Förmodligen har detta postats redan, men om ifall att...
https://www.expressen.se/nyheter/krim/vetlanda-kvinnorna-nekar-till-mord-pa-tove-21/
Enligt artikeln håller de fortfarande på att utreda om fyndplatsen även kan vara gärningsplatsen. Märkligt! Då skulle ev. brott mot griftefriden, som tjejerna redan delgivits, kunna falla.
Media underlättar inte direkt för oss med sina dubbla, motsägande budskap, en skriver ett, en annan något annat.
Att båda två fortsätter neka till brott och inblandning tycker jag inte är så märkligt. De vidhåller säkert att T lämnade lgh och skulle cykla hem medan de var kvar. Hur ska de kunna veta vad som hänt T då? Så långt har de säkert "snackat ihop sig".
Men vad kommer att hända när de börjar konfronteras med bevis? Kommer de att ljuga ihop var sin historia /berätta sanningen/få plötslig minnesförlust? Gissningsvis kommer de att reagera olika beroende på deras personlighet.
OM J är som hon beskrivits i tråden tror jag att hon anpassar sin story utefter vad som presenteras. OM M är som beskrivits med tidigare utmattning, tror jag att hon landar där igen, blir helt tom och inte minns något mer än fragment.
Frågan är väl hur många bevis och hur lång tid det kommer att ta innan verkligheten kommer ifatt dem.