan inte överklagas.
Citera
2022-11-08, 21:12
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Då lägger vi dig i kategori 2
Då lägger jag dig i kategori 9. Smånazister som älskar diktaturer och hatar frihet och vill att någon stark ledare ska tala om vad de ska tycka, då de får ont i huvudet av att tänka själva.

Edit: Jag stoppar nog in sherm där också. Så får du en kompis.
Citera
2022-11-08, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Man har tagit en områede som är lika stort som italien, det är västvärlden media som försöker få det att låta som att det går dåligt för ryssarna.

Vi ser vad ryssen gör i Ukraina, det är avskyvärt !

Därför hatas ni ryssar .
Citera
2022-11-08, 21:14
Medlem
Citat:
Då lägger vi dig i kategori 2
Enligt min bedömning så finns du i den kategori som brukar identifiera sig i kategori fyra…
Citera
2022-11-08, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
För 25 min sen
They report attacks by the Armed Forces of Ukraine in the Snegirevka area and the active use of artillery from both sides. There is no specific situation on the tactical situation in the Snegirevka area yet. We are waiting for information from the field.

Vi vet för lite just nu. Ukraina gör ju ofta probing attacks, man söker finna svaga punkter i försvarslinjerna. Det behöver inte vara en fullskalig attack.

Men det ryktas om att ryska kolumner är på väg söderut, alltså man retirerar för att inte bli sönderslagna.
Citera
2022-11-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Man har tagit en områede som är lika stort som italien, det är västvärlden media som försöker få det att låta som att det går dåligt för ryssarna.

De har helt kört fast och inte visat något initiativ på flera månader. Klart det är ett misslyckande när en "supermakt" inte kan genomföra något som ens liknar manöverstrid.
Skulle kunna påtala flertalet punkter som man misslyckats med, listan tar egentligen aldrig slut. När motståndaren har initiativet så ska man inte slå sig för bröstet och tro att man är duktig. Ingen hyllar ett fotbollslag som aldrig spelar bollen ens över mittlinjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in