2022-11-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, vi pratar om kortare berättelser som publiceras i annat medium än under egen namn.

Har du bestämt att "personens egna ord" ord är det väsentliga?
Det finns i princip inget etablerat medie som håller med dig. Texter redigeras för att passa formatet och för att texten skall flyta -- ofta måste de kortas av utrymmes skäl osv.

Det viktiga är att behålla budskapet/essensens - inte varje ord - orört.

Återigen vi pratar inte om något bokförlag här. Jag tror nog att dom flesta som har ett hjärta orkar traggla sig igenom en kortare text även om den innehåller några stavfel. Säger sig självt att ingen ska in och kladda i dessa berättelser.
Citera
2022-11-08, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Den mannen är ju åtalad nu tack vare Dumpens metoder och samarbete med polisen. Så vad klagar du på?
Han är åtalad efter en förundersökning. Tips från Dumpen ja, men det kunde de givit utan offentlig förnedring.
Citera
2022-11-08, 15:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Återigen vi pratar inte om något bokförlag här. Jag tror nog att dom flesta som har ett hjärta orkar traggla sig igenom en kortare text även om den innehåller några stavfel. Säger sig självt att ingen ska in och kladda i dessa berättelser.
Det gör inte jag heller.
Jag sålde noveller till tidningar i min ungdom - alltså samma format som Dumpen är i digitaliserad form.

Det säger sig själv att det vanliga är att texter både stavningskontrolleras och bearbetas för att passa formatet.

Om Dumpen gör det eller inte vet vi dock inte - för det är ju i vanlig ordning bara osakliga spekulationer som ni försöker göra till sanningar.
Citera
2022-11-08, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det som stör mig är Saras vandel och ohederliga leverne som missbrukare under lång tid.
Ett belastningsregister som gör henne oanställbar och hon har dömts för att antal rattfyllor så sent som för3 år sedan.
Jag tycker man skall ställa högre krav på en ansvarig utgivare som tar sig friheten att hänga ut folk för så skamliga brott.

Hon har själv knarkat bort sina egna barns uppväxt så vem är hon att "rädda" barn nu?
Dumpen för övrigt består av ett antal snedseglare, missbrukare och missanpassad. Är det ett sådant gäng som skall upprätthålla rättssäkerheten eller ska vi inte ha högre krav på "media"?

Upprätthålla rättssäkerhet? Vad är det för rättssäkerhet du menar pågår? Vad är det det ordet betyder tror du?
Citera
2022-11-08, 16:07
Medlem
Citat:
Det gör inte jag heller.
Jag sålde noveller till tidningar i min ungdom - alltså samma format som Dumpen är i digitaliserad form.

Det säger sig själv att det vanliga är att texter både stavningskontrolleras och bearbetas för att passa formatet.

Om Dumpen gör det eller inte vet vi dock inte - för det är ju i vanlig ordning bara osakliga spekulationer som ni försöker göra till sanningar.

Dessa berättelser skall läsas ur offrens perspektiv så därför är det inte lämpligt att du rör till dessa.
Citera
2022-11-08, 16:09
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Det är inte en bok som korrekturläsas. Möjligtvis lägga in en förklaring för något ord. Personens egna ord är extra viktigt i dessa berättelser.

Det är ju personens egna ord i alla berättelser, bara olika alter egon 😎.
Citera
2022-11-08, 16:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Dessa berättelser skall läsas ur offrens perspektiv så därför är det inte lämpligt att du rör till dessa.
Det handlar inte om att röra till något.

Det är ju dessutom inte upp till dig att avgöra vad de publicerar, i vilken form osv.
Citera
2022-11-08, 16:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pimpinellaw
Det är ändå så märkligt…jag jobbar med tonåringar och vi diskuterar det mesta mellan himmel och jord och även då om sexualitet och känslor. Det är ganska många som är väldigt rättframma och en del som mest skruvar på sig
Inte en enda gång har jag hört någon som säger sig inte bestämma över sin egen sexualitet.
De allra flesta tycker 15-årsgränsen är bra och en del tycker den skulle vara högre. Inte en enda som vill att den ska sänkas.
De enda jag hör detta ifrån är just i detta forum av män som själva befinner sig mentalt som en fjortonåring och som antagligen aldrig haft sex utan lever ensam och bitter.

