2022-11-08, 14:33
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Det bästa vore givetvis att (stor)ryssar och tyskar delade upp Östra Europa och Polen, likt mellan 1780-1920.
Då kunde det säkert bli lite lugn på läget!
Man gjorde det även 1939 i och med Molotov-Ribbentrop pakten. Höll i två år. Under första världskriget krigade man också. Så nej tack.
Citera
2022-11-08, 14:35
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Skiter i vad DIN "diskussion" handlade om. Helt fullständigt ointressant eftersom att DU UTELÄMNADE huvuddelen utav det som skulle kunnat göra diskussionen till annat än bara något konstaterande genom ett micro-urklipp förstärkandes DIN agenda. Det där är inte en diskussion min herre.....Och hur många gånger du än vrider och vänder på det för att försöka peka på att "du ENDAST" höll dig till just DEN DELEN utav "diskussionen", så kommer ju självklart allt som kan härledas till just det "diskussionen" handlar om att tagas upp i ljuset. Som sagt, vi får hoppas att mången här läste hela wiki-artikeln så att de förstår hur herr Sailors såkallade krokodilrullningar endast är för att rikta fokus till annat än hans riktiga förmåga till OBJEKTIV diskussion. Inget, absolut INGET i det du spottar ur dig här kommer hjälpa Ryssland att bli sedda som annat än vad de de facto är = INVADERANDE AS som just nu likt dig försöker hitta anledningar till deras handlingar i Ukraina. Ett as är ett as är ett as är ett as

Jag kan inte få det till något annat än att du försöker få folk som är lika dumma som dig själv att tro att jag gjorde något fel, snarare än att rent faktiskt visa att jag gjorde fel. Hursomhelst är det upp till var och en att gå tillbaka och läsa.

Tänk på att många saker kan vara sanna samtidigt.

Det kan vara sant att det var fel av Ryssland att invadera.
Det kan samtidigt vara sant att en majoritet i DPR/LPR vill vara ryssar och inte styras från Kiev.
Citera
2022-11-08, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ser nu att det jag skrev kan missuppfattas. Jag menar naturligtvis inte att Ukraina var Sovjet mer än Ryssland var det, dvs inte att det är kärnan. Men det var en integral del.
Och vad spelar det för roll i samanhanget? Något man kan använda för att förlänga "diskussionen" för att den inte skall sluta i riktig fakta som skulle tysta den omgående? Vad spelar det för roll vad Ukraina hade för "position" i Sovjet när det likt förbannat var Ryssland som konstant MISSHANDLADE alla de andra staterna som ingick i Unionen?
Citera
2022-11-08, 14:40
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Varför har då Ryssland vid ett flertal tillfällen krävt att sanktionerna upphävs?
Så att inte eu länderna inklusive Sverige behöver lida.
Citera
2022-11-08, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Allt kommer att sluta med att ukraina kommer att delas.
Ukraina kommer att få ett litet område runt Liviv vid polska gränsen stort som halva danmark.
Där får dom knö in sin befolkning som EU kommer att få försörja i evigheter.
Resten av Ukraina..all åkerjord, gas, malm. olja kommer ryssland att roffa åt sig.

Kan du inte berätta för oss hur du kom fram till den analysen? Vad vet du som vi inte vet?
Citera
2022-11-08, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Det skulle zelensky tänkt på innan de utförde terrordåden, bollen ligger hos zelensky.

Nej, bollen ligger hos Putin som har invaderat ett grannland. Att detta ska fortsätta behöva upprepas…
Citera
2022-11-08, 14:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Zelensky är "ryss", han pratar flytande ryska. Ukrainska kan han, bra, men den är inlärd.
Jude är han ... nazist? .. knarkare?

Zelensky har såvitt känt, ukrainskt och israeliskt pass/ medborgarskap. President Zelensky torde vara av judisk börd.

Du är väl från nigeria, eller?
Citera
2022-11-08, 14:45
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Jag kan inte få det till något annat än att du försöker få folk som är lika dumma som dig själv att tro att jag gjorde något fel, snarare än att rent faktiskt visa att jag gjorde fel. Hursomhelst är det upp till var och en att gå tillbaka och läsa.

Det kan samtidigt vara sant att en majoritet i DPR/LPR vill vara ryssar och inte styras från Kiev.

Det är ganska irrelevant vad separatisterna vill Och det är definitivt irrelevant vad Ryssland vill å separatisternas vägnar . Det är en ukrainsk inrikespolitisk fråga och ska lösas på demokratisk väg i Ukrainas parlament ! Inte som nu att Ryssland skickar in mystiska små gröna män och uppviglare samt tyngre beväpning .

Om du anser att det gått korrekt till så finns det massor av minioriteter i Ryssland man kan uppvigla samt beväpna Det är helt riktigt enligt ditt oerhört korkade resonemang. Medans vi passar på så hjälper vi Kinas uigurer samt indiska rebeller/separatister

Det är sådana prejudikat du nämligen sätter ! Så knip käft någon gång
Citera
2022-11-08, 14:45
Medlem
Citat:

Vad du vill eller kan få det till är fullständigt ovidkommande det faktumet att jag som främling ENDAST pekade på det DU medvetet utelämnade i din så kallade "diskussion" innan. Det enda det handlar om är att det skall bli klart och tydligt hur riktade dina om, kanske, tror etc etc är när det väl kommer till kritan. Om folk ser mig som dum är fullständigt ointressant det med, även om du verkar ha ändrat din fokus till detta som försvar just nu. Det ENDA som spelar roll är att DU VALDE att utlämna fakta för dem du ville diskutera med, samt att du VALDE att använda endast den faktan i det hela som kunde gynna din sak/agenda. Det där är fortfarande inte att diskutera hur många gånger du än vrider och vänder på det. Det intressanta som SKALL diskuteras är varför Ryssland invaderat Ukraina och för detta kan man till och med vara så dum som jag är......psssssssst, spegel spehel på väggen där, sig mig vem som i världen ..........

Som sagt, helt upp till dig själv att presentera dig som sanningsenlig du själv och för att undvika sådana dumma stackare som mig så ger dig varje sanning dig ett givet steg tillbaks. Håll dig nu till sanningen du strykrädda stackare som inte lämnat din skrivbordsstol i hela ditt liv. Ukraina skiter i dina spekulationer sålänge de inte är objektiva spekulationer, och så gör även huvuddelen utav alla svenskar här......så även danskarna "där"
Citera
2022-11-08, 14:47
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej, du har missförstått. Ditt värde på rubeln är helt påhittat. Det motsvarar inte rubeln faktiska värde.
Fortfarande missförstår du... Googla...jagvtänker inte göra det för dig
Citera
2022-11-08, 14:49
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Tyskland har brist på energi för att de stängt ner sin kärnkraft och gjort sig beroende av en fascistisk diktator.

Precis som i Sverige är problemen är fullständigt självförvållat.

Stämmer...lämna bort ännu din personliga åsikt om Putin så skulle din kommentar var faktabaserad.
Citera
2022-11-08, 14:50
Medlem
qwerty-66s avatar
Vackert! En liten drönargranat o tre orcher blir liggande på åkern ;-) Bara att plöjas ner som gödning 😂

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/ypdmsu/russians_advancing_into_ukrainian_drone_army/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=1&utm_content=share_button
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in