Citat:
Ursprungligen postat av
leosurvey
Om vi ska se hur långt vi kommit på tidslinjen i denna utredning så är vad jag kan se den sista bekräftade uppgiften
03:50. TT:s mobiltelefon kopplades upp på Söndagsmorgonen i en mobilmast på höjderna ovanför Biltema.
Det är kalla fakta så ser det ut.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQyAed/uppgifter-nya-detaljerna-om-forsvunna-toves-mobil
Citat:
Ursprungligen postat av
nova68
Mja en kvalificerad gissning är att mobilen ligger kvar mot denna mast i ca40min tills den dumpades/stängdes av, att den varit med JJs mobil ut till donken går ju att spåra och även med tillbaka.
Så en 40-50min från det den kommer utanför huset tills den stängs av stämmer bra med tidslinjen, dom var vid donken 03:10 kom hem ca03:20 mobilen stängs ner 03:50 och dom passerar macken 03:56.
Mobilen bör då ligga någonstans mellan lgh och macken, om uppgifterna är korrekta.
Att Ts mobil var i lgh går att spåra mot Wi-Fi router även, fast hon inte loggat in på den (även grannars)
Så nog vet polisen också exakt när JJs MHs och Ts mobiler samtidigt lämnade huset.
Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Kan hon inte ha stängt av telefonen 03:50 och tagit den vidare till annat ställe? Behöver väl inte ligga mellan hemmet och macken?
Jaa, den första frågan blir ju hur TTs mobil stängdes av, manuellt, gick den sönder eller dog batteriet?
Citat:
Ursprungligen postat av
bigPapaBeard
Vet du vart MH bor? Hon kan vikit av på vägen? Bara för de lämnar ihop behöver inte betyda att dom ska till samma destination. Det är fortfarande fullt möjligt att den här bilen kan ha något med transporten av TT att göra, eller MH åtminstone, oavsett om det gäller just den bilen eller inte.
Du tror inte att MHs mycket religiösa föräldrar kanske har sagt till polisen att MH inte var hemma den natten??
Eller tror du att pingstvännerna skulle ljuga för polisen?
Citat:
Ursprungligen postat av
ellaaa
Ok, tack! Det är fortfarande en hel vecka sedan dock. Kan restriktioner släppas utan att omhäktning sker?
Nej, restriktioner beslutas av tingsrätten/domstolen.