Lustigt att du tog upp det. Min fd flickvän stod utanför med kassar/påsar och ringde på (idag), och när jag tittade ut trodde jag det var en tonårstjej som gått fel (hon är 30+ men ser väldigt ung ut). Hon är snygg, om jag tvunget skulle säga så ca 8/10, MEN en genomsnittlig fjortis ÄR mera attraktiv (inte sagt att jag skulle ta en fjortis för det). För något år sedan hade jag chans på en söt fjortis, men pga allt jävla stigma sade jag nej. Och nej, jag stötte inte på henne eller äcklade mig utan hon gillade mig och följde mig som en hundvalp (av någon konstig anledning).

Det är tanter som tappat mensen som utgör dumpens stomme, helt klart.
Citera
2022-11-08, 16:22
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Vet inte varför du är så upprörd över Sara. Du kommer ju med en massa fantasier som om du på något sätt mår dåligt över Sara. Varför är hon ett så irritationsmoment för dig? Jag undrar genuint varför du känner dig så störd? Vad är ditt problem?

Det är jättebra att Dumpen sätter sexualbrott och sexualsadism mot barn på kartan. Man kan kritisera vissa saker, givetvis, men det är ju de som sköter det och de gör det på sitt sätt. Jag hoppas att de kan utöka verksamheten och att även andra kan engagera sig på detta utmärkta sätt. Barn ska skyddas,
Jag tror det hade varit annat om 2 män hade drivit Dumpen.
Nu är det en kvinna som sätter män på plats.
Det upprör mer.
Citera
2022-11-08, 16:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Lustigt att du tog upp det. Min fd flickvän stod utanför med kassar/påsar och ringde på (idag), och när jag tittade ut trodde jag det var en tonårstjej som gått fel (hon är 30+ men ser väldigt ung ut). Hon är snygg, om jag tvunget skulle säga så ca 8/10, MEN en genomsnittlig fjortis ÄR mera attraktiv (inte sagt att jag skulle ta en fjortis för det). För något år sedan hade jag chans på en söt fjortis, men pga allt jävla stigma sade jag nej. Och nej, jag stötte inte på henne eller äcklade mig utan hon gillade mig och följde mig som en hundvalp (av någon konstig anledning).

Tack för att du delar med dig.

Stigma gör alltså nytta och hämmar förövare - vilket är en av de saker som de åstadkommer med uthängningarna på Dumpen.
Citera
2022-11-08, 16:28
Medlem
Citat:
Det handlar inte om att röra till något.

Det är ju dessutom inte upp till dig att avgöra vad de publicerar, i vilken form osv.

Hört talas om originaltext? Så som texten ser ut när den inkommer är vad hen vid pennan vill att den ska se ut vid publicering. Om en 13-åring berättar så ska det inte redigeras av en vuxen i detta fall. Det flyter inte serru.

Jag har aldrig påstått att Dumpen redigerar utan det var fjanten med dom löjliga avatarerna. Sen började du babbla om mediahus som inte har något med saken att göra i detta fall.
Citera
2022-11-08, 16:30
Medlem
pimpinellaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen

Jag har läst en hel del av dina inlägg högt för min 16-åriga grabb och vi har skrattat gott.
Som jag förstått det så är just 14-åriga flickor din grej och allra högst 22 år.
Att du är socialt handikappad och en enstöring förvånar mig inte ett dugg.
Sen är det också märkligt att de enda jag hör om som blivit kontaktade av småtjejer och där de till och med visar intresse för en äldre man är just från de som är pedofiler eller hebifiler om det känns bättre för dig?
Jag har aldrig hört en normal man skryta om att fjortisar verkar intresserade överhuvudtaget..
Konstigt att dessa flickor bara råkar på sådana som dig…,
Och nej majoriteten av 30+kvinnor går inte igång på unga tonåringar som du med skrivit.

Sedan är jag inte för dumpen och tror inte jag tappat mensen….vet inte hur det funkar ens…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in